Gå til innhold

Hvorfor brun på magen?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Når jeg soler meg kan jeg bli knallbrun på magen, men resten av kroppen inkl. anisktet blir ikke brunt i det hele tatt. Hva er grunnen til dette? Jeg har vel ikke anderledes hud på magen? Hva kan jeg gjøre for å bygge opp pigmentene andre steder på kroppen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir også desidert mest brun på magen, mens ansikt og armer nesten ikke får farge.

Noen mener det er fordi man har mer fett på magen, men det tviler jeg på, da min mage inneholder svært lite fett..

Skrevet

Samme her. Blir nesten helt svart på magen, men ikke særlig brun ellers på kroppen. Har alltid lurt på det samme. Ei vennine av meg blir veldig brun på ryggen, men ikke spesielt på andre plasser..

Skrevet

Min mage inneholder svært mye fett :) og den blir ikke brun.

Da har vi motbevist det.

Jeg har rødlig hår og litt fregnehud og blir vel egentlig ikke så veldig brun, mest indianerfarge eller noe sånt.

Får ikke farge på legger og mage. Ansikt, lår, rygg og armer får jeg fin farge :)

Har vel noe med pigmentene å gjøre og jeg tror det er svært lite du kan gjøre med det.

Skrevet

så morsomt :) har alltid tenkt at det med å bli mye brunere på magen enn resten av kroppen "bare" gjaldt meg... det rareste er jo at fargen på magen nesten varer året rundt, mens ansikt og resten av kroppen blir ganske så blekt...

Skrevet

si meg en ting, skjer ikke dette fordi solstrålene sentrerer seg på midten av det objektet det treffer da?

Skrevet

Hehe, kanskje du sier noe der :oops:

Gjest Anonymous
Skrevet

Mulig du har fetere hud på magen? Jeg blir fortere brun der jeg har fet hud. Og magen min er fetere hud på en armene som er ganske tørre.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er fordi magen inneholder mere melatonin (pigment), stoff som beskytter kroppen mot sola. Jo mer av dette stoffet, jo brunere blir mann. Og magen inneholder mere enn andre kroppsdeler, og det har absolutt ingenting med fett å gjøre. Du som har litt rødlig hår, kroppen til de med rød pigment inneholder mindre av dette stoffet, og disse blir derfor lettere solbrente.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...