Gå til innhold

Hva er det med julebord?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Droppa julebordet i år pga økonomi (må betale alt selv) og fordi det er så utrolig mye som skjer nå før jul. Prioritere å bruke tiden med familien.

Men det er et evigvarende mas på jobb om dette. Har ikke tall på hvor ofte jeg har fått spm om jeg kommer. Når jeg sier at; nei jeg kommer ikke i år, må jeg utbrodere hvorfor og folk sier «har du en god grunn?»  Uken etter er det fremdeles ikke slutt på gnålet, da kommer spørsmålene «HVOR var du i helgen??!!» JEG VAR HJEMME MED FAMILIEN OG SLAPPET AV I KOSEBUKSA, OG JEG TRENGER IKKE NOEN GRUNN FOR Å DROPPE JULEBORDET OM JEG IKKE VIL DRA! Jeg er overhode ikke noen festbrems av den grunn, men syns bare konseptet julebord er utrolig kleint.. 

Dagens utblåsning. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv synes jeg julebord er utrolig koselig, men det er ikke for alle :) kan godt skjønne at det fristet mer å være med familien

• Liker 1
Skrevet

Hvor jobber du iogmed du må betale alt selv?

Jeg får alt gratis, også alkohol 

Skrevet

Helsevesenet.

Skrevet
35 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Hvor jobber du iogmed du må betale alt selv?

Jeg får alt gratis, også alkohol 

ikke uvanlig at man må betale selv. vi må også det. de som jobber i kommunen betaler også det meste selv. vi har valgt å bruke penger på utenlandstur for alle ansatte istedet for julebord. vi har uansett julebord men vi betaler selv 

Anonymkode: fa643...610

• Liker 1
Skrevet

Det er alltid slik med jobbarrangementer, folk blir hysteriske om ikke alle kommer. 

Anonymkode: 372fd...607

• Liker 1
Skrevet

Hva er det med arbeidsgivere som synes det er viktigere å fôre deg enn at du gjør jobben du egentlig er satt til? 

Anonymkode: 89afc...672

Skrevet

Jeg droppet også julebordet av nettopp.samme grunn. Jeg bryr meg ikke om hva folk tenker. Man styrer sitt eget liv. Men heldigvis.så har vi ett sånnt miljø på jobben der ingen bryr.seg eller maser. 

Anonymkode: a3685...66e

• Liker 1
Skrevet

Jeg er avholds så blir aldri bedt noen sted, og julebord er det så vidt jobben nevner for meg.. tristeste er at jeg har det like Morro uten, hvis folk bare hadde hatt interessen av å spørre.. 

Skrevet
14 timer siden, Tuttifrutt skrev:

Droppa julebordet i år pga økonomi (må betale alt selv) og fordi det er så utrolig mye som skjer nå før jul. Prioritere å bruke tiden med familien.

Men det er et evigvarende mas på jobb om dette. Har ikke tall på hvor ofte jeg har fått spm om jeg kommer. Når jeg sier at; nei jeg kommer ikke i år, må jeg utbrodere hvorfor og folk sier «har du en god grunn?»  Uken etter er det fremdeles ikke slutt på gnålet, da kommer spørsmålene «HVOR var du i helgen??!!» JEG VAR HJEMME MED FAMILIEN OG SLAPPET AV I KOSEBUKSA, OG JEG TRENGER IKKE NOEN GRUNN FOR Å DROPPE JULEBORDET OM JEG IKKE VIL DRA! Jeg er overhode ikke noen festbrems av den grunn, men syns bare konseptet julebord er utrolig kleint.. 

Dagens utblåsning. 

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er alltid slik med jobbarrangementer, folk blir hysteriske om ikke alle kommer. 

Anonymkode: 372fd...607

Det stemmer! Nordmenn er noen utrolig snåle mennesker, alle skal følge flokken. ALLE skal delta! Uansett. DU skal gjøre som OSS andre! 🙂 For en gjeng dumme sauer....er utrolig pinlig.

Det er nettopp ved slike anledninger man blir utrolig skuffet over mennesker, hvor dumme de er. Som ikke klarer å ta egne valg i livet, eller la andre ta en egne valg i livet. 

Deilig å kunne tenke selv, bestemme over sitt eget liv tenker jeg! 🙂 

Å nei du, det er IKKE sosialt å tvinge mennesker sammen på denne måten som man gjør i det Norske arbeidslivet eller livet generelt.

Norsk: https://no.wikipedia.org/wiki/Konformitet

Anonymkode: 95abf...8cd

Skrevet

Det ER ingenting med julebord bortsett fra nordmenn som er besatt av det, pga de får en anledning til og drikke seg snydens i jula. Den norske juleborsmentaliteten gjør meg faktisk litt kvalm, og har alltid sagt fra på jobb at sorry, men jeg er imot sånt. Hilsen ikke-flokkdyret:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...