AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #1 Skrevet 11. desember 2018 Hei. Jeg har noen spørsmål rundt sosial stønad, og andres erfaringer rundt det. Etter jeg mistet min faste stilling for fem år siden, så har jeg kun hatt vikarstillinger helt siden. Den faste stillingen nekter å dukke opp. I tiden mellom oppdrag, så har jeg fått dagpenger. Dagpengene mistet jeg tidligere i år da perioden på 2år utløp. Har fremdeles sporadiske oppdrag. Men tiden mellom oppdrag spiser opp sparepengene mine. Har nå kanskje et halv år igjen å leve av. Hva skjer når de pengene tar slutt, og jeg fremdeles ikke får meg et lengre oppdrag eller fast jobb? Vet jeg har krav på sosial stønad etterhvert, men må jeg selge bilen for å få det? Det senker jo mulighetene betraktelig med tanke på det å få seg jobb. Har også 3 barn jeg har annenhver helg og onsdager, så er avhenging av en leilighet med minst 2 soverom. Har nå en med tre soverom, der de to minste barna deler rom. Hvor mye har jeg eventuelt krav på? Må jeg flytte til et sted der det koster minimalt å bo? Tar de hensyn til barna, og hvor mye? Er langt fra krise enda, men jeg kan fort havne der om ikke jobben dukker opp. Anonymkode: 18b77...669
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #2 Skrevet 13. desember 2018 Kanskje du finner noe på nav sine sider? Lykke til med jobbsøkingen, uansett! Anonymkode: 1bd56...e90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå