Gå til innhold

Hjelp meg med styling av "den lille sorte"😅

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den er tettsittende med lange ermer og høy hals. Utgår halskjeder da? Armbånd? Er det teit med armbånd "utpå" kjolen? Gull eller sølvsmykker, hva avgjør det? Og ikke minst: hvilke strømpebukser? Nude eller svart? Svart med glitter, er det litt sånn "overkill"? Føler jeg blir helsvart om strømpebuksa også er svart😏 Svarte pumps? Eller kan man kline til med noen knallrøde, gule, sølv etc.?

Anonymkode: 46eae...b63

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan gjere om lag nett som du vil, det kjem an på korleis du ber antrekket, haldninga di er nøkkel til kva som går. Eg ville vel i eit slikt høve droppa armbånd, og festa ei fin brosje på den høge halsen. Gull eller sølv kjem an på kva du likar best, alt går. Det einaste som ikkje funkar så veldig bra på svart er andre mørke fargar, slik som lapis og svart onyx, men det heng sjølvsagt også an på korleis smykka ser ut, poenget er berre at veldig mørke smykke kan bli litt lite synlege på ein svart kjole. 

Når det gjeld strømpebukser/strømper så vil eg minne om at ein finn verken svart eller hudfarga i fargesirkelen, og det finst veldig mange andre fargar som er fine på strømpebukser, ein er ikkje nøydd til å velje svarte eller hudfarga strømpebukser. Svart med glitter er heilt feitt, raude er fint, mørkegrøne, burgunderraude, brune, kobberfarga, grå, netting, prikkete, you name it, alt går til svart. Og det same gjeld skoa, du kan bruke alt du har, køyr på! Det einaste er jo at det kan vere kjekt om det er eit snev av samanheng, eller i alle fall at du ikkje tek han heilt ut på både smykke, strømper og sko, og om du gjer det, så prøv å hald deg i same retning i alle fall. 😂

Skrevet

Eg diggar digre øyredobbar 😀 Då treng du ikkje smykke og armring.

Elles hadde eg valgt svart strømpebukse fordi mine svarte gabor-pumps har raud såle 😉

Lykke til, uansett val, så blir du smashing 💃

Anonymkode: 72a38...f01

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville valgt øredobber og ringer som tilbehør :) Sølv eller gull er ett fett, alt etter hva du liker best :) Kanskje noen øredobber med farge, f.eks en rød stein eller noe sånn? Få litt farge til antrekket liksom.

Jeg ville hatt tynne sorte strømpebukser. Bare fordi jeg personlig ikke liker nude, synes ikke det er så fint. Da ville jeg heller gått uten, men gjerne hatt med noen strømpebukser som jeg kunne tatt av igjen sånn hvis man skal være litt ute.

Men så kan du jo også velge andre farger da, burgunder eller mørklilla f.eks. Eller tynne sorte med mønster på. 

Til mørke strømpebukser er det finest med sorte sko. Det gir beina en forlengende og slankende effekt. Knallrøde til sorte strømpebukser vil gjerne ha motsatt effekt da kontrasten blir veldig stor. 

Altså jeg ville valgt sorte strømpebukser og sorte pumps, også ville jeg ha lagt inn litt farger og detaljer her og der sånn at det ikke blir så veeeldig svart. Det kan være smykker, rød/plomme/rosa leppestift, rød/plumme/rosa neglelakk, sko og veske med noen detaljer på i form av farge, mønster, sløyfe, etc. Gjøre noe gøy med håret - krølle det, sette det opp eller noe sånn :) 

Anonymkode: b01d4...98f

Skrevet

Jeg hadde høyhalset og langarmet kjole før, men pleide trekke opp armene til albuen. Stylet med enkle øreringer i sølv, enkle armbånd, og eventuelt belte i livet. 
Og helt klart nude strømpebukse! 

Anonymkode: 8949c...47c

• Liker 2
Skrevet

Kun på kg ser jeg folk omtale fargede strømpebukser som «fint». Det er jo grellt og sjeldent noe man ser på velkledde damer.

samme med denne aversjonen mot nude; «går heller uten». Hallo, vi bor i Norge og det er minusgrader ute. Bare legger på vinteren ser ufattelig dumt ut!

ang styling; Nude eller tynne sorte strømpebukser. Ville hatt fokus på ørepynt og ringer siden det er lange ermer og høy hald. Halvstore øreringer eller noen litt store som vises godt, gull eller sølv avhenger av hva du kler best (se på hudtonen din). Jeg synes også sort kan være fint, men da blir looken litt «tyngre». Rød neglelakk siden det er jul? Sorte pumps. Evt kjør enkelt tilbehør som f.eks små diamantøreringer, perler etc. Litt kraftigere sminke; eks røde lepper eller sotede øyne. Den lille sorte er fantastisk og allsidig, prøv deg frem😊

Anonymkode: 46e19...2a2

Gjest Autofyll
Skrevet (endret)

Jeg villa ha brukt: 

1C732AC3-1790-413F-85E1-EE88081CDABA.jpeg.606524efc6f43387ac6d722dbd822872.jpegF815A750-D1EA-435C-90DE-6F6A11B630B0.jpeg.01317081796d4751be3f5f04710a8243.jpeg

og minimalt med smykker (kun noen små øredobber) , med nude strømpebukser for å vise litt hud når den er langermet. Vil neppe se ut som en nonne, Hehe ;) 

Endret av Autofyll
Skrevet
På 16.12.2018 den 9.36, AnonymBruker skrev:

Kun på kg ser jeg folk omtale fargede strømpebukser som «fint». Det er jo grellt og sjeldent noe man ser på velkledde damer.

samme med denne aversjonen mot nude; «går heller uten». Hallo, vi bor i Norge og det er minusgrader ute. Bare legger på vinteren ser ufattelig dumt ut!

ang styling; Nude eller tynne sorte strømpebukser. Ville hatt fokus på ørepynt og ringer siden det er lange ermer og høy hald. Halvstore øreringer eller noen litt store som vises godt, gull eller sølv avhenger av hva du kler best (se på hudtonen din). Jeg synes også sort kan være fint, men da blir looken litt «tyngre». Rød neglelakk siden det er jul? Sorte pumps. Evt kjør enkelt tilbehør som f.eks små diamantøreringer, perler etc. Litt kraftigere sminke; eks røde lepper eller sotede øyne. Den lille sorte er fantastisk og allsidig, prøv deg frem😊

Det er vel sånn at det er ingen andre land enn akkurat Norge hvor strømpebukser bare kan brukes om de er svarte.

Norge er et skikkelig u-land på det området også.

Anonymkode: daa3a...021

• Liker 1
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel sånn at det er ingen andre land enn akkurat Norge hvor strømpebukser bare kan brukes om de er svarte.

Norge er et skikkelig u-land på det området også.

Anonymkode: daa3a...021

Eg er SÅ samd! Men eg har litt inntrykk generelt at det i alle fall her på KG er utruleg tronge boksar for kva som er fint, gjerne etterfulgt av anten "kjerring", "tacky" eller "fjortis". Skulle tru det var rom for litt meir stil, liksom.

Skrevet
På 16.12.2018 den 9.36, AnonymBruker skrev:

Tvert i mot, det er berre på velkledde damer ein av og til ser noko anna enn svarte strømpebukser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...