AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #1 Del Skrevet 11. desember 2018 Lurer på om noen som har tatt norskeksamen som privatist før kan svare på et par ting jeg lurer på. Er det sånn når man melder seg opp på privatistweb at man betaler for alle eksamenene, altså 3 stk = muntlig, skriftlig og sidemål? Altså 3000 og noe kroner til sammen, eller er det bare én oppmelding for alle tre? Og betaler man med en gang, eller er det mulig å utsette betalingen på noe vis? En annen ting, er privatisteksamen i engelsk muntlig, skriftlig eller begge? Anonymkode: 139cb...a19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lily_88 Skrevet 11. desember 2018 #2 Del Skrevet 11. desember 2018 Jeg måtte betale for skriftlig, og for muntlig norsk. Men dette er 10 år siden, og da kostet det bare 350,- kroner per fag. Er det blitt så dyrt som 3000..? Men ta send mail eller ring å hør, det står sikkert et nummer på privatistwebsiden. Eller ring skolen du vil ta opp faget for å høre om de vet noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #3 Del Skrevet 11. desember 2018 3 minutter siden, Lily_88 said: Jeg måtte betale for skriftlig, og for muntlig norsk. Men dette er 10 år siden, og da kostet det bare 350,- kroner per fag. Er det blitt så dyrt som 3000..? Men ta send mail eller ring å hør, det står sikkert et nummer på privatistwebsiden. Eller ring skolen du vil ta opp faget for å høre om de vet noe. Ja, tiden forandrer mye. Vanligvis koster 1 privatisteksamen minst 850 kr, hvis jeg husker riktig. Noen må man betale ekstra, feks. eksamen som gjelder språk (eks. engelsk muntlig + skriftlig) som er obligatorisk å ta begge og må derfor betale nesten 2000 for det. Anonymkode: 60be9...c69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #4 Del Skrevet 11. desember 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Lurer på om noen som har tatt norskeksamen som privatist før kan svare på et par ting jeg lurer på. Er det sånn når man melder seg opp på privatistweb at man betaler for alle eksamenene, altså 3 stk = muntlig, skriftlig og sidemål? Altså 3000 og noe kroner til sammen, eller er det bare én oppmelding for alle tre? Og betaler man med en gang, eller er det mulig å utsette betalingen på noe vis? En annen ting, er privatisteksamen i engelsk muntlig, skriftlig eller begge? Anonymkode: 139cb...a19 Du kan alltid kontakte privatistweb hvis du lurer på noe, men som jeg har skjønt så må man ta privatisteksamen i både engelsk muntlig + skriftlig sammen. Hvis man betaler en eksamen på ca 3000 kr antar jeg at det gjelder alle de 3 fagene i norsk, muntlig, skriftlig + sidemål. Det er lenge siden jeg tok privatist men jeg måtte betale med en gang. Anonymkode: 60be9...c69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #5 Del Skrevet 11. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Lurer på om noen som har tatt norskeksamen som privatist før kan svare på et par ting jeg lurer på. Er det sånn når man melder seg opp på privatistweb at man betaler for alle eksamenene, altså 3 stk = muntlig, skriftlig og sidemål? Altså 3000 og noe kroner til sammen, eller er det bare én oppmelding for alle tre? Og betaler man med en gang, eller er det mulig å utsette betalingen på noe vis? En annen ting, er privatisteksamen i engelsk muntlig, skriftlig eller begge? Anonymkode: 139cb...a19 Ring fylkeskommunen der du bor så får du hjelp. Anonymkode: 778da...d96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #6 Del Skrevet 11. desember 2018 Tok privatist eksamen i 2017, måtte melde meg opp til alle 3, og betale måtte betale for alle 3. Tok 10 fag dette året, så måtte ut med 10000 kr... Engelsk er både muntlig og skriftlig. Anonymkode: 6ae4c...67d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #7 Del Skrevet 11. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tok privatist eksamen i 2017, måtte melde meg opp til alle 3, og betale måtte betale for alle 3. Tok 10 fag dette året, så måtte ut med 10000 kr... Engelsk er både muntlig og skriftlig. Anonymkode: 6ae4c...67d Ordboken jobbet ikke helt med meg her, ser jeg.. Måtte betale for alle 3 ved oppmelding. Anonymkode: 6ae4c...67d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
agnesbjercke Skrevet 13. desember 2018 #8 Del Skrevet 13. desember 2018 (endret) Ja det spørs selvsagt hva du har fra før og hva du mangler. Du kan jo ha strøket i nynorsk men bestått norsk. (?) men ja det er PR eksamen. Litt over 1000,-. Forskjell i pris på ny eksamen etter stryk kontra forbedring av karakter om man har bestått. Privatistweb.no melder du deg opp med fagkodene du mangler. Dette varierer utifra hvilket år/hva du har gått eller skal ta opp, så sjekk det ut nøye. Det åpner 15. Januar. Det samme gjelder engelsk. Muntlig og skriftlig. Men er dette ifht fag du har strøket i eller ett år du skal ta alt privatist? usikker på betalingsutsettelse. Tror ikke de tilbyr det. Endret 13. desember 2018 av agnesbjercke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #9 Del Skrevet 14. desember 2018 Jeg måtte betale 2000 og noe per fag.. Anonymkode: ff00a...1cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea.m Skrevet 14. desember 2018 #10 Del Skrevet 14. desember 2018 Man må melde seg opp til alle 3 og hver eksamen koster 1000 kroner hvis du ikke har hatt faget eller har karakter 1. Dersom du skal forbedre karakter du allerede har koster hver eksamen 2000 kroner. Oppmeldingen er ikke gyldig før man har betalt, så du må betale innen fristen for oppmelding går ut. Privatisteksamen i engelsk er både skriftlig og muntlig. Hvis man skal forbedre en karakter dom privatist i språkfag, MÅ man ta opp både muntlig og skriftlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå