AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #1 Skrevet 11. desember 2018 Når jeg har gjeld som gått til inkasso og deretter lønnstrekk, forbrukslån og kredittkort. Ikke statlig gjeld. Får jeg beholde de pengene jeg får igjen på skatten eller hvordan er det med de? Svar kun hvis du er sikker på din sak! Anonymkode: 23598...935
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #2 Skrevet 11. desember 2018 Dekningslovens § 2-2 gir rettslig adgang til å ta utlegg i tilgodehavende skatt. Namsmannen vil ikke av eget initiativ søke muligheten for å ta pant i skatt til gode, dette må spesifiseres i begjæringen fra saksøker. I praksis kan ikke namsmannen ta pant før skatten er avregnet, og resultatet er endelig. Det vil si en gang i perioden mellom behandlet selvangivelse og utbetaling. Det er et ganske snevert tidsrom, og erfaringsmessig er det sjelden dette skjer. En annen mulighet er at saksøker ber om at namsmannen undersøker innestående på konto i tiden etter at tilgodehavende skatt forventes utbetalt. Namsmannen kan så sperre innestående beløp, så fremt det overstiger boutgifter og livsopphold for skyldner og skyldners husstand. Anonymkode: f86a3...048 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå