Gå til innhold

Naboen irriterer seg over hvor kattene våre og jeg prøver inngå avtaler

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

De har små barn!!!! 

Og katter går ikke på do i egen hage, sånn er de.. 

Anonymkode: 65629...584

Og barna er viktigere enn at kattene dine får drite der de vil, er de ikke? 

Du kan prøve å kjøpe ett stoff som heter Revira på Hageland. Det hjalp ikke her, men kanskje dine kattere er dummere enn nabokattene her i området.

Det ser ut som lecakuler og avgir en lukt kattene ikke liker. Du må nok fylle på annenhver mnd. 

Anonymkode: 721d8...db9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har utekatt, ikke aktuelt med innedo. 

Utekatt.....Hva i himmelens navn er poenget med å ha katt hvis den er ute?

Har ikke folk kjæledyr for å være sammen med de?

Det slår meg at veldig mye kattefolk har katt fordi det bare er å hive den ut når det «ikke passer» og dermed overlate pisset, dritten og kattehåra til naboen.

Skulle vært skuddpremie på alt av katter som gikk alene ute i byggefelt.

Anonymkode: a23a8...f50

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp en kattedo med lokk og sett den ute på et egnet sted. Du har jo uansett tilbudt deg å fjerne kattebæsj, så noe ekstra arbeid vil det jo ikke bli for deg. 

Ellers synes jeg du ikke skal strekke deg for langt heller. At kattene dine skal være inne fordi hun vil at babyen sover ute, er urimelig. Hun kan kjøpe kattenett til vogna, så er babyen beskytta mot alle katter og andre dyr og fugler... 

Anonymkode: cb1c4...16f

Dette her er så forbasket typisk for katte-eiere....

Andre, som blir plaget av kattene skal kjøpe, kjøpe, kjøpe for å unngå plagene som de blir påført.

Gud så jeg hater katter.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestevenn med alle kattene i nabolaget. Dei går ikke på do i hagen min. 

Har hund da, og nabodamen har plantet en bærbusk akkurat i grensen mellom min og hennes hage. Nesten like mye inni min hage som hennes egen. Hun vil at jeg skal stramme inn tauet i løpebandet til hunden, fordi den tisser på bærbusken hennes. Som den drittkjerringa jeg er, gjør jeg ikke det. Hunden min tisser på porten til naboene hver dag. Port, busker, gjerde, benker, bildekk, bordbein.... visste ikke hvor ekle mannhunder er, før jeg fikk en selv. Prøver jo å hinde dem, men samtidig blir jeg jo hengt ut av KG politiet dersom jeg drar i båndet til hunden.... dyremishandling osv.. 

men jeg skjønner at katter som graver med tiss og bæsj er mer irriterende 😜 

Anonymkode: 3ae72...bf6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Katter kan fint være i bånd. Det finnes utstyr som gjøre at de kan løpe, hoppe og klatre innendørs. Innendørskatter har like gode liv som utendørs katter. Lever lengre gjør de også. 

Katter har generelt ingenting i Norge å gjøre. De er en innført art som gjør stor skade på norsk fauna. Bla fuglelivet vårt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl

Det er nesten sånn at  jeg forstår naboen, selv om jeg elsker katter 😂 Jeg måtte ut hver morgen før jobb og spa møkk fra garasjen og sandkassen min.. Veldig slitsomt... Masse dritt overalt som vi trådde i. Det som funket best var å kjøpe sitronflaske og sprute over alt, men dette måtte gjentas ofte siden lukten etterhvert forsvant. Da ble det iallefall mindre av møkka. 

Naboen kan ikke kreve dette, siden du har katter og de har lov til å gå fritt, men for naboskapet hadde jeg strukket meg langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bestevenn med alle kattene i nabolaget. Dei går ikke på do i hagen min. 

Har hund da, og nabodamen har plantet en bærbusk akkurat i grensen mellom min og hennes hage. Nesten like mye inni min hage som hennes egen. Hun vil at jeg skal stramme inn tauet i løpebandet til hunden, fordi den tisser på bærbusken hennes. Som den drittkjerringa jeg er, gjør jeg ikke det. Hunden min tisser på porten til naboene hver dag. Port, busker, gjerde, benker, bildekk, bordbein.... visste ikke hvor ekle mannhunder er, før jeg fikk en selv. Prøver jo å hinde dem, men samtidig blir jeg jo hengt ut av KG politiet dersom jeg drar i båndet til hunden.... dyremishandling osv.. 

men jeg skjønner at katter som graver med tiss og bæsj er mer irriterende 😜 

Anonymkode: 3ae72...bf6

Hundepiss lukter jo ikke i nærheten så ille som kattepiss heller da. Asså, jeg blir provosert når nabohunden pisser på hekken vår, for den kan jo dø ned til slutt. Den har brune jævelige flekker der hunden pisser og hekken står to meter inn på min eiendom... Men det er mye verre med pisslukta fra kattene i nabolaget. Her skvetter de forran garasjen. Fy f.. Som det lukter.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Tapas skrev:

Kan katter være ute i denne kulden engang? 

Det kommer litt an på hvor i landet du bor og hvor kaldt det er. Og det kommer an på katten. Noen katter er langhåret og har mye underull som isolerer, mens andre har tynnere pels.

Men frostskader på katt er en igjenganger hos veterinærene på denne tiden av året. Går katten uten oppsyn over lengre tid kan det bli så alvorlig at den må avlives. 

De mest utsatte områdene er under potene, på ørene og nesa/ansiktet. Veterinærer fraråder generelt å ha katten ute en hel arbeidsdag eller om natta når det er veldig kaldt. Selv om katter er flinke til å søke ly er det ikke alltid det er plussgrader dit de søker. Det hjelper med isolerte kattehus, men det er så mye katter at det er store sjanser for at katten som flytter inn ikke er din egen.

Jeg tror mange katteeiere ikke tenker over dette med utekatt og kulde og jeg synes absolutt ikke spørsmålet ditt var dumt selv om noen katteeiere tenker at katter tåler alt. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skjønner jeg naboen din godt TS. Hvem ønsker kattedritt i hagen sin? Du må faktisk ta ansvar for dine katter. Enten ved at du skaffer deg kattedo hjemme eller at du fjerner møkk hos naboen hver eneste gang. Alternativet er at du holder kattene dine inne. Kaffegrut og sitron er en god ide :) 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi bor i nabolag, det er flere naboer her oppe med katter, jeg ser daglig katter i denne gata. 

Naboen vår har mange år irritert seg over mine katter, for noen år siden "krevde" de at mine to katter skulle være inne , fordi babyen skulle sove ute, og det turde hun ikke om kattene var ute. Jeg tenker her at hun ikke kunne ha garanti på at ikke de andre naboenes katter var ute . Jeg gikk med på det , for husfreden. Jeg husker en gang jeg beklaget meg for at jeg ikke rakk å få inn kattene, eller den ene hadde kommet seg ut i "innetiden", da sendte hun en sinna melding om at nå måtte hun gå og gå med babyen,og kunne ikke gå inn for å slappe av. Jeg forstår dette er ergerlig,men kunne ikke babyen stå i gangen eller utenfor med nett? Jeg husker jeg var helt fortvilet, fordi jeg ikke ønsket uvennskap. 

Nå har naboen begynt å irritere seg over at det er kattebæsj i bedet hennes. Det er ett bed rett ved gata som de sår økologiske grønnsaker. Jeg har foreslått at vi kan bruke middel der, og at vi kan betale, men det ønsker de ikke, for dette er jo grønnsaks bed. 

Jeg har tilbudt meg å komme noen dager ukentlig over å fjerne bæsjen. Jeg har og tilbudt meg at vi sammen kan finne ut noe naturlig som kan hjelpe. Vi er kommet frem til kaffe, så det skal vi da også ta med. Selv om jeg neimen ikke vet hvem sine katter som bæsjer der. Hun hadde tatt mine på fersken, men det betyr jo ikke at det alltid er dem. 

En annen gang henviste en annen person i dette huset til programmet "cat from hell".

Mener dere det er riktig av meg å være så medgjørlig? Hva gjør dere andre? Jeg synes det er veldig ubehagelig når jeg merker en kald vind mellom oss når kattene har bæsja. Hun sier det lukter, men jeg har og famikie og små barn, og kan ikke løpe over ved hvert do besøk av en katt! Jeg ønsker så gjerne ett godt forhold med disse naboene vi ser daglig i gata. Og vil jo si vi har det også bortsett fra denne situasjonen. 

Jeg forstår godt naboen din. Jeg er hobbygartner selv. Det er null problem å fikse dette problemet dersom bedene ikke er for store. Løsningen er sette opp noe armeringsjern over bedene, da vil ikke kattene gå der. Det er for eksempel veldig enkelt dersom de bruker pallekarmer. 

Husk at det er du som har ansvaret når dine katter plager naboen. Du bør vurdere å kvitte deg med dem. 

Anonymkode: d6c46...d98

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi bor i nabolag, det er flere naboer her oppe med katter, jeg ser daglig katter i denne gata. 

Naboen vår har mange år irritert seg over mine katter, for noen år siden "krevde" de at mine to katter skulle være inne , fordi babyen skulle sove ute, og det turde hun ikke om kattene var ute. Jeg tenker her at hun ikke kunne ha garanti på at ikke de andre naboenes katter var ute . Jeg gikk med på det , for husfreden. Jeg husker en gang jeg beklaget meg for at jeg ikke rakk å få inn kattene, eller den ene hadde kommet seg ut i "innetiden", da sendte hun en sinna melding om at nå måtte hun gå og gå med babyen,og kunne ikke gå inn for å slappe av. Jeg forstår dette er ergerlig,men kunne ikke babyen stå i gangen eller utenfor med nett? Jeg husker jeg var helt fortvilet, fordi jeg ikke ønsket uvennskap. 

Nå har naboen begynt å irritere seg over at det er kattebæsj i bedet hennes. Det er ett bed rett ved gata som de sår økologiske grønnsaker. Jeg har foreslått at vi kan bruke middel der, og at vi kan betale, men det ønsker de ikke, for dette er jo grønnsaks bed. 

Jeg har tilbudt meg å komme noen dager ukentlig over å fjerne bæsjen. Jeg har og tilbudt meg at vi sammen kan finne ut noe naturlig som kan hjelpe. Vi er kommet frem til kaffe, så det skal vi da også ta med. Selv om jeg neimen ikke vet hvem sine katter som bæsjer der. Hun hadde tatt mine på fersken, men det betyr jo ikke at det alltid er dem. 

En annen gang henviste en annen person i dette huset til programmet "cat from hell".

Mener dere det er riktig av meg å være så medgjørlig? Hva gjør dere andre? Jeg synes det er veldig ubehagelig når jeg merker en kald vind mellom oss når kattene har bæsja. Hun sier det lukter, men jeg har og famikie og små barn, og kan ikke løpe over ved hvert do besøk av en katt! Jeg ønsker så gjerne ett godt forhold med disse naboene vi ser daglig i gata. Og vil jo si vi har det også bortsett fra denne situasjonen. 

Syns du er svært medgjørlig! ❤

Naboen kan legge nett over sine spiselige plantevekster, problem løst. 

Her virker det som naboen ønsker at du skal fiksr alt for å oppnå hennes ønsker. Naboskap krever gjensidig samarbeid. 

Dessuten medfølger det stort ansvar å få barn. Man kan ikke legge tillliten på naboen mht å holde kattene borte fra vognen. Hvilken som.helst katt kan komme til å hoppe opp i vognen! Katter streifer rundt, gjerne langt fra sitt hjem. 

Ville minnet naboen på at det kreves gjensidig ansvar å bosette seg slik dere har gjort. Og at du har gjort det du kan og mere til. Å få baby krever tilstedeværelse 24-7. Når hun har valgt sitt bosted der, har hun også valgt å trille turer og passe på 24-7. Det er ikke ditt ansvar å gi henne tid å slappe av på! 

TS, du er jammen meg en stor drøm av en god nabo!❤

Anonymkode: 81140...2a8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monsieur Beau

Syns rett og slett at familien med babyen må adopterer bort skrikerungen slik at skikkelige folk som har katter som driter og urinerer hos naboen sin kan la dyrene sine få fred til å gjøre sitt - altså å drite og urinere. Dersom naboen absolutt vil beholde ungen sin kan de flytte til et øde hus på landet slik at katter gir dem fred. Makan!!!

Endret av Monsieur Beau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Syns du er svært medgjørlig! ❤

Naboen kan legge nett over sine spiselige plantevekster, problem løst. 

Her virker det som naboen ønsker at du skal fiksr alt for å oppnå hennes ønsker. Naboskap krever gjensidig samarbeid. 

Dessuten medfølger det stort ansvar å få barn. Man kan ikke legge tillliten på naboen mht å holde kattene borte fra vognen. Hvilken som.helst katt kan komme til å hoppe opp i vognen! Katter streifer rundt, gjerne langt fra sitt hjem. 

Ville minnet naboen på at det kreves gjensidig ansvar å bosette seg slik dere har gjort. Og at du har gjort det du kan og mere til. Å få baby krever tilstedeværelse 24-7. Når hun har valgt sitt bosted der, har hun også valgt å trille turer og passe på 24-7. Det er ikke ditt ansvar å gi henne tid å slappe av på! 

TS, du er jammen meg en stor drøm av en god nabo!❤

Anonymkode: 81140...2a8

Hadde dette vært den gjengse oppfatning så hadde jeg gjort det jeg kunne for å beskytte barna mine, inkludert å avlive katten uten å si noe mer om saken.

Anonymkode: a7c76...098

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utekatt.....Hva i himmelens navn er poenget med å ha katt hvis den er ute?

Har ikke folk kjæledyr for å være sammen med de?

Det slår meg at veldig mye kattefolk har katt fordi det bare er å hive den ut når det «ikke passer» og dermed overlate pisset, dritten og kattehåra til naboen.

Skulle vært skuddpremie på alt av katter som gikk alene ute i byggefelt.

Det betyr at den får gå ut, lille venn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Monsieur Beau skrev:

Syns rett og slett at familien med babyen må adopterer bort skrikerungen slik at skikkelige folk som har katter som driter og urinerer hos naboen sin kan la dyrene sine få fred til å gjøre sitt - altså å drite og urinere. Dersom naboen absolutt vil beholde ungen sin kan de flytte til et øde hus på landet slik at katter gir dem fred. Makan!!!

Ja finnes ikke en mellomting. Har barn jeg og .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår godt naboen din. Jeg er hobbygartner selv. Det er null problem å fikse dette problemet dersom bedene ikke er for store. Løsningen er sette opp noe armeringsjern over bedene, da vil ikke kattene gå der. Det er for eksempel veldig enkelt dersom de bruker pallekarmer. 

Husk at det er du som har ansvaret når dine katter plager naboen. Du bør vurdere å kvitte deg med dem. 

Anonymkode: d6c46...d98

Burde ingen ha katt da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og barna er viktigere enn at kattene dine får drite der de vil, er de ikke? 

Du kan prøve å kjøpe ett stoff som heter Revira på Hageland. Det hjalp ikke her, men kanskje dine kattere er dummere enn nabokattene her i området.

Det ser ut som lecakuler og avgir en lukt kattene ikke liker. Du må nok fylle på annenhver mnd. 

De ønsker alt økologisk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en skrev her inne en gang: får du deg katt, så får hele nabolaget det! 

Jeg er veldig glad i dyr, så er det sagt. Men fy f...så lei jeg ble nabokatten som hoppet og smøg seg inn gjennom de åpne vinduene mine! Argh! En gang hadde jeg hengt noe over skapdøra så den sto litt åpen, og da jeg skulle hente noe i skapet, så hoppet katten ut fra det! Ikke bare at jeg omtrent fikk hjertestans, men at den hadde ligget på klærne mine. Ble rimelig irritert da ja.

Dere som har katter bør tenke over at de plager naboer på flere måter. Egoistisk dyrehold. Skjønner naboen din blir irritert Ts. Folk som har katter burde bo uten nære naboer. Dere har liksom ikke rett til å "gi" naboene et uønsket husdyr. Fine er de, men jeg vil ikke ha en liksom! 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Ild skrev:

Vi har også utekatt. Du omtaler deg selv som om du prøver å finne en løsning. Ærlig talt, voks opp og ikke la naboen plages med at du ikke gidder å ta ansvar for dine dyr og bæsjen etter dem. 

Jeg har en utekatt og to kattedoer innendørs. Han nekter å bruke disse doene. En gang han måtte være inne etter et inngrep hos veterinæren så holdt han seg nesten i 3 dager før jeg gav etter og slapp ham ut for å gå på do. Så det at ts har en kattedo inne trenger ikke være en løsning på noe som helst. Heldigvis så har vi et eget bed hvor han pleier å gå på do, kanskje du bør teste ut å lage noe sånt ts. 

Anonymkode: 7b937...bda

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...