Gå til innhold

Naboen irriterer seg over hvor kattene våre og jeg prøver inngå avtaler

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er da klart at man må ta på bånd og gå tur med de noen ganger for dagen?

Anonymkode: d95cc...3da

Katter skal gå fritt ute

Anonymkode: b5d6a...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du strør ikke Revira i selve beddet men litt unne det. Hvis du leser beskrivelsen

Anonymkode: 721d8...db9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Katter skal gå fritt ute

Hunder også. Og sauen. Og kua. Ingen dyr burde være stengt inne eller stå i bånd da. Alle dyr har instinkter. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Katter skal gå fritt ute

Hvis du vil ha dem 4-5 år bare så. Hvis du vil ha dem i 14-15 år derimot og ha glede av dem hele døgnet er det bedre å ha dem som innekatter, evt med katteluke ut i egen inngjerdet kattegård. 

Klart du må jo plukke kattebæsj da. Det slipper du jo når du har katten løst ute. For da må jo naboene plukke det i stedet. 

Og naboen kan jo bare bruke i dyre dommer på Get Off spray, sprinkelsystemer og avskrekkingsmidler som ikke virker. Det er jo ikke ditt problem at kattene dine terroriserer naboene. Du er jo bare eieren. Det er jo ikke som om du har noe ansvar. Du skal jo bare kjøpe tørrfór på Rema og åpne ytterdøra i ny og ne. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du vil ha dem 4-5 år bare så. Hvis du vil ha dem i 14-15 år derimot og ha glede av dem hele døgnet er det bedre å ha dem som innekatter, evt med katteluke ut i egen inngjerdet kattegård. 

Klart du må jo plukke kattebæsj da. Det slipper du jo når du har katten løst ute. For da må jo naboene plukke det i stedet. 

Og naboen kan jo bare bruke i dyre dommer på Get Off spray, sprinkelsystemer og avskrekkingsmidler som ikke virker. Det er jo ikke ditt problem at kattene dine terroriserer naboene. Du er jo bare eieren. Det er jo ikke som om du har noe ansvar. Du skal jo bare kjøpe tørrfór på Rema og åpne ytterdøra i ny og ne. 

Og de skal til dyrlegen hvert år, ha ormekur, mat fra dyrebutikk, leker og snacks. Om sommeren må du lete etter flått etc. Så jo, man har et ganske stort ansvar. 

Anonymkode: 12ee9...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og de skal til dyrlegen hvert år, ha ormekur, mat fra dyrebutikk, leker og snacks. Om sommeren må du lete etter flått etc. Så jo, man har et ganske stort ansvar. 

Men å plukke bæsj fra kattedo og bygge skikkelig utegård til dem så de er trygge blir for mye?

Å det er søren ikke alle katteeiere som handler mat i dyrebutikk eller tar med katten for sterilisering, chipping og årlige sjekker til dyrelegen!! 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.12.2018 den 12.16, AnonymBruker skrev:

Hadde dette vært den gjengse oppfatning så hadde jeg gjort det jeg kunne for å beskytte barna mine, inkludert å avlive katten uten å si noe mer om saken.

Anonymkode: a7c76...098

Ja, en liten slagfelle og et pølsestykke er visst alt som skal til...en kar borti gata her som fikk nok av kattepiss og kattedritt har en slik stand-by i garasjen sin.

Derfor har folk i mitt nabolag nesten gitt opp å ha katt fordi «Mikkel Rev» utrydder de så snart de blir sluppet ut 😁

Anonymkode: a23a8...f50

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men å plukke bæsj fra kattedo og bygge skikkelig utegård til dem så de er trygge blir for mye?

Å det er søren ikke alle katteeiere som handler mat i dyrebutikk eller tar med katten for sterilisering, chipping og årlige sjekker til dyrelegen!! 

Jeg bor ikke alene, så jeg kan selvsagt ikke bygge en utegård. Doen tømmer jeg to ganger daglig, men jeg kan ikke tvinge han til å bruke den om sommeren. Heldigvis har alle naboene våre dyr, så ingen bryr seg.

Andre katteeier kan ikke jeg ta ansvar for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.12.2018 den 15.33, FrodeF skrev:

Det er vel bare katteeiere som synes det er topp at kattene deres driter i andres hager. Klarer du ikke holde styr på dem burde du gi de fra deg. 

Hvordan holder man styr på katter som går ute og hvordan forteller du de hva de får lov til å hva de ikke får lov til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sphynx skrev:

Hvordan holder man styr på katter som går ute og hvordan forteller du de hva de får lov til å hva de ikke får lov til?

Man har de i innhegning eller i bånd. Det heter å ta ansvar for det du anskaffer deg slik at det ikke blir en pest og en plage for dine medmennesker.

Du driter i at katta di gjør livet surt for naboer?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man har de i innhegning eller i bånd. Det heter å ta ansvar for det du anskaffer deg slik at det ikke blir en pest og en plage for dine medmennesker.

Du driter i at katta di gjør livet surt for naboer?

Hvis du spør meg direkte, så har jeg ikke utekatt. Men det er ikke fordi jeg er redd de skal plage naboer...

Når det gjelder naboer er det veldig mye man kan irritere seg over. Dyra deres, barna, folk de har på besøk, plassen de tar, lydnivået osv. Her prøver TS og gjøre naboen fornøyd, men det må gå begge veier.

Han inntrykk av at de fleste som har hisset seg opp i denne tråden likevel hater katter. Og synes de heller burde bruke tiden sin på noe annet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.12.2018 den 15.00, AnonymBruker skrev:

Vi bor i nabolag, det er flere naboer her oppe med katter, jeg ser daglig katter i denne gata. 

Naboen vår har mange år irritert seg over mine katter, for noen år siden "krevde" de at mine to katter skulle være inne , fordi babyen skulle sove ute, og det turde hun ikke om kattene var ute. Jeg tenker her at hun ikke kunne ha garanti på at ikke de andre naboenes katter var ute . Jeg gikk med på det , for husfreden. Jeg husker en gang jeg beklaget meg for at jeg ikke rakk å få inn kattene, eller den ene hadde kommet seg ut i "innetiden", da sendte hun en sinna melding om at nå måtte hun gå og gå med babyen,og kunne ikke gå inn for å slappe av. Jeg forstår dette er ergerlig,men kunne ikke babyen stå i gangen eller utenfor med nett? Jeg husker jeg var helt fortvilet, fordi jeg ikke ønsket uvennskap. 

Nå har naboen begynt å irritere seg over at det er kattebæsj i bedet hennes. Det er ett bed rett ved gata som de sår økologiske grønnsaker. Jeg har foreslått at vi kan bruke middel der, og at vi kan betale, men det ønsker de ikke, for dette er jo grønnsaks bed. 

Jeg har tilbudt meg å komme noen dager ukentlig over å fjerne bæsjen. Jeg har og tilbudt meg at vi sammen kan finne ut noe naturlig som kan hjelpe. Vi er kommet frem til kaffe, så det skal vi da også ta med. Selv om jeg neimen ikke vet hvem sine katter som bæsjer der. Hun hadde tatt mine på fersken, men det betyr jo ikke at det alltid er dem. 

En annen gang henviste en annen person i dette huset til programmet "cat from hell".

Mener dere det er riktig av meg å være så medgjørlig? Hva gjør dere andre? Jeg synes det er veldig ubehagelig når jeg merker en kald vind mellom oss når kattene har bæsja. Hun sier det lukter, men jeg har og famikie og små barn, og kan ikke løpe over ved hvert do besøk av en katt! Jeg ønsker så gjerne ett godt forhold med disse naboene vi ser daglig i gata. Og vil jo si vi har det også bortsett fra denne situasjonen. 

Anonymkode: 65629...584

Du får holde kontroll på kattene dine, så de ikke plager naboene. Gå tur med dem i bånd, og hold de ellers inne. Kattedo inne er det mange som bruker. Vi du ha dem ute, så kan du lage kattegård/katteinnhegning. 

Anonymkode: e3e4e...e20

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ikke liker katter er drittfolk. Jeg pleier å si til kattene mine at de må gå til naboen for å drite, siden naboene er ekle mennesker som ikke liker katter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, Tusseladen skrev:

Folk som ikke liker katter er drittfolk. Jeg pleier å si til kattene mine at de må gå til naboen for å drite, siden naboene er ekle mennesker som ikke liker katter.

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/11/2018 at 6:05 PM, Peonjenta said:

Nei, folk som ikke tåler litt kattedritt i bedda sine bør bo for seg selv langt inni skogen!

Jeg sier det samme når bikkja mi driter på plenen til naboen. Såppass må man tåle når man har naboer.

Anonymkode: 03a32...e57

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Monsieur Beau
På 11.12.2018 den 19.16, AnonymBruker skrev:

Dette er en av grunnene til jeg har innekatter.. 

Anonymkode: d888a...d2d

Det er ingenting som heter "innekatter". "Innekatter" er skapt av menneskers ego. Du bør ikke ha katt som ikke kan bevege seg fritt. Fortell meg hvorfor du har katt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.12.2018 den 14.18, AnonymBruker skrev:

Burde ingen ha katt da ?

Anonymkode: 65629...584

Ingen burde egentlig ha katt i tettbygde strøk! Det burde være ulovlig. Katter er noen fullstendig intetsigende og usosiale dyr som stort sett er til pest og plage for alle andre enn katteeierne selv. Hva skal folk med disse kattene egentlig? De lever sitt eget liv, er umulige å oppdra og liker eieren kun fordi den får mat av vedkommende. Utover det, så bryr de seg ikke om mennesker. Men det største problemet er uansett at de griser til rundt seg ved å spre bakterier, fange småfugl, klore, frese, sloss, pisse og drite over alt.

Anonymkode: 0d2b0...26b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Sphynx skrev:

Hvis du spør meg direkte, så har jeg ikke utekatt. Men det er ikke fordi jeg er redd de skal plage naboer...

Når det gjelder naboer er det veldig mye man kan irritere seg over. Dyra deres, barna, folk de har på besøk, plassen de tar, lydnivået osv. Her prøver TS og gjøre naboen fornøyd, men det må gå begge veier.

Han inntrykk av at de fleste som har hisset seg opp i denne tråden likevel hater katter. Og synes de heller burde bruke tiden sin på noe annet.

Det jeg ikke skjønner er hvorfor det plutselig skal være greit å plage Gud og hvermann bare når det gjelder katter? Det er da ingen som hadde akseptert at fremmede bikkjer, unger, mannfolk, slanger eller whatnot hadde blitt sluppet løs uten kontroll og tatt seg til rette på andres eiendom? 

Hvorfor skal dette bare gjelde katter?? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde og kattebesøk i grønnsakshagen vår. Plantet sånne grillpinner i tre med ca 15 cm mellomrom, og kattene har holdt seg unna. De har vært og snust, men snur fort når de ikke finner noe behagelig sted å sette seg ned for å bæsje,

Anonymkode: c1c6b...406

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...