AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #41 Del Skrevet 11. desember 2018 2 minutter siden, Peonjenta skrev: Nei, folk som ikke tåler litt kattedritt i bedda sine bør bo for seg selv langt inni skogen! Jeg bor for meg selv langt inne i skogen. Det er katter her også. Kattene til folk streifer langt. Hage er en lidensskap for mange. På samme måte som kattene er en lidenskap for ts. Forskjellen er at ts sin lidenskap går utover naboene fordi hun ikke orker gjøre tiltak som hindrer at dette skjer. Når du må vaske klærne til ungene dine for kattemøkk hver dag forstår du frustrasjonen. Bodde i by med en hageflekk for noen år siden. Kunne ikke sitte på terassen fordi det stinka kattemøkk overalt. Er alt for mye katter i landet. Anonymkode: 721d8...db9 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #42 Del Skrevet 11. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi bor på landet. Mange har kattene sine i bånd. De kan læres opp til å gå i det. Spesielt i byer er dette vanlig. Og spesielt med rasekatter. Mange har også rasekattene sine i luftegårder. Virker som om de som har rasekatter er litt mer opptatte av å ivareta dem enn de som bare får en gatemix katt på bygda. Anonymkode: 721d8...db9 Katter skal ikke være i bånd. De skal være frie til å løpe, hoppe og klatre. Katter har ingenting i en by å gjøre Anonymkode: b5d6a...fdb 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #43 Del Skrevet 11. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis du ikke evner å ha kontroll på katten din får du lufte den i bånd eller ha den inne. Anonymkode: d95cc...3da Det går ikke ha kontroll på en katt som går fritt. Så lenge kattehold er lov og du og andre som ikke tåler det får gjennom en lov om at alle katter enten må stå i bånd som en hund, holdes inne eller utryddes så slutt å spy ut dumheter. Anonymkode: 1d9f2...622 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #44 Del Skrevet 11. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Katter skal ikke være i bånd. De skal være frie til å løpe, hoppe og klatre. Katter har ingenting i en by å gjøre Anonymkode: b5d6a...fdb Katter kan fint være i bånd. Det finnes utstyr som gjøre at de kan løpe, hoppe og klatre innendørs. Innendørskatter har like gode liv som utendørs katter. Lever lengre gjør de også. Katter har generelt ingenting i Norge å gjøre. De er en innført art som gjør stor skade på norsk fauna. Bla fuglelivet vårt. Anonymkode: 721d8...db9 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #45 Del Skrevet 11. desember 2018 Katter er det over alt. Så lenge det er lov at katter streifer fritt for folk selv ta sine forehåndsregler. Ts naboen din høres veldig krevende og hysterisk ut. Jeg hadde 4 katter når ungene mine var små. Jeg hadde nett på vogna og kattene var aldri noe problem. Det er for mange kattehatere i dette landet. Anonymkode: 1d9f2...622 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #46 Del Skrevet 11. desember 2018 Dette er en av grunnene til jeg har innekatter.. Anonymkode: d888a...d2d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #47 Del Skrevet 11. desember 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei - katter uten eiere kan rapporteres inn og hentes av mattilsynet. Hiss deg ned. Anonymkode: 721d8...db9 Men de er jo ikke uten eiere?!! Anonymkode: 65629...584 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #48 Del Skrevet 11. desember 2018 19 minutter siden, Gasellen skrev: Du er ganske naiv hvis du tror det kun er i det ene beddet kattene dine driter. Dessuten dyrker de mat de skal spise i dette beddet. I kattemøkk kan du finne veldig mange farlige bakterier. De spiser jo både fugl og mus. Toksoplasmose overføres bla fra katter til mennesker/barn og kan være svært skadelig for gravide og små barn. De sår mest sansynlig i dette beddet allerede i februar/mars. Det er ikke greit at katta di driter der selv om det ikke dyrkes noe i det akkurat nå i vinter. Beklager men det er virkelig ikke naboen din som er urimelig her. Det er ikke gøy å ha hage og kjøkkenhage som lidenskap når du må gå å skræve over katteskiten til naboens katt. Da kan de ikke ha dette bedet en meter fra bilveien. Tror det er forurensing nok der. Burde hatt drivhus da. Anonymkode: 65629...584 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #49 Del Skrevet 11. desember 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men de er jo ikke uten eiere?!! Anonymkode: 65629...584 Du sa man ikke kunne holde all verdens katter inne. Det kan man. På samme måte som man greier å overholde båndtvangen så hundene ikke går løse i hekkesesongen. En og annen bryter båndtvangen men det er bedre enn når vi ikke hadde den. Dere som eier katter kan holde dem inne eller avgrenset og de kattene som ikke har eiere kan fanges inn og avlives av mattilsynet. Jeg skjønner at du ikke fikk den støtten du hadde håpet på her men faktum er at kattene dine har blitt som ett skadedyr som naboene lider av. Det hjelper jo ikke at du plukker kattebæsj noen mnd i året når kattene uansett går tilbake til akkurat samme sted for å bæsje i morgen. Det hadde tatt deg to minutter å sette opp en egen kattedo - en løsning som muligens hadde fungert. Det vet man ikke før man har prøvd. Det hadde tatt deg noen dager å bygge en skikkelig utegård til kattene, med plass, trestokker de kan klatre i osv. En løsning man vet hadde fungert. Imens kunne du holdt kattene inne. Du kan investere i utstyr som stimulerer instinktene deres. Klatrebukker og leker. Det er mange i landet som har innekatter og de har det helt fint. Ikke blir de påkjørte eller tatt av ørn eller rev heller. Anonymkode: 721d8...db9 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #50 Del Skrevet 11. desember 2018 Just now, AnonymBruker said: Du sa man ikke kunne holde all verdens katter inne. Det kan man. På samme måte som man greier å overholde båndtvangen så hundene ikke går løse i hekkesesongen. En og annen bryter båndtvangen men det er bedre enn når vi ikke hadde den. Dere som eier katter kan holde dem inne eller avgrenset og de kattene som ikke har eiere kan fanges inn og avlives av mattilsynet. Jeg skjønner at du ikke fikk den støtten du hadde håpet på her men faktum er at kattene dine har blitt som ett skadedyr som naboene lider av. Det hjelper jo ikke at du plukker kattebæsj noen mnd i året når kattene uansett går tilbake til akkurat samme sted for å bæsje i morgen. Det hadde tatt deg to minutter å sette opp en egen kattedo - en løsning som muligens hadde fungert. Det vet man ikke før man har prøvd. Det hadde tatt deg noen dager å bygge en skikkelig utegård til kattene, med plass, trestokker de kan klatre i osv. En løsning man vet hadde fungert. Imens kunne du holdt kattene inne. Du kan investere i utstyr som stimulerer instinktene deres. Klatrebukker og leker. Det er mange i landet som har innekatter og de har det helt fint. Ikke blir de påkjørte eller tatt av ørn eller rev heller. Anonymkode: 721d8...db9 Sorry mac, igjen, det var jeg som sa at man ikke kan holde alle verdens/landets katter inne, ikke TS. Og du kan ikke sammenligne kattehold og hundehold på den måten, de er ikke samme dyr, og lever ikke på samme måte. Selv om du skulle ønske at alle katter i hele landet ble holdt enten inne, i bur, eller i bånd så ER det bare ikke sånn det fungerer, og det må du leve med. Anonymkode: a561d...5ee 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gasellen Skrevet 11. desember 2018 #51 Del Skrevet 11. desember 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da kan de ikke ha dette bedet en meter fra bilveien. Tror det er forurensing nok der. Burde hatt drivhus da. Anonymkode: 65629...584 Nå vet jeg ikke hva naboene dine dyrker eller hvor traffikert området dere bor i er. Hadde det vært veldig traffikert hadde nok veien blitt saltet vinterstid og da hadde de ikke greid å dyrke noe særlig der. Men bakteriene som potensielt finnes i kattemøkka er nok skumlere enn eksos som kan vaskes vekk. Uansett rettferdiggjør det ikke at kattene dine gjør fra seg der. Om de dyrker mat eller blomster. De har gitt utrykk klart og tydelig om at det ikke er greit for dem at katten bæsjer der og de sier de er redde for babyen. Det kan virke hysterisk for deg, men det kan være de eller noen de kjenner har hatt skremmende opplevelser mellom katt og spedbarn feks. Synes du skal gi det ett forsøk å sette opp kattedo. Det er mye mer lettvint for deg å plukke katteskit derifra enn fra beddet til naboen uansett. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #52 Del Skrevet 11. desember 2018 Jeg har gjerde rundt hele eiendommen for å holde høns og hund på plass. Kattene klatrer over gjerdet og jager høns og hunden jager katter. Har knerta 2 stykk i år. Kommer til og med inn med kattene for å vise hvor flink han har vært. Hund anbefales. Anonymkode: a7c76...098 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 11. desember 2018 #53 Del Skrevet 11. desember 2018 Ryddet for spekulasjoner, forherligelse av lovbrudd, brukerdebatt og svar til dette. Edie, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #54 Del Skrevet 11. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sorry mac, igjen, det var jeg som sa at man ikke kan holde alle verdens/landets katter inne, ikke TS. Og du kan ikke sammenligne kattehold og hundehold på den måten, de er ikke samme dyr, og lever ikke på samme måte. Selv om du skulle ønske at alle katter i hele landet ble holdt enten inne, i bur, eller i bånd så ER det bare ikke sånn det fungerer, og det må du leve med. Anonymkode: a561d...5ee Fort gjort. Mange anonyme brukere her. Tja, en vill hund og en vill katt har likere levesett enn du tror. Du har rett. Akkurat nå får kattene streife slik de vil. Det betyr ikke at man skal leve med at nabokatten bruker eiendommen som offentlig toalett. Katteeiere må lære seg å leve med at ikke alle synes det er stas med kattedo i hagen. Og som eier av dyret er det eiers ansvar å holde kjæledyret sitt under kontroll og sørge for at det ikke er til sjeanse for naboene. Det driter desverre katteiere i, og det fører igjen til at enkelte syke mennesker tyr til dyremisshandling for å bli kvitt kattene Anonymkode: 721d8...db9 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #55 Del Skrevet 11. desember 2018 Katter er den uansvarlige dyreieers kjæledyr. Hva skal folk med alle disse kattene, egentlig? Ikke skal de ta seg av de, sørge for at de ikke driter og pisser ned sandkasser, lekeplasser og naboenes blomsterbed, men katt skal de ha! Her har vi måttet fjerne et bed på grunn av at naboenes katter brukte det som kattekasse. Jagde jeg ei katte vekk derifra kom den tilbake så snart jeg snudde ryggen. Sandkassa på lekeplassen her blir full av kattedrit dersom noen glemmer å legge over nettet i et kvarter. Lekeplassen er også full av kattebæsj. En gang var vi der samtidig som ei i nabolaget som har to katter, og jeg som ikke en gang har katt måtte plukke opp driten for «det var ikke kattene hennes som hadde bæsja der». Man kan jo lure på hvordan i huleste hun kunne vite det, evt. tenkt det var naturlig at hun tok en for laget basert på alle de tusenvis av andre stedene kattene hennes har driti på andres eiendom. Jeg spør igjen: Hva skal dere med alle disse kattene når dere ikke en gang gidder å ta ansvar for de? Anonymkode: c6572...22e 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #56 Del Skrevet 11. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har gjerde rundt hele eiendommen for å holde høns og hund på plass. Kattene klatrer over gjerdet og jager høns og hunden jager katter. Har knerta 2 stykk i år. Kommer til og med inn med kattene for å vise hvor flink han har vært. Hund anbefales. Anonymkode: a7c76...098 Min får bjeffe etter kattene men ikke jage dem. Jeg er redd faenskapet klorer ut øynene hans. Desverre har katten lært at det bare er lyd som kommer fra hunden og har begynt å drite i den. Jeg så en rev her en kveld. I mine mest frustrerte øyeblikk håper jeg at reven ordner opp. Men klart, det går vel max ei uke så har de ny katt. Katter er jo blitt tidenes bruk og kast kjæledyr... Anonymkode: 721d8...db9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #57 Del Skrevet 11. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Fort gjort. Mange anonyme brukere her. Tja, en vill hund og en vill katt har likere levesett enn du tror. Du har rett. Akkurat nå får kattene streife slik de vil. Det betyr ikke at man skal leve med at nabokatten bruker eiendommen som offentlig toalett. Katteeiere må lære seg å leve med at ikke alle synes det er stas med kattedo i hagen. Og som eier av dyret er det eiers ansvar å holde kjæledyret sitt under kontroll og sørge for at det ikke er til sjeanse for naboene. Det driter desverre katteiere i, og det fører igjen til at enkelte syke mennesker tyr til dyremisshandling for å bli kvitt kattene Anonymkode: 721d8...db9 Men så fremt det er lov med kattehold i Norge så er det faktisk bare sånn det må være, og samme hvor plagsomt det er så har man ikke lov til å skade eller plage dyr. Ansvarlige katteeiere, som TS, gjør det de kan innenfor rimelighetens grenser for å begrense de problemene som eventuelt oppstår, og slik opplever jeg at de fleste ansvarlige dyreeiere opptrer, samme hva slags dyr de har. Anonymkode: a561d...5ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariana807 Skrevet 11. desember 2018 #58 Del Skrevet 11. desember 2018 Om de kjenner til programmet «my cat from hell», så burde saken være helt klar på å hvordan få stopp på katt som bæsjer i hagen. Vannspreder blir alltid introdusert i epsioder hvor personer har problem med andre katter som kommer inn i hagen. Alltid. Om katten blir spruta med vann noen ganger vil de slutte å gå inn i den hagen, for det er ikke verdt bryet. Kanskje et problem på viteren ver i Norge, men om man starter «kampen» i de varmere månendene så burde katten ungå hagen når de kalde månendene kommer. Og er det mulig å dyrke i hagen nå da? 🤔 ville trodd at det var for hardt i jorda for noe som helst nå. Er jo selvsagt et problem uansett, men et litt mindre problem. Noen mener kanskje å sprute vann er dyreplageri, men det er stor forskjell på å sette en vannstråle på max og fyre løs, å huve en bøtte eller annen stor mengde vann på katter og det å ha en vannspreder som spruter moderate mengder, og der katten har stor muligjet til å flykte. Men veldig greit å legge seg flat. Er folk som driver å skyter katter de er gått lei 😕 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #59 Del Skrevet 11. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Min får bjeffe etter kattene men ikke jage dem. Jeg er redd faenskapet klorer ut øynene hans. Desverre har katten lært at det bare er lyd som kommer fra hunden og har begynt å drite i den. Jeg så en rev her en kveld. I mine mest frustrerte øyeblikk håper jeg at reven ordner opp. Men klart, det går vel max ei uke så har de ny katt. Katter er jo blitt tidenes bruk og kast kjæledyr... Anonymkode: 721d8...db9 Du som har hund selv, hvorfor tror du at mennesker som har katt ser eller føler noe anderledes ovenfor sitt kjæledyr, enn du gjør for ditt? Anonymkode: a561d...5ee 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #60 Del Skrevet 11. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ansvarlige katteeiere, som TS, gjør det de kan innenfor rimelighetens grenser for å begrense de problemene som eventuelt oppstår, og slik opplever jeg at de fleste ansvarlige dyreeiere opptrer, samme hva slags dyr de har. Anonymkode: a561d...5ee Men hun gjør jo ikke det. Hun gidder ikke sette opp kattedo en gang Anonymkode: 721d8...db9 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå