AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #1 Skrevet 11. desember 2018 Vi bor i nabolag, det er flere naboer her oppe med katter, jeg ser daglig katter i denne gata. Naboen vår har mange år irritert seg over mine katter, for noen år siden "krevde" de at mine to katter skulle være inne , fordi babyen skulle sove ute, og det turde hun ikke om kattene var ute. Jeg tenker her at hun ikke kunne ha garanti på at ikke de andre naboenes katter var ute . Jeg gikk med på det , for husfreden. Jeg husker en gang jeg beklaget meg for at jeg ikke rakk å få inn kattene, eller den ene hadde kommet seg ut i "innetiden", da sendte hun en sinna melding om at nå måtte hun gå og gå med babyen,og kunne ikke gå inn for å slappe av. Jeg forstår dette er ergerlig,men kunne ikke babyen stå i gangen eller utenfor med nett? Jeg husker jeg var helt fortvilet, fordi jeg ikke ønsket uvennskap. Nå har naboen begynt å irritere seg over at det er kattebæsj i bedet hennes. Det er ett bed rett ved gata som de sår økologiske grønnsaker. Jeg har foreslått at vi kan bruke middel der, og at vi kan betale, men det ønsker de ikke, for dette er jo grønnsaks bed. Jeg har tilbudt meg å komme noen dager ukentlig over å fjerne bæsjen. Jeg har og tilbudt meg at vi sammen kan finne ut noe naturlig som kan hjelpe. Vi er kommet frem til kaffe, så det skal vi da også ta med. Selv om jeg neimen ikke vet hvem sine katter som bæsjer der. Hun hadde tatt mine på fersken, men det betyr jo ikke at det alltid er dem. En annen gang henviste en annen person i dette huset til programmet "cat from hell". Mener dere det er riktig av meg å være så medgjørlig? Hva gjør dere andre? Jeg synes det er veldig ubehagelig når jeg merker en kald vind mellom oss når kattene har bæsja. Hun sier det lukter, men jeg har og famikie og små barn, og kan ikke løpe over ved hvert do besøk av en katt! Jeg ønsker så gjerne ett godt forhold med disse naboene vi ser daglig i gata. Og vil jo si vi har det også bortsett fra denne situasjonen. Anonymkode: 65629...584 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #2 Skrevet 11. desember 2018 Jeg har to katter. Anonymkode: 65629...584
FrodeF Skrevet 11. desember 2018 #3 Skrevet 11. desember 2018 Det er vel bare katteeiere som synes det er topp at kattene deres driter i andres hager. Klarer du ikke holde styr på dem burde du gi de fra deg. 36
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #4 Skrevet 11. desember 2018 Du bør nok være litt ydmyk ja, du vet ikke hva naboene kan finne på mot kattene, dessverre.. Når det er sagt bør også naboen tåle katter, tåler man ikke det får man flytte til en leilighet noen etasjer opp... Av andre løsninger kan dere prøve appelsinskrell, katter hater visst denne lukten... Anonymkode: 2dd66...a7c 12
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #5 Skrevet 11. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du bør nok være litt ydmyk ja, du vet ikke hva naboene kan finne på mot kattene, dessverre.. Når det er sagt bør også naboen tåle katter, tåler man ikke det får man flytte til en leilighet noen etasjer opp... Av andre løsninger kan dere prøve appelsinskrell, katter hater visst denne lukten... Anonymkode: 2dd66...a7c Men de vil ikke ha noe unaturlig,og det er det jo i appelsin skall..🙄 mulig det er på spissen. De vil ikke gjøre kattene noe. Vi sier de må jage dem om de ser de bæsjer, men da sier de at de ønsker ikke lære barna slik dårlig dyrevelferd, så da er det bedre de er innendørs..🙄🙄 Anonymkode: 65629...584 1
Ild Skrevet 11. desember 2018 #6 Skrevet 11. desember 2018 (endret) Over grønnsaksbedet vil jeg anbefale å ha en form for netting over. Svigerfar har laget noen i hønsenetting som står som en bue over hans jordbær-bed, slik at de ikke skal bli spist opp (av fugler?). Dette ville jeg googlet og tilbudt meg å lage. En annen ting du kan gjøre er å lage en egnet ute-kattedo på din egen tomt (feks lage et "bed" av to tre sekker sand på et egnet sted). Jeg skjønner godt at naboen ikke vil ha kattebæsj i bedene sine, og jeg har katt selv. Ellers er alt av sitrus noe katter ikke liker, så skall av ulike sitrusfrukter kan være veldig effektivt. Og en ting til; har dere kattedo inne? Min katt kommer ofte inn for å gå på do. Endret 11. desember 2018 av Ild 19
minister-mio Skrevet 11. desember 2018 #7 Skrevet 11. desember 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men de vil ikke ha noe unaturlig,og det er det jo i appelsin skall..🙄 mulig det er på spissen. De vil ikke gjøre kattene noe. Vi sier de må jage dem om de ser de bæsjer, men da sier de at de ønsker ikke lære barna slik dårlig dyrevelferd, så da er det bedre de er innendørs..🙄🙄 Anonymkode: 65629...584 Hva er unaturlig i appelsinskall? 6
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #8 Skrevet 11. desember 2018 Bedet er vel ikke i bruk nå? Til sommeren kan du kjøpe tagetis og plante rundt, eller tilby deg og plante rundt. En fin blomst og katter liker ikke tagetis. Anonymkode: 9571c...9a2 4
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #9 Skrevet 11. desember 2018 9 minutter siden, Ild skrev: Over grønnsaksbedet vil jeg anbefale å ha en form for netting over. Svigerfar har laget noen i hønsenetting som står som en bue over hans jordbær-bed, slik at de ikke skal bli spist opp (av fugler?). Dette ville jeg googlet og tilbudt meg å lage. En annen ting du kan gjøre er å lage en egnet ute-kattedo på din egen tomt (feks lage et "bed" av to tre sekker sand på et egnet sted). Jeg skjønner godt at naboen ikke vil ha kattebæsj i bedene sine, og jeg har katt selv. Ellers er alt av sitrus noe katter ikke liker, så skall av ulike sitrusfrukter kan være veldig effektivt. Og en ting til; har dere kattedo inne? Min katt kommer ofte inn for å gå på do. Vi har utekatt, ikke aktuelt med innedo. Anonymkode: 65629...584 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #10 Skrevet 11. desember 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bedet er vel ikke i bruk nå? Til sommeren kan du kjøpe tagetis og plante rundt, eller tilby deg og plante rundt. En fin blomst og katter liker ikke tagetis. Anonymkode: 9571c...9a2 De mener det lukter... Altså selv om bedene ikke brukes. Er ikke bedene som er poenget, de er ikke blomster-folk og sår ikke om våren heller. Anonymkode: 65629...584
Ild Skrevet 11. desember 2018 #11 Skrevet 11. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vi har utekatt, ikke aktuelt med innedo. Anonymkode: 65629...584 Vi har også utekatt. Du omtaler deg selv som om du prøver å finne en løsning. Ærlig talt, voks opp og ikke la naboen plages med at du ikke gidder å ta ansvar for dine dyr og bæsjen etter dem. 39
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #12 Skrevet 11. desember 2018 Kattemøkk er slitsomt. Her finner jeg blomsterbeddet fullt av kattemøkk (herremin skaper som det lukter av kattemøkk!) og inngangspartiet vårt er blitt ett slags markeringspunkt hvor alle hannkattene skal pisse. Det lukter konstant piss. Nå om vinteren ligger de nedenfor fuglematestasjonen og forsyner seg grovt av småfuglene ig ekornene som prøver å spise der og om sommeren robber de fugleholkene for fugleunger... Det er skikkelig frustrerende. Om hunden min hadde holdt på sånn til dem hadde det ikke vært greit! Kaffegrut hjelper nada - appelsinskall hjelper nada - Revira og Getoff hjelper ikke og skaper bare ubehag for hunden min som også bor her. En regnskyll så er all lukt borte og katta er tilbake. Sprøyte vann etter katten er dyreplageri fikk jeg beskjed om i en facebookgruppe, og jager jeg den så er jeg også en dyreplager. Å så kommer den bare tilbake etter noen timer uansett så så forferdelig ille kan det ikke være 🙄 Jeg skulle så inderlig ønske at de bygget en stor utegård til kattene sine slik mange gjør med rasekatter eller bare har dem som innekatter. Eller har do til dem inne. Det er så lite gøy når jentungen leker ute og kommer inn full av kattemøkk (det er faen ikke alle katter som graver ned møkka si!!) eller når hun våkner og blir livredd om natta fordi kattene sitter utenfor vinduet hennes å remjer og lager helt grusomme lyder! Jeg hadde katt i 20 år men har fått helt avsmak for dem. Jeg gikk over på hund. Lettere å kontrollere. Hunden vet at han ikke skal drite på plena, han vet at han ikke får løpe igjennom hekken til naboen, han vet at han ikke får jage fugler og dyr og han vet at han ikke skal bjeffe etter folk. Katter er komplett umulig å dressere... Kan du ikke prøve å sette inn kattedo inne da og se om de bruker det? Jeg skjønner naboen din forferdelig godt. Når du og de andre i nabolaget skaffer dere katter så er det ikke bare dere som får katter. Alle som bor to kilometers radius rundt dere får også katter.. For oss som ikke vil ha katt så er det lite kult. Anonymkode: 721d8...db9 29
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #13 Skrevet 11. desember 2018 Kjøp en kattedo med lokk og sett den ute på et egnet sted. Du har jo uansett tilbudt deg å fjerne kattebæsj, så noe ekstra arbeid vil det jo ikke bli for deg. Ellers synes jeg du ikke skal strekke deg for langt heller. At kattene dine skal være inne fordi hun vil at babyen sover ute, er urimelig. Hun kan kjøpe kattenett til vogna, så er babyen beskytta mot alle katter og andre dyr og fugler... Anonymkode: cb1c4...16f 13
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #14 Skrevet 11. desember 2018 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kattemøkk er slitsomt. Her finner jeg blomsterbeddet fullt av kattemøkk (herremin skaper som det lukter av kattemøkk!) og inngangspartiet vårt er blitt ett slags markeringspunkt hvor alle hannkattene skal pisse. Det lukter konstant piss. Nå om vinteren ligger de nedenfor fuglematestasjonen og forsyner seg grovt av småfuglene ig ekornene som prøver å spise der og om sommeren robber de fugleholkene for fugleunger... Det er skikkelig frustrerende. Om hunden min hadde holdt på sånn til dem hadde det ikke vært greit! Kaffegrut hjelper nada - appelsinskall hjelper nada - Revira og Getoff hjelper ikke og skaper bare ubehag for hunden min som også bor her. En regnskyll så er all lukt borte og katta er tilbake. Sprøyte vann etter katten er dyreplageri fikk jeg beskjed om i en facebookgruppe, og jager jeg den så er jeg også en dyreplager. Å så kommer den bare tilbake etter noen timer uansett så så forferdelig ille kan det ikke være 🙄 Jeg skulle så inderlig ønske at de bygget en stor utegård til kattene sine slik mange gjør med rasekatter eller bare har dem som innekatter. Eller har do til dem inne. Det er så lite gøy når jentungen leker ute og kommer inn full av kattemøkk (det er faen ikke alle katter som graver ned møkka si!!) eller når hun våkner og blir livredd om natta fordi kattene sitter utenfor vinduet hennes å remjer og lager helt grusomme lyder! Jeg hadde katt i 20 år men har fått helt avsmak for dem. Jeg gikk over på hund. Lettere å kontrollere. Hunden vet at han ikke skal drite på plena, han vet at han ikke får løpe igjennom hekken til naboen, han vet at han ikke får jage fugler og dyr og han vet at han ikke skal bjeffe etter folk. Katter er komplett umulig å dressere... Kan du ikke prøve å sette inn kattedo inne da og se om de bruker det? Jeg skjønner naboen din forferdelig godt. Når du og de andre i nabolaget skaffer dere katter så er det ikke bare dere som får katter. Alle som bor to kilometers radius rundt dere får også katter.. For oss som ikke vil ha katt så er det lite kult. Anonymkode: 721d8...db9 Kanskje disse naboene burde flytte på landet? Anonymkode: 65629...584 8
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #15 Skrevet 11. desember 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: Du kjenner tydeligvis ikke til katter. Anonymkode: 65629...584 Hvis du ikke evner å ha kontroll på katten din får du lufte den i bånd eller ha den inne. Anonymkode: d95cc...3da 14
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #16 Skrevet 11. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis du ikke evner å ha kontroll på katten din får du lufte den i bånd eller ha den inne. Anonymkode: d95cc...3da Sorry mac, det er ikke sånn det fungerer med katter. Anonymkode: a561d...5ee 20
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #17 Skrevet 11. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kanskje disse naboene burde flytte på landet? Anonymkode: 65629...584 Vi bor på landet. 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sorry mac, det er ikke sånn det fungerer med katter. Anonymkode: a561d...5ee Mange har kattene sine i bånd. De kan læres opp til å gå i det. Spesielt i byer er dette vanlig. Og spesielt med rasekatter. Mange har også rasekattene sine i luftegårder. Virker som om de som har rasekatter er litt mer opptatte av å ivareta dem enn de som bare får en gatemix katt på bygda. Anonymkode: 721d8...db9 9
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #18 Skrevet 11. desember 2018 jeg skjønner at det ikke er så greit å ha kontroll på en katt, men det er jamen irriterende å være nabo og. Jeg liker katter. Jeg gjør det. Men når alle de katteeiende naboenen har lagt stein og platting over hele eiendommen sin, og vi er de eneste som gidder å ha hage med grass og trær og planter, så er effekten at hagen vår er gatas kattemagnet, og de pisser og driter overalt og ødelegger barken på verdifulle trær og løper over panseret på bilen. Jeg turde aldri å la baby sove ute uten nett over, for jeg kjenner en som opplevde at naboens katt la seg over en sovende baby. Siden vi begge er i full tids jobb er det liksom ikke en løsning å stå med vannpistolen og lære alle kattene i gata at de ikke bor hos oss, men hadde naboen gjort en innsats selv med vannpistolen skulle han fått en blomst. Anonymkode: f0362...c28 8
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #19 Skrevet 11. desember 2018 8 minutter siden, AnonymBruker said: Sorry mac, det er ikke sånn det fungerer med katter. Anonymkode: a561d...5ee Sorry uansvarlige eier, men det er nettop slik det fungerer. Det finnes INGEN argumenter som kan brukes mot det (som eventuelt ikke ville bety at hunder også skulle få løpe rundt uten kontroll) Anonymkode: d95cc...3da 15
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #20 Skrevet 11. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Sorry uansvarlige eier, men det er nettop slik det fungerer. Det finnes INGEN argumenter som kan brukes mot det (som eventuelt ikke ville bety at hunder også skulle få løpe rundt uten kontroll) Anonymkode: d95cc...3da Nei, man kan ikke holde alle verdens katter enten i bånd eller inne, samme hvor mye du skulle ønske det. Anonymkode: a561d...5ee 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå