Gjest Halvveis Skrevet 11. desember 2018 #1 Skrevet 11. desember 2018 (endret) Er det noen som tenker at ferie har blitt mye dyrere de siste årene? Dette gjelder særlig dem som bare kan dra i skoleferier. Eller driter dere i prisene og drar masterkortet som før? Endret 11. desember 2018 av Halvveis
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #3 Skrevet 11. desember 2018 Har heldigvis ikke behov for å ligge og steke meg i sola med et basseng på siden, så jeg drar ikke på ferier Synes det er svindyrt med fly og hotell for en liten uke Anonymkode: a0e1f...f77
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #4 Skrevet 11. desember 2018 3 timer siden, Halvveis skrev: Er det noen som tenker at ferie har blitt mye dyrere de siste årene? Dette gjelder særlig dem som bare kan dra i skoleferier. Eller driter dere i prisene og drar masterkortet som før? Jeg merker det veldig godt. Heldigvis er barna mine begynt å jobbe og tjene penger selv, så da har jeg ikke den utgiften ☺ Tjener egentlig helt greit selv, men kan ikke unne meg noe luksusferie akkurat. (4-5 år tilbake betalte jeg alt for 3 personer, det hadde ikke gått i dag...) Anonymkode: 185a0...3e5
SPOCA Skrevet 14. desember 2018 #5 Skrevet 14. desember 2018 Synes ikke det er veldig mye dyrere, men det er mest fordi jeg ikke kjøper pakkereiser (vel, sjelden), bestiller i god tid i forveien, og flink til å finne gode priser. Og så bruker jeg gjerne ganske mye penger på ferie. Det er fordelen med å ikke ha utgifter til bil og lignende, mer penger til å reise.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #6 Skrevet 14. desember 2018 På 11.12.2018 den 13.46, Halvveis skrev: Er det noen som tenker at ferie har blitt mye dyrere de siste årene? Dette gjelder særlig dem som bare kan dra i skoleferier. Eller driter dere i prisene og drar masterkortet som før? Siviliserte mennesker "driter" ikke samtidig som de foretar en korttransaksjon. Disse to tingene holdes adskilt og alt til sin tid. Skal man på ferie, så har man en reisekasse, og forholder seg til både reisekassen og det faktum at man skal leve både på ferien og etter på, når regningen for gildet skal betales. Ellers går det lett som med Gniaren; Anonymkode: 95e64...45c 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #7 Skrevet 14. desember 2018 På 11.12.2018 den 13.48, AnonymBruker skrev: Har heldigvis ikke behov for å ligge og steke meg i sola med et basseng på siden, så jeg drar ikke på ferier Synes det er svindyrt med fly og hotell for en liten uke Anonymkode: a0e1f...f77 Nå er ikke alle reisedestinasjoner i verden badeferier. Det er jo trist om man ikke opplever noe her i livet. Det er mange forskjellige typer ferie. Noen drar f.eks til Russland på jakt i ferien om du skal ha noe som er ganske langt fra badeferie. Anonymkode: 2a446...2f5
Brunhilde Skrevet 14. desember 2018 #8 Skrevet 14. desember 2018 Jeg reiser ikke på charterferie, og jeg syns økt konkurranse blant flyselskap gjør at jeg ofte finner billige turer. Er ikke avhengig av å reise i skolens ferier, og det er klart at det hjelper godt.
Gjest Dævendøtte Skrevet 14. desember 2018 #9 Skrevet 14. desember 2018 På 11.12.2018 den 13.46, Halvveis skrev: Er det noen som tenker at ferie har blitt mye dyrere de siste årene? Dette gjelder særlig dem som bare kan dra i skoleferier. Eller driter dere i prisene og drar masterkortet som før? Flyturer er jo så billig at det nesten er flaut, burde kostet mye mer!
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #10 Skrevet 14. desember 2018 Det har vel aldri vært billigere å fly enn det er nå. Anonymkode: 398cc...1c1
skruf Skrevet 14. desember 2018 #11 Skrevet 14. desember 2018 Vi har en egen feriekonto som vi setter penger på hver måned. Ja, det koster litt å reise til andre land, men det er noe vi prioriterer. Bruker ikke mye penger på andre unødvendige ting som å pusse opp og bytte møbler bare pga motebildet endrer seg f.eks. Nesten hele huset vårt er innredet med brukte møbler, eneste vi har kjøpt nytt er senger, hvitevarer og treningsutstyr Dessuten er det billigere å inngå charterreiser sånn som vi gjør. Man kan finne billige flyreiser, hotell trenger heller ikke være dyrt. Og man kan benytte Airbnb.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #12 Skrevet 14. desember 2018 Ja, det er kjempedyrt å fly for to voksne og to barn i skoleferiene, når man reiser fra byen jeg bor i. Nesten uansett hvor man drar. Det er mye billigere fra f.eks. Oslo. Har vurdert å ta et fly ned til Oslo først, og så videre derfra, men det blir veldig dyrt når det koster nesten 1000 kr for enkeltbillett til Oslo fra der jeg bor - det blir 8000 tur-retur for å komme seg til startpunktet. For å få billig fly videre, må vi ta noe tidlig om morgenen fra Oslo, og da må vi ha overnatting i tillegg. Det blir mye styr med to små barn på slep. Vi kompenserer med å booke billig airbnb-hus i ferielandet vi drar til, når vi unner oss en flytur. Anonymkode: 3af75...b7e
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #13 Skrevet 15. desember 2018 Det har vel noe med den svake kronen å gjøre. Jeg pleier å lage våre pakker selv, dvs bestiller fly og hotell for seg selv, og når jeg bestiller via hotellets nettsider i lokal valuta så er jo prisen den samme som den var for mange år siden, men jeg blir jo trukket mye mere pga kronen. i noen tilfeller er det snakk om 30-40% mere, kommer an på hvor vi drar. Flybilletter synes jeg har blitt blilligere, spesielt hvis en holder utkikk etter tilbud og er litt fleksibel mtp utreisedag. Vi reiser i skoleferier. Så alt i alt så synes jeg ikke reiser er blitt dyrere, ihvertfall ikke i forhold til alt det andre som har økt betraktelig i pris de siste årene. Anonymkode: 42c97...c78
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #14 Skrevet 15. desember 2018 Jeg har tidligere gitt uttrykk for at det har blitt dyrere å reise på ferie, så nå gikk jeg gjennom tidligere turer for å kunne komme med en konkret prisforskjell: G.C. Bungalow*** kostet i juli 2015 kr. 13.276,- I januar 2019 har prisen økt til 24.895,- og det er utenom skoleferien. G.C. Leilighetshotell** kostet i juli 2016 kr. 9.560,- og i aug. 2018 var prisen 16.300,- (noen utbedringer gjort, men fremdeles et 2** hotell) Flyprisene fra tidligere turer har jeg ikke, men har ikke inntrykk av at flyturer har blitt noe særlig dyrere egentlig. Det er sikkert mange steder som holder seg lavt i pris, men familieforhold el.l. kan gjøre at man blir litt låst i ferievalg Anonymkode: a7160...e77
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå