Gjest Gjesten Skrevet 31. mars 2005 #1 Skrevet 31. mars 2005 Hei! Jeg har oppdaget at jeg har fått noen brune striper på baksiden av tennene. Har i det siste pusset og pusset, men det ser ikke ut til at det hjelper... Er det ikke noe å gjøre med? Finnes det en tannkrem som hjelper mot slikt? Har nemlig ikke råd til bleking av tennene. Kan for øvrig nevne at jeg har normal tannhygiene, men drikker en del cola og av og til te, samt røyker... :-(
Gjest uri Skrevet 31. mars 2005 #2 Skrevet 31. mars 2005 Kan det være tannstein?? :-? Men går du ikke jevnlig til tannlegen da? Hver gang jeg er til kontroll, pusser han med en maskin, og skraper med den der lange spisse pinnen, og det fjerner de "brune strekene"
lillesky Skrevet 31. mars 2005 #3 Skrevet 31. mars 2005 Jeg har også sånn, og det har bare blitt mer. :-( Jeg tror det kan være (i mitt tilfelle) pga. cola og te. Tærer på tennene...
Leviin Skrevet 1. april 2005 #4 Skrevet 1. april 2005 men drikker en del cola og av og til te' date=' samt røyker... :-([/quote'] Da blir det sånn.. Du skal jo være glad de brune stripene er på baksida av tennene... Jeg får brune misfarginger på fortennene, pga kaffe og røyk, men klarer stort sett å få det vekk ved å gni med en finger eller skrape forsiktig med en negl, i tillegg til grundig pussing.. Men det er jo ikke godt å vite om dine brune striper er som mine brune striper, det kan jo være tannstein også - men at det ser ekstra brunt ut pga cola osv... Tanntråd er tingen da.
Yada Skrevet 7. april 2005 #5 Skrevet 7. april 2005 Høres ut som misfarginger som følge av tobakk, kaffe og cola. Har litt av det samme problemet selv, og bruker whitening tannkrem med sandkorn som fjerner dette Ellers kan du ta deg en tur til tannpleier som kan gi en profesjonell tannrengjøring med pussekopp og pimspstenløsning. Ganske effektivt for å fjerne misfarginger. Tror ikke det er tannstein, det er gulhvitt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå