Gå til innhold

Kreativ fiskebollemiddag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen noe tips og idéer om hvordan gjøre en fiskebollemiddag hakket spenstigere enn den tradisjonelle hvit karrisaus, poteter og gulrøtter? 

Anonymkode: 51c26...c4a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo så godt uansett! Men du kan jo ta hele gryta i ovnen med ost oppå 😊

Skrevet

Reker i sausen og bacon på siden.

• Liker 1
Skrevet

Reker i sausen var en vinner på 80-tallet.

Skrevet

Reker og/eller bacon :) 

Anonymkode: 46c9f...14a

Skrevet

Du kan jo lage hummersaus til, som svenskene. Evt lage kraft på rekeskall, bruke den i hvit saus med ekstra fløte, tomatpuré, cayenne og en cognacskvett om du har, og SÅ garnere med reker, og litt finhakket dill. Samt kokte poteter, selvsagt.

Jeg lager også i blant en saus at tomatboks, crème fraîche og chili til fiskeboller, gjerne med litt paprika i, og serverer ris til.

Og så kan man selvsagt ha fiskeboller i fiskesuppe.

Tipper det heller ikke ville vært galt med fiskeboller varmet i saus av en boks kokosmelk, litt currypaste, lime, fiskesaus og frisk koriander på toppen.

Eller som jeg laget i går, faktisk: Hvitløk, chili og spisskummen surret i litt olivenolje, friske tomater i terninger, hvitvin, safran, kok sammen og smak til, og varm fiskeboller i dette (kan evt brune dem litt først). Couscous og surret spinat til, og frisk koriander på toppen.

Anonymkode: daa07...23a

• Liker 6
Skrevet

Takk for fine tips! Trengte litt piff i en tilsynelatende kjedelig fiskebolletirsdag :)

TS

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for fine tips! Trengte litt piff i en tilsynelatende kjedelig fiskebolletirsdag :)

TS

Så hvordan blir det?  Det må du jo fortelle.  :)

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo lage hummersaus til, som svenskene. Evt lage kraft på rekeskall, bruke den i hvit saus med ekstra fløte, tomatpuré, cayenne og en cognacskvett om du har, og SÅ garnere med reker, og litt finhakket dill. Samt kokte poteter, selvsagt.

Jeg lager også i blant en saus at tomatboks, crème fraîche og chili til fiskeboller, gjerne med litt paprika i, og serverer ris til.

Og så kan man selvsagt ha fiskeboller i fiskesuppe.

Tipper det heller ikke ville vært galt med fiskeboller varmet i saus av en boks kokosmelk, litt currypaste, lime, fiskesaus og frisk koriander på toppen.

Eller som jeg laget i går, faktisk: Hvitløk, chili og spisskummen surret i litt olivenolje, friske tomater i terninger, hvitvin, safran, kok sammen og smak til, og varm fiskeboller i dette (kan evt brune dem litt først). Couscous og surret spinat til, og frisk koriander på toppen.

Men... da er det jo ikke retten fiskeboller i hvit saus lenger.   Og, nei...er ikke furten, for dette høres nydelig ut. 

Men altså..fiskeboller i hvit saus er og skal være en enkel rett uten for mye dilldall.   :)

Skrevet
1 minutt siden, Jerry Lee skrev:

Men... da er det jo ikke retten fiskeboller i hvit saus lenger.   Og, nei...er ikke furten, for dette høres nydelig ut. 

Men altså..fiskeboller i hvit saus er og skal være en enkel rett uten for mye dilldall.   :)

Det har jeg ikke sagt heller, for det var ikke fiskeboller i hvit saus TS spurte om råd til å variere, men "fiskebollemiddag". Så da svarte jeg ut fra det! :) 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg ikke sagt heller, for det var ikke fiskeboller i hvit saus TS spurte om råd til å variere, men "fiskebollemiddag". Så da svarte jeg ut fra det! :) 

Hmm...ok.  Jeg gikk utifra TS mente å sprite opp den tradisjonelle "fiskeboller i hvit saus".  

Mulig jeg misforsto.   :)

Skrevet

Legg fiskeboller (delt på langs) lagvis i en smurt form med tomatskiver og purre/vårløk i biter. Lag hvit saus og hell over. Ost på toppen. Inn i varm ovn til osten har smeltet. Nydelig! 

Skrevet

Stekte fiskeboller er også godt.  Med flesk, stekte poteter, tomatbønner, grønnsaker og smeltet smør.

Om det ikke tradisjonsretten "fiskeboller i hvit saus" det snakkes om. Jeg tror det er det TS mente.   :)

Skrevet

Jeg ønsket tips til fiskebollemiddag annet enn hvit saus og poteter, ja ;) Synes det er godt, men er gøy å gjøre noe "nytt" med trauste råvarer. 

Tenker jeg enten går for en gratengvariant med spinat/ostesaus eller tomat/paprikasausvarianten :)

TS

• Liker 1
Skrevet

Stekte fiskeboller med pasta de Parma. 

Skrevet

Fiskeboller i tomatsaus, med purre og bacondryss. Server med spaghetti. (Høres helt koko ut og jeg var skeptisk, men det er faktisk godt)  :) 

Anonymkode: e636b...686

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...