AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #1 Skrevet 11. desember 2018 Har noen noe tips og idéer om hvordan gjøre en fiskebollemiddag hakket spenstigere enn den tradisjonelle hvit karrisaus, poteter og gulrøtter? Anonymkode: 51c26...c4a
solmåneogstjerner Skrevet 11. desember 2018 #2 Skrevet 11. desember 2018 Det er jo så godt uansett! Men du kan jo ta hele gryta i ovnen med ost oppå 😊
Brunello Skrevet 11. desember 2018 #4 Skrevet 11. desember 2018 Reker i sausen var en vinner på 80-tallet.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #5 Skrevet 11. desember 2018 Reker og/eller bacon Anonymkode: 46c9f...14a
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #6 Skrevet 11. desember 2018 Du kan jo lage hummersaus til, som svenskene. Evt lage kraft på rekeskall, bruke den i hvit saus med ekstra fløte, tomatpuré, cayenne og en cognacskvett om du har, og SÅ garnere med reker, og litt finhakket dill. Samt kokte poteter, selvsagt. Jeg lager også i blant en saus at tomatboks, crème fraîche og chili til fiskeboller, gjerne med litt paprika i, og serverer ris til. Og så kan man selvsagt ha fiskeboller i fiskesuppe. Tipper det heller ikke ville vært galt med fiskeboller varmet i saus av en boks kokosmelk, litt currypaste, lime, fiskesaus og frisk koriander på toppen. Eller som jeg laget i går, faktisk: Hvitløk, chili og spisskummen surret i litt olivenolje, friske tomater i terninger, hvitvin, safran, kok sammen og smak til, og varm fiskeboller i dette (kan evt brune dem litt først). Couscous og surret spinat til, og frisk koriander på toppen. Anonymkode: daa07...23a 6
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #7 Skrevet 11. desember 2018 Takk for fine tips! Trengte litt piff i en tilsynelatende kjedelig fiskebolletirsdag TS Anonymkode: 51c26...c4a 1
Jerry Lee Skrevet 11. desember 2018 #8 Skrevet 11. desember 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for fine tips! Trengte litt piff i en tilsynelatende kjedelig fiskebolletirsdag TS Anonymkode: 51c26...c4a Så hvordan blir det? Det må du jo fortelle.
Jerry Lee Skrevet 11. desember 2018 #9 Skrevet 11. desember 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo lage hummersaus til, som svenskene. Evt lage kraft på rekeskall, bruke den i hvit saus med ekstra fløte, tomatpuré, cayenne og en cognacskvett om du har, og SÅ garnere med reker, og litt finhakket dill. Samt kokte poteter, selvsagt. Jeg lager også i blant en saus at tomatboks, crème fraîche og chili til fiskeboller, gjerne med litt paprika i, og serverer ris til. Og så kan man selvsagt ha fiskeboller i fiskesuppe. Tipper det heller ikke ville vært galt med fiskeboller varmet i saus av en boks kokosmelk, litt currypaste, lime, fiskesaus og frisk koriander på toppen. Eller som jeg laget i går, faktisk: Hvitløk, chili og spisskummen surret i litt olivenolje, friske tomater i terninger, hvitvin, safran, kok sammen og smak til, og varm fiskeboller i dette (kan evt brune dem litt først). Couscous og surret spinat til, og frisk koriander på toppen. Anonymkode: daa07...23a Men... da er det jo ikke retten fiskeboller i hvit saus lenger. Og, nei...er ikke furten, for dette høres nydelig ut. Men altså..fiskeboller i hvit saus er og skal være en enkel rett uten for mye dilldall.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #10 Skrevet 11. desember 2018 1 minutt siden, Jerry Lee skrev: Men... da er det jo ikke retten fiskeboller i hvit saus lenger. Og, nei...er ikke furten, for dette høres nydelig ut. Men altså..fiskeboller i hvit saus er og skal være en enkel rett uten for mye dilldall. Det har jeg ikke sagt heller, for det var ikke fiskeboller i hvit saus TS spurte om råd til å variere, men "fiskebollemiddag". Så da svarte jeg ut fra det! Anonymkode: daa07...23a 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #11 Skrevet 11. desember 2018 Jeg lager av og til Ingrid Espelid Hovigs fiskebollegrateng😁. Sjekk ut denne linken: https://tv.nrk.no/serie/fjernsynskjoekkenet/1995/FALF01000595/avspiller Anonymkode: ce853...beb 1
Jerry Lee Skrevet 11. desember 2018 #12 Skrevet 11. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det har jeg ikke sagt heller, for det var ikke fiskeboller i hvit saus TS spurte om råd til å variere, men "fiskebollemiddag". Så da svarte jeg ut fra det! Anonymkode: daa07...23a Hmm...ok. Jeg gikk utifra TS mente å sprite opp den tradisjonelle "fiskeboller i hvit saus". Mulig jeg misforsto.
Muskath Skrevet 11. desember 2018 #13 Skrevet 11. desember 2018 Legg fiskeboller (delt på langs) lagvis i en smurt form med tomatskiver og purre/vårløk i biter. Lag hvit saus og hell over. Ost på toppen. Inn i varm ovn til osten har smeltet. Nydelig!
Jerry Lee Skrevet 11. desember 2018 #14 Skrevet 11. desember 2018 Stekte fiskeboller er også godt. Med flesk, stekte poteter, tomatbønner, grønnsaker og smeltet smør. Om det ikke tradisjonsretten "fiskeboller i hvit saus" det snakkes om. Jeg tror det er det TS mente.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #15 Skrevet 11. desember 2018 Jeg ønsket tips til fiskebollemiddag annet enn hvit saus og poteter, ja Synes det er godt, men er gøy å gjøre noe "nytt" med trauste råvarer. Tenker jeg enten går for en gratengvariant med spinat/ostesaus eller tomat/paprikasausvarianten TS Anonymkode: 51c26...c4a 1
Lady Lovelylocks Skrevet 12. desember 2018 #16 Skrevet 12. desember 2018 Stekte fiskeboller med pasta de Parma.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #17 Skrevet 13. desember 2018 Fiskeboller i tomatsaus, med purre og bacondryss. Server med spaghetti. (Høres helt koko ut og jeg var skeptisk, men det er faktisk godt) Anonymkode: e636b...686
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå