AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #1 Skrevet 11. desember 2018 I hele barndommen min så har jeg fått venner via foreldrene mine. Det var deres kolleger og venner sine barn jeg hang rundt med og det var greit for vi hadde jo god kjemi og alt. Nå studerer vi alle sammen, jeg langt langt borte, mens de andre studerer i samme studieby noe nærmere hjemstedet. Snart skal jeg hjem til jul og det har vært tradisjon siden vi var rundt 16 årsalderen at vi feiret nyttår sammen, samt hang sammen en del i romjula. De siste årene har jeg vært lite gira og foreldrene mine har dermed måtte "pushet" meg litt for at jeg skal ta kontakt. Saken er slik at i år så ønsker jeg rett og slett å heller feire nyttår alene. De to siste årene etter at vi startet å studere er alt feil. Vi har vokst fra hverandre og har ulike interesser. Jeg opplever at de som studerer sammen nå er en samlet gjeng, sier ikke hei til meg når jeg kommer på nyttårsfesten, og snakker heller ikke med meg. Jeg føler ubehag og sitter alene i et hjørne, prøver å snakke med folk og spørre hvordan det går for tiden, men får vage svar. Rett og slett ikke gøy, og jeg ønsker ikke å delta lengre kun for æ være høflig når ingen er det tilbake. I fjor var jeg heller ikke så gira på å dra så jeg takket nei i facebookgruppa. Det endte med at forelderen til vedkommende fikk høre om det, og deretter kontaktet foreldrene mine igjen. Mamma var ikke spesielt glad og påstod at jeg følte meg for god for barndomsvennene mine. Jeg prøvde å si klart ifra om at jeg ikke var interessert, men ønsket likevel ikke å gå i detalj om hvorfor siden jeg har opplevd mye mobbing og utestenging da jeg var yngre som påvirket mamma veldig. Hva gjør man egentlig i en slik situasjon? Å si klart og tydelig nei er ikke godt nok og jeg har dessverre ikke bestilt flybillett tilbake til studiestedet før nyttår Anonymkode: 76f3a...7b0
Gjest O.G. Skrevet 11. desember 2018 #2 Skrevet 11. desember 2018 Kan du ikke bare si du har andre planer?
solmåneogstjerner Skrevet 11. desember 2018 #3 Skrevet 11. desember 2018 Takk for invitasjonen. Det passer dessverre ikke, jeg har andre planer. Møtes gjerne igjen en annen gang 😊
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #4 Skrevet 11. desember 2018 2 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Takk for invitasjonen. Det passer dessverre ikke, jeg har andre planer. Møtes gjerne igjen en annen gang 😊 Men foreldrene mine merker jo om jeg sitter hjemme på nyttårsaften? de tar det personlig at jeg ikke vil være med barna til kollegaene/vennene deres og mener at det er frekt å takke nei ts Anonymkode: 76f3a...7b0
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #5 Skrevet 11. desember 2018 Herregud, for noen sære foreldre du har.Her må du nok bare si det rett ut, hvordan du oppfatter situasjonen. Og siden de tydeligvis fremdeles ser på deg som et barn, understreke at du er voksen og tar dine egne valg om når du skal fest eller ei. Anonymkode: f816f...07f 2
solmåneogstjerner Skrevet 11. desember 2018 #6 Skrevet 11. desember 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men foreldrene mine merker jo om jeg sitter hjemme på nyttårsaften? de tar det personlig at jeg ikke vil være med barna til kollegaene/vennene deres og mener at det er frekt å takke nei ts Anonymkode: 76f3a...7b0 Javel. Så mener de det. Så lar du være likevel. Eller så går du men går hjem tidlig. I verste fall så kjører du unnskyldningen helt ut og går ut på tur og sover i skogen. Det siste et det jeg ville gjort 😊
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #7 Skrevet 11. desember 2018 Du har veldig sære foreldre. Enten får du si fra at om du er gammel nok til å bestemme selv eller lat som om du er syk. Anonymkode: 0feba...f7b 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #8 Skrevet 11. desember 2018 Hvor gammel er du? Ingen kan bestemme hva du skal gjøre, enkelt: Nei takk. Du trenger ikke oppgi noen grunn. Anonymkode: 399ae...f47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå