Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=272153

Nå skal salget av barnebikinier stoppes. Hvorfor? Kan ikke se at det er noe galt med disse bikiniene. Nå må enten barna ha badedrakt/truse eller bade naken. Er dette egentlig så mye bedre? Hva er det som er så provoserende med en liten bikinitopp til små barn?

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Eh, og hva er det som er så gale at en 1 åring ikke får ha bikinioverdel på seg?

barnet må IKKE bada naken, fordi du ikke kan kjøpe en biki til det. Det finnes badebukser i mange ulike varianter, det finnes også badedrakter i ulike varianter. Så hvorfor ta på en liten baby en bikinioverdel?

Jaja, ikke rart verden holder på å bli helt gale, når noen ikke vet hva de skal ta på babyen sin, fordi de ikke får en bikini til de. :roll:

Sorry, men det er en liten baby :evil:

Gjest Anonymous
Skrevet

Trenger ingen barnebikini jeg :wink:

Men hvorfor skal ikke babyer få ha bikini? Hva er det som er så galt med det da?

Gjest Madam Felle
Skrevet

For min del må de bruke det, men hvorfor skal små babyer se mest mulig lik voksne mennesker? Det samme med klær til jenter for tiden, små kopier av voksenklærne.

Kanskje jeg er for gammel, men jeg syns barn kan få være barn. Og en liten baby behøver ikke en bikini.

Skrevet

Toppen har liksom ingen funksjon. Hvorfor da ha den på og være våt og ekkel?

Gjest Anonymous
Skrevet

Men det er mye vi ikke behøver, skal vi bare selge ting som er høyst nødvendige?

Skrevet

En bikini-topp er i realiteten i BH til å bade/sole seg med.

BH betyr brystholder, og brukes til å støtte samt skjule brystene.

Og dette skal man bruke på en ettåring fordi???

Gjest Madam Felle
Skrevet

Bra sagt :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Er jo det samme med badedrakt til små barn det.

Skrevet
Er jo det samme med badedrakt til små barn det.

Er mer praktisk enn bikini, dekker mer hud (mange bebyer bader jo tilogmed i heldekkende klær), og er ikke noe typisk voksenplagg.

Skrevet

Jeg synes det er helt på trynet å kjøpe bikin til babyer! For det første er det mer praktisk med badedrakt/badetruse, for det andre ser det jo bare komisk ut, og for det tredje er det bare nok et bevis på motepresset/sexfikseringen i samfunnet spør du meg. (Og barna bør i alle fall ikke lide av det!)

Det neste blir vel stringtruser på 3-åringer :roll:

Gjest Lilleulv
Skrevet

Jeg ble faktisk kvalm når jeg så bildet! Ville aldri kjøpt det til min baby!! :-?

Skrevet

Signerer, og takker for at vi har en sønn.....

Skrevet

Jeg synes ikke det gjør noe, foreldre bør få bestemme selv hva barna ders skal bruke. Men jeg mener at for ungens del er bikinitoppen bare i veien.

Jeg vet om flere som bare bruker trusa og slenger vekk toppen.

Skrevet

Det er utvilsomt et skapt behov av en bransje som ønsker å tjene penger på alt vi ikke trenger. Og babyer trenger overhodet ingen bikinitopp! :-? Synes jeg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Greit nok at vi bikinitopper til barn, men det er da mange ting vi ikke trenger. Skal vi trekke alt vi ikke trenger tilbake fra butikkene da?

Gjest Anonymous
Skrevet

:Nikke:

Gjest gjest1
Skrevet
Skal vi trekke alt vi ikke trenger tilbake fra butikkene da?

Dette blir for dumt et argument. Dette er Holbergs Erasmus Montanus om igjen.

Gjest Oktavia
Skrevet

Slike babybikinier er ikke nytt...Jeg hadde en sommeren før jeg fylte 1 år, altså 21 år siden. Men stort sett var det bare trusa som ble brukt.

Skrevet

Jeg skjønner heller ikke oppstyret med dette. Spiller det noen rolle om disse butikkene selger dette. Så vidt jeg vet så har det eksistert bikinier til jenter på 5,6,7 og 8 år også. Og det er vel de ferreste av disse som også har fått bryster.

Jeg husker vi løp rundt med bh'en under armene jeg, fordi vi ikke hadde pupper til å holde den nede på.

:hoho:

Hva er nyheten spør jeg??????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...