AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #1 Skrevet 11. desember 2018 For et par år siden overtok jeg hytta vår ved sjøen. Har brukt den masse. Men om vinteren er det en del trøbbel med vannet oga frost. Drar vi, stenger vi brønnen og heller saltvann i avløpsrørene. Så jeg tenkte regelmessig vannflyt vil gjøre susen. Det er godt med vann i brønnen og kloakken går rett i havet. Så det plager ingen. Hvordan får jeg det til? Jeg vet at andre bare setter på kranen, men da går det både for mye vann, og faren for kondens, lekkasjer mm. blir vesentlig større. Anonymkode: 3c34b...372
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #2 Skrevet 11. desember 2018 Frostvæske er løsningen. Anonymkode: ca5a8...753
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #3 Skrevet 11. desember 2018 Jau, men det er... 1) Ikke særlig miljøvennlig 2) Ikke noe vi skal helle i brønnen vår. ...og dermed ikke akkurat en løsning heller. Anonymkode: 3c34b...372 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #4 Skrevet 11. desember 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: For et par år siden overtok jeg hytta vår ved sjøen. Har brukt den masse. Men om vinteren er det en del trøbbel med vannet oga frost. Drar vi, stenger vi brønnen og heller saltvann i avløpsrørene. Så jeg tenkte regelmessig vannflyt vil gjøre susen. Det er godt med vann i brønnen og kloakken går rett i havet. Så det plager ingen. Hvordan får jeg det til? Jeg vet at andre bare setter på kranen, men da går det både for mye vann, og faren for kondens, lekkasjer mm. blir vesentlig større. Anonymkode: 3c34b...372 Skal du ha problemer med en forsikringsdekning, så lar du vannet renne og gå i en hytte. Steng vannet, og hytta for vinteren. Anonymkode: eba4c...d46 6
tdm900 Skrevet 11. desember 2018 #5 Skrevet 11. desember 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jau, men det er... 1) Ikke særlig miljøvennlig 2) Ikke noe vi skal helle i brønnen vår. ...og dermed ikke akkurat en løsning heller. Anonymkode: 3c34b...372 Det er jo heller ingen god løsning å sende kloakken rett i sjøen heller🙄 11
Jodaneida Skrevet 11. desember 2018 #6 Skrevet 11. desember 2018 Er vel bare å stenge av vannet? Og lar dere kloakk gå rett i sjøen?? 5
Jerry Lee Skrevet 11. desember 2018 #7 Skrevet 11. desember 2018 Steng vanntilførsel og avløp. Rødsprit i vannlåsene. 3
Duff Skrevet 11. desember 2018 #8 Skrevet 11. desember 2018 Og tøm toalettet og rørene for vann hver høst. 4
blomaden Skrevet 11. desember 2018 #9 Skrevet 11. desember 2018 Steng vannet og la alle kraner tømme seg før dere reiser. Sånn vi gjør på hytta, og det er aldri noe problem 5
Jerry Lee Skrevet 11. desember 2018 #10 Skrevet 11. desember 2018 3 minutter siden, Duff skrev: Og tøm toalettet og rørene for vann hver høst. 3 minutter siden, blomaden skrev: Steng vannet og la alle kraner tømme seg før dere reiser. Sånn vi gjør på hytta, og det er aldri noe problem Nettopp.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #11 Skrevet 11. desember 2018 Jamen, folkens. Hvorfor gir dere helt irrelevante svar? Poenget her er at jeg bruker hytta en del og jeg vil ikke gå gjennom den voldsomme prosessen med å åpne og stenge vannet hver gang jeg drar dit. Derfor trenger jeg en brukbar løsning som holder vannet i bevegelse regelmessig. Og i den regionen sender alle sin kloakk rett i sjøen; det er jo super vanlig i distrikts-Norge? Anonymkode: 3c34b...372 3
blomaden Skrevet 11. desember 2018 #12 Skrevet 11. desember 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jamen, folkens. Hvorfor gir dere helt irrelevante svar? Poenget her er at jeg bruker hytta en del og jeg vil ikke gå gjennom den voldsomme prosessen med å åpne og stenge vannet hver gang jeg drar dit. Derfor trenger jeg en brukbar løsning som holder vannet i bevegelse regelmessig. Og i den regionen sender alle sin kloakk rett i sjøen; det er jo super vanlig i distrikts-Norge? Anonymkode: 3c34b...372 Vi bruker hytta omtrent hver helg gjennom hele vinteren. Og så mye styr er det ikke å stenge vannet og tømme kranene når du reiser, og skru på vannet når du kommer. 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #13 Skrevet 11. desember 2018 49 minutter siden, AnonymBruker said: Jamen, folkens. Hvorfor gir dere helt irrelevante svar? Poenget her er at jeg bruker hytta en del og jeg vil ikke gå gjennom den voldsomme prosessen med å åpne og stenge vannet hver gang jeg drar dit. Derfor trenger jeg en brukbar løsning som holder vannet i bevegelse regelmessig. Og i den regionen sender alle sin kloakk rett i sjøen; det er jo super vanlig i distrikts-Norge? Anonymkode: 3c34b...372 Har du råd til å dekke alt selv ved vannskader, så lar du bare vannet stå å renne. Anonymkode: 0263f...4b7 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #14 Skrevet 11. desember 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du råd til å dekke alt selv ved vannskader, så lar du bare vannet stå å renne. Anonymkode: 0263f...4b7 Det er ikke noe forsikringsselskapet nødvendigvis sjekker. Anonymkode: 30aa5...9bf
PhilosopherSe7en Skrevet 11. desember 2018 #15 Skrevet 11. desember 2018 Hvor er dere plaget med frost? I avløsrøret? Rør innvendig? 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #16 Skrevet 11. desember 2018 31 minutter siden, PhilosopherSe7en skrev: Hvor er dere plaget med frost? I avløsrøret? Rør innvendig? Både røret fra brønnen inn til huset, og røret ned til fjorden er utsatt. Disse vil vi på sikt grave lengre ned. Ser nå etter en midlertidig løsning for å forenkle tilværelsen. 1 time siden, blomaden skrev: Vi bruker hytta omtrent hver helg gjennom hele vinteren. Og så mye styr er det ikke å stenge vannet og tømme kranene når du reiser, og skru på vannet når du kommer. Kanskje ikke på din hytte - det er fint for deg og det må du være glad for. Jeg snakker dog om min hytte. Anonymkode: 3c34b...372 3
frekvens Skrevet 11. desember 2018 #17 Skrevet 11. desember 2018 3 timer siden, tdm900 skrev: Det er jo heller ingen god løsning å sende kloakken rett i sjøen heller🙄 Men helt vanlig. Faktisk så vanlig at kommunen ikke ville koble oss på den kommunale kloakken når dem likevel la vann og kloakk forbi alle husene her i bygda. Her renner det ut på sjøen. Riktig nokk via septiktank men det er likevel ikke blomstervann som renner ut av de tankene. 1
frekvens Skrevet 11. desember 2018 #18 Skrevet 11. desember 2018 En ting som er viktig å tenke på er at kloakken kan fryse samme hva du gjør. I fjor vinter frøs kloakken her til tross for at det er avrenning fra fire hus med totalt 13 stykker som bruker vann konstant. Tenk om det skjer når du stadig fyller på med mer vann uten å være tilstede. 4
PhilosopherSe7en Skrevet 11. desember 2018 #19 Skrevet 11. desember 2018 14 minutter siden, AnonymBruker said: Både røret fra brønnen inn til huset, og røret ned til fjorden er utsatt. Disse vil vi på sikt grave lengre ned. Ser nå etter en midlertidig løsning for å forenkle tilværelsen. Kanskje ikke på din hytte - det er fint for deg og det må du være glad for. Jeg snakker dog om min hytte. Anonymkode: 3c34b...372 Varmekabel med frostvakt, problem løst og ikke koster det noe særlig heller. Tilfeldig frostvakt så du ser hva jeg mener. https://megaflis.no/frostvakt-2-m-20w.html 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #20 Skrevet 11. desember 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jamen, folkens. Hvorfor gir dere helt irrelevante svar? Poenget her er at jeg bruker hytta en del og jeg vil ikke gå gjennom den voldsomme prosessen med å åpne og stenge vannet hver gang jeg drar dit. Derfor trenger jeg en brukbar løsning som holder vannet i bevegelse regelmessig. Og i den regionen sender alle sin kloakk rett i sjøen; det er jo super vanlig i distrikts-Norge? Anonymkode: 3c34b...372 I Norge og i Norske kommuner er det faktisk ikke lov å slippe kloakken rett i sjøen. Du dokumenterer her at du bryter loven ettertrykkelig og vil ha hjelp med å gjøre flere på kanten handlinger. Anonymkode: eba4c...d46 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå