Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Misforstå meg sett når jeg sier endelig. For en skam å holde et menneske kunstig i live mot sin egen vilje i 15 år.

Hvil i fred Terri!

Gjest Anonymous
Skrevet
Misforstå meg sett når jeg sier endelig. For en skam å holde et menneske kunstig i live mot sin egen vilje i 15 år.

Hvil i fred Terri!

Nå er det jo faktisk ikke bevist hva som var hennes vilje.

Hvil i fred ja!

Gjest Valhalla
Skrevet

Må dine drapsmenn møte sin straff i det neste liv.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg håper så inderlig at hun ikke ante hva som skjedde rundt henne disse årene.

Skrevet
Må dine drapsmenn møte sin straff i det neste liv.

alvorlig talt......

Gjest Valhalla
Skrevet

Jeg hørte at ektemannen nektet foreldrene å være der i hennes døende øyeblikk, stemmer det?

Skrevet
Jeg hørte at ektemannen nektet foreldrene å være der i hennes døende øyeblikk' date=' stemmer det?[/quote']

Unnskyld meg altså........ men tror du noen her inne vet det da :-?

Hva som skrives om saken i avisen.......... tja - hva med det? Det vil nok variere litt ettersom hva som passer pressen best :roll:

Saken er tragisk fra ende til annen............ men jeg er for den slags dødshjelp jeg. Men jeg innser at slike saker er utrolig vanskelige - og måtte jeg slippe å være den som måtte ta en sånn avgjørelse en gang. :-(

Gjest SumoBryter
Skrevet

Foreldrene hennes må jammen haaate denne mannen!

Jeg syns det så ut som hun smilte man kunne se når hun var fornøyd og på filmene hvor hun sultet så hun bare lidelse i øynene hennes.

Tenk å måtte sulte i hjel, er det ikke bedre da å skyte henne?

Gjest Valhalla
Skrevet

Står på Dagbladet nå at ektemannen nektet familien å være der. Konklusjon, han er ond.

Gjest Chrizzy
Skrevet

Håper hun har det godt, hun var en flott dame! :cry:

Gjest LoisLane
Skrevet
Foreldrene hennes må jammen haaate denne mannen!

Jeg syns det så ut som hun smilte man kunne se når hun var fornøyd og på filmene hvor hun sultet så hun bare lidelse i øynene hennes.

Tenk å måtte sulte i hjel, er det ikke bedre da å skyte henne?

Hørte et program om dette på p2 i går. Legene i USA var helt enige om at hun ikke følte smerte, til det var de døde områdene i hjernen hennes for store. Pusting, ansiktssrykninger (som kan se ut som smil) og blunking var bare reflekser uten å være styrt av vilje eller bevissthet på noen måte.

Gjest Lilleulv
Skrevet

Herregud, jeg synes det var så forferdelig at de faktisk sultet henne ihjel :( er det lov??

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har vel nevnt dette før i en annen tråd med samme tema men denne saken er et skrekkens eksempel på hva som kan skje når medisin kombineres med religiøs fanatisme.

Foreldrene til Terri nektet å innse at datteren var hjernedød og med en klokkeklar katolsk tro på toppen av det hele ble hun holdt kunstig i live i 15 år. Det hennes foreldre trodde var tegn fra Terri om at hun ville leve var rykninger i kroppen. Terri var hjernedød og hadde vært det i 15 år, da kan man ikke si at hun vil bli bedre med terapi. Alle leger og spesialister som gjennom årene har behandlet henne var enige om at hun var hjernedød og ikke var i stand til å kjenne igjen noen, føle smerte, tørst eller sult.

Hun ble holdt i live pga. foreldrenes egoisme, ikke rart hennes mann ikke ville la de være tilstede når hun sovnet inn.

Skrevet

Jeg syns det er på tide at denne damen nå får fred, at hun får slippe mer.

De har holdt henne i live i femten år, det bør være lang nok tid til å fortelle at tilstanden ikke blir bedre, og når reaksjoner er reflekser fordi hun er hjernedød, ja da støtter jeg avgjørelsen om at Terri nå skal kobles fra.

Skrevet
Står på Dagbladet nå at ektemannen nektet familien å være der. Konklusjon' date=' han er ond.[/quote']

eller er det foreldrene som er onde som holer kroppen i live og ike lar henne dø med verdighet?

lett å konkludere når man sitter i sin trygge tilværelse i godstolen. Fordømmelser av andre uten å kjenne følelsene på kroppen er patetisk synes jeg.

Gjest Formosiss
Skrevet

En ting er å holde en person kunstig i live i -15- år, men en annen ting er å la personen "slippe" ved å sulte den i hjel. For etter min mening er det de amerikanske myndighetene har sagt ja til - og gjennomført.

Dersom man på død og liv skulle la Terri slippe, kunne de ikke like gjerne satt en sprøyte - så hadde det gått fortere og uten unødvendig lidelse?

Skrevet
En ting er å holde en person kunstig i live i -15- år, men en annen ting er å la personen "slippe" ved å sulte den i hjel. For etter min mening er det de amerikanske myndighetene har sagt ja til - og gjennomført.

Dersom man på død og liv skulle la Terri slippe, kunne de ikke like gjerne satt en sprøyte - så hadde det gått fortere og uten unødvendig lidelse?

:Nikke:

Skrevet

tenk å sulte et menneske? at mannen klarte å si ja til noe slikt! og kanskje ikke la foreldrene få komme inn til henne den siste stunden hun levde.. tragiskt mener jeg.. så lenge det er liv er det håp, uansett hva leger har sagt. mirakler kan skje.. må hun få hvile i fred :(

Skrevet

uten hjernebarken kjenner hun ingen ting, og vil aldri være i stand til noe heller.

Ingen mirakel kan gjøre noe her. Det som er ødelagt er ødelagt.

Igjen er det lett å dømme når man ikke vet det som kreves for å dømme...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...