MockingJay Skrevet 11. desember 2018 #1 Skrevet 11. desember 2018 Jeg er så fortvilet. Hun var type blond med rød skjær, nå er hun neon rosa. I en alder av 5! Hun har så tynt hår også, er et under at ikke håret ble svidd av og ødelagt av kjemikaliene. Dette er ikke type hårspray. Den forsvinner ikke. Ikke med rensesjampo en gang. Og far nekter å oppgi hva de har brukt. Frisøren tørr ikke gjøre noe pga det tynne håret. Selv sier hun at stemor masserte det inn, så satt de på en film, før de skylte ut. Heldigvis er hun fornøyd selv, men har begynt å spørre etter sin egen farge. Men det er da 16 års aldersgrense på disse tingene pga kjemikaliene? Har stemor i det hele tatt lov til dette? Vil rett og slett ikke sende de tilbake jeg, er ikke trygg på at barnas interesser blir ivaretatt. Hvem farger håret permanent på en femåring uansett? Som ikke en gang er ditt eget barn?? Også enda neon rosa?! Vet ikke hvordan jeg skal reagere engang. Dette tar kaka. Jeg er paff. 26
Duff Skrevet 11. desember 2018 #2 Skrevet 11. desember 2018 Nei hvordan skal man reagere, jeg tror jeg hadde blitt sint jeg. 36
ViljaH Skrevet 11. desember 2018 #3 Skrevet 11. desember 2018 Har du ringt eller oppsøkt stemor og spurt hva i all verden hun har gjort? Og hvordan hun fikk det til at det var hennes beslutning om ungen skulle ha rosa hår?! Så må du selvsagt si at alt med hår er ditt ansvar, hun får ikke noensinne mer krumme et hår på barnets hode. 32
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #4 Skrevet 11. desember 2018 Hvor gammel er stemor? 18? Jeg hadde blitt ganske sint, men hvis det var en engangshendelse hadde jeg latt det gå med en "advarsel". Anonymkode: 24c18...dd8 18
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 Populært innlegg #5 Skrevet 11. desember 2018 Hm. Du fokuserer på stemor, men er det ikke egentlig faren du som bør få oppmerksomheten her? Hva sier han? Har hun gjort dette uten hans viten? Anonymkode: fe66b...6d5 101
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 11. desember 2018 #6 Skrevet 11. desember 2018 Dette er ikke greit uten din tillatelse, eller hva sa faren? Og barnet? Ville det?
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #7 Skrevet 11. desember 2018 Ingen aldersgrense på hjemmefarge! Og jeg regner med at de har gjort det hjemme.. ikke lag så oppstyr ovenfor barnet, da! det - det er bare hår - det vokser ut igjen og den fargen vil falme og bli borte etterhvert! Anonymkode: a6c01...3e4 42
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #8 Skrevet 11. desember 2018 Barnet var hos far da, så han er ansvarlig for henne. Samtidig er det ikke stemor som bestemmer om barnet kan farge håret rosa! Jeg hadde blitt ganske sint, fordi jeg mener at en unge på 5år er alt for liten til å gjøre det valget. Om jeg hadde delt omsorg med noen hadde jeg spurt dem om de var enig før jeg i det hele tatt gjorde noe lignende, og det ville jeg ikke gjort på en femåring. Anonymkode: d9d42...16c 4
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #9 Skrevet 11. desember 2018 Hadde du farget barnets hår uten å spørre faren først? Anonymkode: 9a78c...4c4 16
MockingJay Skrevet 11. desember 2018 Forfatter #10 Skrevet 11. desember 2018 Han var selvfølgelig enig i at det ikke var noen big deal. Han ignorererte meldingen jeg sendte, så jeg ringte. Fremdeles ikke «noe stress» Selvfølgelig ville ikke jeg farget håret til jentungen på FEM ÅR, er ikke noe som hadde vært aktuelt å spørre om en gang. Tenk vist hun fikk en allergisk reaksjon? Hun har kraftige allergier fra før av. Ville ikke vært overaskende. Tenk om hun utvikler nye allergier? Halvparten av familien både på hans og min side er allergisk for bla hår farge. Føler dette er toppen av uansvarlighet. 35
MockingJay Skrevet 11. desember 2018 Forfatter #11 Skrevet 11. desember 2018 Stemor er forsåvidt eldre enn meg selv, hun har også egne barn. Som er på alder med mine, men som hun ikke har av grunner jeg ikke får vite noe om heller. I tillegg så skal det bare et raskt Google søk til for å sjekke om det er forsvarlig å permanent farge håret til en 5 åring. Svaret er nei. Har aldri vært så sint før. Julebilder. Med neon farget hår. Hvordan kan det ha vært en lur ide? Har selvfølgelig ikke vist noe av sinnet til jentungen. Men nå er jeg så sint at jeg ikke får sove engang. Jobb imorgen kl 0750. 25
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #12 Skrevet 11. desember 2018 Men da er det far som har gitt tillatelse til hårfargingen og stemoren hjalp til? Anonymkode: fe66b...6d5 8
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #13 Skrevet 11. desember 2018 Ser ikke helt problemet. Og har aldri hørt om aldersgrense på hårfarge. Anonymkode: acdb2...4b8 7
MockingJay Skrevet 11. desember 2018 Forfatter #14 Skrevet 11. desember 2018 Ignoranse er et valg du tar selv nå for tiden AB, når det meste kan finnes kjapt. Det tar det tre sekunder å finne det på nett. God natt. 12
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #15 Skrevet 11. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser ikke helt problemet. Og har aldri hørt om aldersgrense på hårfarge. Anonymkode: acdb2...4b8 hjemmefarging er STERKE kjemikalier. Enkelte av disse er kjent kreftfremkallende- det sier seg selv når det er fremhemmet at man skal ha på hansker. Jeg ødela selv mitt hår med det. En gang fikk jeg litt farge på kinnet og det sved som bare det, så om du mener dette er noe som en 5åring skal ha i håret sier det litt om din kunnskapsløshet. Så jeg hadde også blitt sint. Anonymkode: 1b008...a5b 27
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #16 Skrevet 11. desember 2018 I forbindelse med brudd og fordeling av foreldreansvar, hadde dere kontakt med noe instans el. Kontaktperson? I så fall hadde jeg tatt kontakt der, evt meldt en bekymringsmelding til bv. for å få dette ned på papiret. For dette er faktisk en Big deal, og personer som kan opptre så uforsvarlig vil muligens trenge litt veiledning og oppfølging (av en nøytral tredjepart). Anonymkode: 1a92f...e9e 20
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #17 Skrevet 11. desember 2018 glemte å si at håret mitt begynte å falle ut etter hjemmefarging. så at det er sterke saker er det ingen tvil om. Anonymkode: 1b008...a5b 6
Brunello Skrevet 11. desember 2018 #18 Skrevet 11. desember 2018 Høres nesten ut som om jenta må ha fargen for alltid. Om et barn skal farge håret er opp til den av foreldrene som tar med barnet til frisøren. Eventuelt den en av foreldrene lar være med barnet til frisøren. 10
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #19 Skrevet 11. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: glemte å si at håret mitt begynte å falle ut etter hjemmefarging. så at det er sterke saker er det ingen tvil om. Anonymkode: 1b008...a5b Det spørs helt hva slags farge som er brukt. Tenker man bør få vite hva slags farging det er snakk om. Anonymkode: fe66b...6d5 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #20 Skrevet 11. desember 2018 Også synes jeg det virker som at stemor klandres litt for mye, som gjerne stemødre ofte blir. Anonymkode: fe66b...6d5 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå