AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #1 Skrevet 10. desember 2018 Så. Jeg fikk støtte for våren 2018 og skulle ta 30 poeng, bestod ingen. Denne høsten består jeg forhåpentligvis 7,5 poeng, men har ikke søkt støtte (på grunn av at jeg tror jeg har brukt opp mine 8 år med støtte). Skal søke sykestipend for våren 2018, dvs. at støtten jeg fikk da alt blir stipend istedet for lån (tror jeg). Kan jeg søke sykestipend for høst 2018 og få etterbetalt selv om jeg ikke har mottatt støtte dette semesteret? Har søkt støtte for våren 2019 men usikker på hvordan jeg ligger an med progresjon og sånt så ikke sikkert den blir innvilget... (Pga. sykdom at jeg ikke har bestått noe våren og at jeg tar bare ett fag denne høsten. Ja, jeg burde sikkert ringe Lånekassen og spørre, men det må jeg psyke meg opp til.) Anonymkode: 589a3...8a7
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #2 Skrevet 11. desember 2018 Nei. 15. november var fristen for å søke støtte for høst 2018. Anonymkode: 43185...0e3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #3 Skrevet 11. desember 2018 Du snakker om sykestipend, ikke støtte for nedsatt funksjonsevne? Lånekassen er veldig greie å snakke med. Du har jo ikke søkt støtte for høst, og da er det kanske vanskelig å få noe omgjort. Men ang våren må du i tilfelle skynde deg. Søknadsskjemaet må ha kommet inn til oss senest seks måneder etter at undervisningsåret/kurset er avsluttet. - Sykestipend https://www.lanekassen.no/nb-NO/Stipend-og-lan/Hoyere-utdanning/Sykdom/ Du kan søke studiestedet ditt om nedsatt progresjon pga. sykdom. Lånekassen kan også gi videre støtte hvis det er sykdom i bildet som har ført til forsinkelse. Du må få legen din til å attestere. Ekstrastipend for nedsatt funksjonsevne har frist 15.november og 15.mars - https://www.lanekassen.no/nb-NO/Stipend-og-lan/Hoyere-utdanning/Hvor-mye-kan-du-fa/Nye-stotteordninger-for-elever-og-studenter-med-nedsatt-funksjonsevne/Ekstra-stipend-/ Anonymkode: c995a...e8a
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #4 Skrevet 11. desember 2018 Du kan maksimalt få sykestipend i 4 måneder og 15 dager i løpet av et undervisningsår. Var du for eksempel syk i løpet av vårsemesteret 2018, er fristen for å søke om sykestipend innen 15. desember 2018. Anonymkode: c995a...e8a
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #5 Skrevet 11. desember 2018 Man kan kun søke sykestipend for perioden man faktisk har vært syk. Skjemaet ligger på Lånekassens side, og det skjemaet krever at lege dokumenterer for når og hvor syk du har vært. Anonymkode: 4016c...8be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå