AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #1 Skrevet 10. desember 2018 Tråd opp og tråd ned her inne, hvor noen spør "er det normalt å.....?" "hvor lenge er det normalt å .....?" "hva er normalt å .....?" Kan ikke folk drite i hva som er normalt å gjøre litt hva de føler for? Hvem bestemmer normalt? Anonymkode: f1758...709 5
Tarta Skrevet 10. desember 2018 #2 Skrevet 10. desember 2018 Tipper folk generelt bare er ute etter en ærlig mening på om de selv er helt på viddene, eller om de evner se ting objektivt og handle fornuftig... 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #3 Skrevet 10. desember 2018 1 minutt siden, Tarta skrev: Tipper folk generelt bare er ute etter en ærlig mening på om de selv er helt på viddene, eller om de evner se ting objektivt og handle fornuftig... herregud, alle vet jo at fornuftig= gørr kjedelig. Anonymkode: f1758...709 1
Tarta Skrevet 10. desember 2018 #4 Skrevet 10. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: herregud, alle vet jo at fornuftig= gørr kjedelig. Anonymkode: f1758...709 Stort sett er jeg veldig enig.... Tror fortsatt det er derfor folk spør..
herzeleid Skrevet 11. desember 2018 #5 Skrevet 11. desember 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: herregud, alle vet jo at fornuftig= gørr kjedelig. Anonymkode: f1758...709 Kanskje, men "ufornuftig" har ofte gørr kjedelige konsekvenser. Vi er nok mange som kan takke de fornuftige valgene for god fysisk form og generell helse, et godt kjærlighetsliv, god utdannelse og spennende jobb, god økonomi osv. Rett og slett at de fornuftige valgene fører til en mindre kjedelig livssituasjon, og i forlengelsen av dette kanskje mindre behov for å ta ufornuftige valg. 2
Daniel123 Skrevet 11. desember 2018 #6 Skrevet 11. desember 2018 Det er vanlig å sammenligne seg med andre mennesker (alle gjør det). Alle menneskelige kulturer har normative regler og skikker for korrekt og god adferd; å bryte disse normene medfører negative sanksjoner. 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #7 Skrevet 11. desember 2018 6 timer siden, herzeleid skrev: Kanskje, men "ufornuftig" har ofte gørr kjedelige konsekvenser. Vi er nok mange som kan takke de fornuftige valgene for god fysisk form og generell helse, et godt kjærlighetsliv, god utdannelse og spennende jobb, god økonomi osv. Rett og slett at de fornuftige valgene fører til en mindre kjedelig livssituasjon, og i forlengelsen av dette kanskje mindre behov for å ta ufornuftige valg. Men fornuftige valg har også kjedelige konsekvenser. Nemlig at du går uvitende og vet du bare har gått for et trygt valg. Men jeg mener ikke man skal ta sjanser på den måten at man setter andre liv i fare. Anonymkode: f1758...709
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #8 Skrevet 11. desember 2018 1 time siden, Daniel123 skrev: Det er vanlig å sammenligne seg med andre mennesker (alle gjør det). Alle menneskelige kulturer har normative regler og skikker for korrekt og god adferd; å bryte disse normene medfører negative sanksjoner. Synes mennesker er altfor enkle. Anonymkode: f1758...709
Chantielle Skrevet 11. desember 2018 #9 Skrevet 11. desember 2018 (endret) . Endret 9. april 2019 av Nettvenn
hocane Skrevet 11. desember 2018 #10 Skrevet 11. desember 2018 De fleste mennesker er som sauer. De er flokkdyr, de få som går sin egen vei blir faktisk ofte sett ned på.
herzeleid Skrevet 11. desember 2018 #11 Skrevet 11. desember 2018 (endret) 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Men fornuftige valg har også kjedelige konsekvenser. Nemlig at du går uvitende og vet du bare har gått for et trygt valg. Men jeg mener ikke man skal ta sjanser på den måten at man setter andre liv i fare. Anonymkode: f1758...709 Jeg tror kanskje du blander fornuftig og trygt. En kan fint ta en kalkulert risiko og likevel ta et fornuftig valg, men da ligger det gjerne en større refleksjon bak. Ellers er jeg enig i at det er masse fornuftig som er kjedelig. Det er ofte kjedelig å jobbe hardt for å oppnå noe, å spise sunt og trene for å ta vare på kroppen sin, være trofast i en fristende situasjon osv. men konsekvensene av å ikke ta disse valgene er gjerne enda kjedeligere. Sitat BETYDNING OG BRUK 1 OM PERSON som har fornuft, god dømmekraft ; som lar seg lede av fornuft (og ikke av følelser) 2 som vitner om, skyldes, stemmer med (sunn) fornuft (og ikke er følelsesmessig bestemt) 2.1 som er resultat av et klokt, gjennomtenkt valg https://www.naob.no/ordbok/fornuftig Endret 11. desember 2018 av herzeleid
Aragorn ll Elessar Skrevet 11. desember 2018 #12 Skrevet 11. desember 2018 Alle i verden er unormale bortset fra meg, jeg er den eneste som er normal.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #13 Skrevet 11. desember 2018 Jeg rådfører meg aldri med andre og har det helt topp. Jeg liker å være et selvstendig, tenkende menneske og ikke bare del av en stor, kalkulerende organisme. Anonymkode: 68d25...2ed 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #14 Skrevet 11. desember 2018 I møte med nye steder både innenlands og utenlands så sonderer jeg terrenget litt i forhold til hva som er normen, hva som er "innafor" og ikke, rett og slett for å kunne skli lettere igjennom situasjonen. Jeg blir en kamelon på et vis, som likevel er opptatt av å være meg -bare ikke for enhver pris. Jeg har opplevd mang en gang, spesielt i møte med andre land for å så komme tilbake hit -at det som er normen/helt vanlig ett sted, kan en bli dømt nord og ned for et annet sted.. Det føles helt sært, men en blir nå vant til det meste. Anonymkode: b99b5...44e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå