Gå til innhold

Fast eiendom gitt til 1 av 6 barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår far har gitt boligen sin til eldste barnet i en søskenflokk på 6. Mange halve søsken forøvrig i flere kull. Kan han uten videre gjøre dette? Blir jo 5 som står på bar bakke.

Anonymkode: f438f...e52

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vår far har gitt boligen sin til eldste barnet i en søskenflokk på 6. Mange halve søsken forøvrig i flere kull. Kan han uten videre gjøre dette? Blir jo 5 som står på bar bakke.

Man kan gi vekk hva man måtte ønske så lenge man er i live. Det er kun etter han er død, dere har noe dere skulle sagt i forhold til hva dere har krav på i arv.

Anonymkode: 7eb5c...77f

• Liker 10
Skrevet

Da er jo saken klar for oss andre 5, null på oss😊 kjekt å vite hvor man står liksom.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hva bar bakke betyr? Det er ikke faren deres feil at dere står på bar bakke, dere har selv ansvar for å eventuelt ta utdannelse og komme dere i jobb.

Anonymkode: dd932...0d1

• Liker 23
Skrevet

For meg spiller det ingen rolle jeg har så jeg klarer meg og vel så det og slik er det for 4 av oss men det er et av barna som er virkelig hadde tengte et løft da han er kronisk syk og det er desverre ikke han som fikk boligen heller.  

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hva bar bakke betyr? Det er ikke faren deres feil at dere står på bar bakke, dere har selv ansvar for å eventuelt ta utdannelse og komme dere i jobb.

Anonymkode: dd932...0d1

Ja det er dårlig planlagt å basere seg på at man skal arve 1/6 del av en eiendom. 😂

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For meg spiller det ingen rolle jeg har så jeg klarer meg og vel så det og slik er det for 4 av oss men det er et av barna som er virkelig hadde tengte et løft da han er kronisk syk og det er desverre ikke han som fikk boligen heller.  

Han kan jo ikke gi boligen til en annen en bare fordi han er syk. Er det landbrukseiendom? Da har eldstemann odel. 

Anonymkode: 4dbe0...372

• Liker 3
Skrevet

Det her!!! Slutt med det, at man går å venter på arv, penger, eiendom osv det er det mest skammelige jeg veit om! 

Vi gikk til advokat for å ordne i forhold til særkullsbarn og arv, da sa advokaten: bruk opp alle pengene/ verdien du vil ikke ha barn som går å venter på at du skal dø!

Anonymkode: 92d9d...4ee

• Liker 6
Skrevet

Foreldrene deres kan vel gi bort hva dem vil som gave til hvem pokker de ønsker...    

Anonymkode: 3ca34...ce6

• Liker 2
Skrevet

Hører bitterheten din helt hit 

Anonymkode: 9b57f...a24

• Liker 4
Skrevet

Det så ikke særlig rettferdig ut. Man vil jo helst at foreldre er det, og at alle er like mye verdt. Så kommer det litt an på omstendighetene. Hvis det kun er eldste som har hatt kontakt og stilt opp for faren. Ellers er det både dårlig gjort og uforståelig at kun den ene av barna får noe av den verdien. Men han har vel lov til det tror jeg. 

Skrevet

Må nesten le litt av alle svar om venter på arv, baserer livet på arv, bitterhet og alt svada om den slags , handler ikke om det i det hele tatt. Har bare ventet på at dette skulle skje da det alltid har vært sånn at det er bare en som skal ha og har aldri forventet noe heller. Som sagt for egen del og for de fleste av oss betyr ikke dette egentlig noen rolle da vi har så vi klarer oss og er vant til denne galskapen som vi tross alt har vokst opp med alle sammen. Er jo vant med at det er sånn :)) En sak har så mange fler sider enn et enkelt spørsmål  :)

Å Spørsmålet var egentlig ganske  enkelt :O)   

Kan han uten videre gjøre det??

Alt annet er uvesentlig 

Helt enig i at alle burde bruke opp alt man eier før man går bort det er de som har jobbet og slitt for det de har evt donere til et godt formål.

Skjevfordele mellom barn syns jeg derimot bare er stygt og utrolig simpelt gjort. 

Er vel ingen som går å venter på arv???? 

Anonymkode: c75d5...b42

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han kan jo ikke gi boligen til en annen en bare fordi han er syk. Er det landbrukseiendom? Da har eldstemann odel. 

til en annen en??? Dette er snakk om barna hans.

Skrevet

Synes det er merkelig med voksne mennesker som mener de har krav på andres verdier og forventer å arve. 

Anonymkode: 82323...931

• Liker 5
Skrevet

syns det er merkelig av en far å gi alt til en og ikke noe til de andre jeg.

• Liker 13
Skrevet

Syns det er merkelig av et søsken å ville ha alt uten å dele med sine søsken jeg.

• Liker 5
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

syns det er merkelig av en far å gi alt til en og ikke noe til de andre jeg.

Vet vel ikke hva han har tiltenkt de andre. Uansett, så er det farens verdier og han har all rett til å gjøre hva han vil med dem. Hvis man føler man har krav på andres verdier, så bør man ta en runde med seg selv. Ikke vet vi hvilke personlige grunner faren har for det valget han har tatt. 

Anonymkode: 82323...931

Skrevet

kreve eller krav på andres verdier saken er vel heller rett og galt?

hvorfor skal 1 ha og ikke alle?

er ikke dette verdier man lærer i barnehagen? 

vi deler?

Skrevet

Ts her, Bare sånn for morro så slipper heldigvis jeg være bitter eller forvente noe siden det er jeg som får alt og mine søsken ikke noe og derfor jeg lurer på om jeg kan forvente at det skjer noe ang mine søsken eller om jeg kan sitte rolig og nyte min nye kåk.

Har tross alt jobbet årevis med å få far til å skrive under alle dokumenter sånn at jeg ble huseier.

litt kjipt om søsknene mine setter kjepper i hjulene.

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her, Bare sånn for morro så slipper heldigvis jeg være bitter eller forvente noe siden det er jeg som får alt og mine søsken ikke noe og derfor jeg lurer på om jeg kan forvente at det skjer noe ang mine søsken eller om jeg kan sitte rolig og nyte min nye kåk.

Har tross alt jobbet årevis med å få far til å skrive under alle dokumenter sånn at jeg ble huseier.

litt kjipt om søsknene mine setter kjepper i hjulene.

Næh det tror jeg ikke. Tror bare du prøver snu vinklingen for at folk skal forstå hovedinnlegget ditt. Det stemmer ikke overens med det du skrev tidligere: 

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er jo saken klar for oss andre 5, null på oss😊 kjekt å vite hvor man står liksom.

Dessuten er det skrevet av to forskjellige anonymbrukere. 

Om det likevel er deg: gratulerer med ny kåk. Høres ut som du har jobbet hardt for å få den.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...