Gå til innhold

Har de som har eller er mobbet dårlig karma fordi de har vært slem i et tidligere liv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de som har eller er mobbet dårlig karma fordi de har vært slem i et tidligere liv? 

Noen gang registrere dette og tenke at hvis de ser en person som blir mobbet, fortsetter de bare å mobbe fordi de mener personen fortjener det siden den personen sikkert har dårlig karma.

Har de som blir eller er mobbet dårlig karma fordi de har selv mobbet eller vært slem i et tidligere liv?

Det heter seg sånn at det du gir ut til verden, det får du dobbelt tilbake.

Anonymkode: 35073...c19

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror heller at man er offer for folk som ikke har det bra med seg selv, og må ødelegge for andre for å føle seg bedre med seg selv. 

Anonymkode: 36b49...14a

• Liker 4
Skrevet

Godt eksempel på hva slags negative konsekvenser den slags overtro kan medføre for samfunnet. Vi har, tross alt, hatt flaks som har hatt kristendom som den dominerende overtroen, og ikke slike ting som dette. Der tråkker man i det minste ikke på de som ligger nede, men pålegger i stedet å hjelpe dem.

Anonymkode: a816d...994

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ser at både de som blir mobbet og er de verste mobberne har dårlig karma. De midt i mellom glir enklest. Jeg ble mobbet, og har blitt en like stor taper i samfunnet som min verste mobber. Ganske irriterende egentlig. 

Anonymkode: f3f21...8e0

• Liker 1
Skrevet

Har mer tro på uheldig situasjon, uheldige folk rundt seg med egne erfaringer. Gjerne foreldre som ikke klarer å lære barna å respektere hverandre selv om man er forskjellige. Det går igjen i norske skoler som er dårlige på å fange opp. Lite penger i norske skoler til nok oppfølging i klasserommene. For mange barn per klasse for å spare penger. Å lære respekt uansett hva man møter på ville endret veldig mange barn med tanke på mobbere. 

Jeg tviler på at det har noe med skjebne eller annet overtroisk å gjøre. For så fort barnet som ble mobbet er på privat skole så er det ofte at det ikke er mer mobbing. Penger trengs det mer av i norsk skole, flere lærere, mer annen utdannelse enn bare lærerutdanning. Det burde være en spesialpedagog til hvert klasserom som følger mer med i tillegg til en vanlig assistent. 

Anonymkode: aa7d6...6d0

• Liker 2
Skrevet

Nei, karmatisk straff utøves ikke av mennesker og alle mobbere får dårlig karma av å mobbe. Karmatisk straff kommer i form av umotivert uflaks. Et godt eksempel på folk som har dårlig karma og får som fortjent er kreftpasienter som raskt utvikler resistens mot smertestillende eller demens pasienter som må gjennomgå delirium med sterk angst og mareritt liknende syner. 

Anonymkode: a2c84...851

Skrevet

Lyset er slått av og det er ingen hjemme hos deg skjønner jeg. Det er så utrolig trist at det er mulig å bli så mørkt. 

Anonymkode: d71ab...93f

• Liker 1
Gjest Autofyll
Skrevet

Nei, jeg tror mennesker som mobber har (hatt) det vondt i nåværende liv 

Skrevet
On 12/10/2018 at 8:02 PM, AnonymBruker said:

Noen gang registrere dette og tenke at hvis de ser en person som blir mobbet, fortsetter de bare å mobbe fordi de mener personen fortjener det siden den personen sikkert har dårlig karma.

Har de som blir eller er mobbet dårlig karma fordi de har selv mobbet eller vært slem i et tidligere liv?

Det heter seg sånn at det du gir ut til verden, det får du dobbelt tilbake.

Anonymkode: 35073...c19

Nei. Troen på at mennesker som lider, at de gjør det som en fortjent straff for synder i tidligere liv - den troen er en overtro som frikjenner mishandlere og overgripere, og legger all skyld på ofrene.

Den som lider i sitt liv, gjør det pga. omstendigheter i dette livet, høyst sannsynlig fullstendig ufortjent. De aller fleste som lider, gjør det på grunn av andres ondskap. De var på feil sted på feil tid.

Da gjelder det å ikke sende ondskapen videre som en hevn, men ta vare på seg selv og andre, unngå å være en som skader.

Anonymkode: 709a4...1e3

Skrevet

Nei. Man lever bare en gang.

Anonymkode: 38f84...30a

Skrevet

Nei. Det kan hende at enkelte blir mobbet som følge av hvordan de selv har oppført seg mot andre tidligere (selv vært mobbere, eller angrepet andre uprovosert), men mitt inntrykk er at langt de fleste mobbeofre er kun det - ofre, som ikke var blant de som startet en konflikt. Å påstå at ofrene bare har dårlig karma og fortjener mobbingen de blir utsatt for blir derfor å legitimere mobbing og overgrep, og jeg kommer aldri til å være enig i et sånt premiss. 

Anonymkode: c3249...f58

• Liker 1
Skrevet

Nei omvendt. De som mobber har vært slem i tidligere liv og fortsetter med det i nåværende liv og har en del å lære!

Anonymkode: c6696...aa5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...