Gå til innhold

Ringt ved et uhell, venninne har lyttet en samtale

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestandig mobilen i lomma og i går kveld hadde jeg kommet bort i en knapp og ringt til ei venninne uten å ha fått det med meg. Ser på anropsloggen at hun har lyttet i åtte (!) minutter. Hadde ikke fått med meg dette hvis jeg ikke hadde snakket med henne i dag, da nevnte hun at jeg hadde ringt til henne og hun hadde hørt masse fliring og da hadde hun lagt på. Da sjekket jeg det ut og det er da jeg ser at hun har lyttet på leenge, og jeg syns det er helt utrolig dårlig gjort, å lytte på andres samtaler på den måten. Vi var en liten gjeng som satt og pratet om forskjellige ting og nå er det ekkelt å tenke på at ei venninne av meg har lyttet på i flere minutter. Merker jeg er så sint! Er det en overreasksjon? Jeg har lyst til å ringe og sette henne på plass, men det blir kanskje feil? 

Anonymkode: 92347...0ae

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun synes vel det bare var morsomt da og tenkte nok ikke noe mer på det.

Ikke ha mobilen din på steder der du ikke har kontroll over den. For alt du vet kan du ha ringt andre som ikke var så ærlig om det som venninnen din. Ta det heller som en egen lærepenge. 

Anonymkode: b9fe2...f86

• Liker 20
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun synes vel det bare var morsomt da og tenkte nok ikke noe mer på det.

Ikke ha mobilen din på steder der du ikke har kontroll over den. For alt du vet kan du ha ringt andre som ikke var så ærlig om det som venninnen din. Ta det heller som en egen lærepenge. 

Anonymkode: b9fe2...f86

Det er ikke morsomt at ei venninne lytter en samtale, syns det er skikkelig ufint. Jeg ville aldri gjort det mot henne, å sitte og lytte på andres private samtaler 😕 

• Liker 4
Gjest supernova_87
Skrevet

Kan det være en misforståelse, jeg ville i alle fall ikke sagt fra før jeg visste at hun faktisk hadde lyttet i åtte minutter. Er det mulig det var åtte sekunder? Hun sa jo selv at hun la på med en gang, og har enten løyet til deg eller så har du sett feil. 

Jeg ville vel bare spurt henne, har du lyttet lenge, og hvis ja, sagt at det er skikkelig dårlig skikk og bruk. Elns. 

Skrevet

JA, du overreagerer. Din feil at du ikke har kontroll på telefonen din. Move on! ;) 

Anonymkode: 176ea...a31

• Liker 17
Skrevet
12 minutter siden, Rainstorm skrev:

Kan det være en misforståelse, jeg ville i alle fall ikke sagt fra før jeg visste at hun faktisk hadde lyttet i åtte minutter. Er det mulig det var åtte sekunder? Hun sa jo selv at hun la på med en gang, og har enten løyet til deg eller så har du sett feil. 

Jeg ville vel bare spurt henne, har du lyttet lenge, og hvis ja, sagt at det er skikkelig dårlig skikk og bruk. Elns. 

Det er ikke en misforståelse, på loggen min står det åtte minutter. Hun har lyttet i åtte minutter. Jeg blir faktisk litt lei meg over at hun kunne gjøre det. :(

• Liker 4
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

JA, du overreagerer. Din feil at du ikke har kontroll på telefonen din. Move on! ;) 

Så du ville gjort det samme? Det sier ganske mye om en person. 

• Liker 4
Skrevet

Skjønner at det ikke var en hyggelig opplevelse. Jeg overhørte også en samtale en gang, men det var veldig spesielt. Jeg gikk langs veien og skulle ringe bestevenninna mi. Hun tok ikke telefonen, men i telefonen hørte jeg pappa snakke med onkel (sin bror) om turer på vår felles hytte. Og jeg lover, de var ikke i nærheten. Så det var veldig spesielt hvordan jeg kom over i deres telefonsamtale uten å ha ringt noen av de involverte... 

Det er slik som skjer, men skjønner godt at det var veldig ubehagelig.

Anonymkode: 29c8f...2f6

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du ville gjort det samme? Det sier ganske mye om en person. 

Er det verdens undergang at hun lyttet? Jeg ville ikke lyttet selv, nei, men jeg blir ikke vippet av pinnen for noe sånt. ;) 

Å sette henne på plass blir for dumt. Du skulle aldri lagt telefonen i lommen, for du burde tenkt at det kunne skje. ;) 

• Liker 4
Skrevet

Din feil. Jeg hadde lyttet. Hvertfall litt

Anonymkode: bb51b...aa0

• Liker 1
Skrevet

Herregud da det er jo ikke greit å lytte på andre sin samtale! 8 minutter er jo helt på viddene!

Anonymkode: 0e789...752

• Liker 6
Skrevet

Jeg hadde nok ikke hatt interesse av å høre på i åtte minutter, med mindre de sa noe stygt om meg eller noen jeg kjente. :) 

Anonymkode: 009d1...13c

• Liker 2
Skrevet

Det er uforskammet av henne. Rett og slett.

• Liker 3
Skrevet

Det er greit å lytte maks 1 minutt siden det sikkert er litt morsomt til å begynne med, men mer enn det er ganske spesielt ja.

Anonymkode: aa10e...6c5

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det verdens undergang at hun lyttet? Jeg ville ikke lyttet selv, nei, men jeg blir ikke vippet av pinnen for noe sånt. ;) 

Å sette henne på plass blir for dumt. Du skulle aldri lagt telefonen i lommen, for du burde tenkt at det kunne skje. ;) 

Jeg har ikke blitt vippet av pinnen, men jeg er litt skuffet og syns det var dårlig gjort av henne. 

Herregud da det er jo ikke greit å lytte på andre sin samtale! 8 minutter er jo helt på viddene!

Anonymkode: 0e789...752

Ja, det er det jeg syns er rart, hun har sittet og lyttet i over 8 minutter.

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde nok ikke hatt interesse av å høre på i åtte minutter, med mindre de sa noe stygt om meg eller noen jeg kjente. :)

Anonymkode: 009d1...13c

Snakket ikke stygt om henne, snakket ikke om henne i det hele tatt. 

52 minutter siden, Macro skrev:

Det er uforskammet av henne. Rett og slett.

Ja, jeg har alltid trodd at slike ting som dette ikke er greit, men så er det flere som forsvarer denne handlingen. Selv om en venninne av meg ringer meg uten å ha fått det med seg, så ville jeg aldri lyttet. Trodde det var en uskrevet regel, noe annet er jo utrolig ufint.

• Liker 1
Skrevet

Skjønner at det ikke var en hyggelig opplevelse. Jeg overhørte også en samtale en gang, men det var veldig spesielt. Jeg gikk langs veien og skulle ringe bestevenninna mi. Hun tok ikke telefonen, men i telefonen hørte jeg pappa snakke med onkel (sin bror) om turer på vår felles hytte. Og jeg lover, de var ikke i nærheten. Så det var veldig spesielt hvordan jeg kom over i deres telefonsamtale uten å ha ringt noen av de involverte... 

Det er slik som skjer, men skjønner godt at det var veldig ubehagelig.

Anonymkode: 29c8f...2f6

Nå har jeg ringt henne, mobilen lå i lomma og jeg har ikke oppdaget det, men ser nå i ettertid at hun har lyttet kjempelenge. Det er ubehagelig og jeg skjønner ikke at hun fikk seg til å gjøre det.

• Liker 1
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er greit å lytte maks 1 minutt siden det sikkert er litt morsomt til å begynne med, men mer enn det er ganske spesielt ja.

Anonymkode: aa10e...6c5

Ikke sant, ett minutt er en ting, men åtte minutter? 

• Liker 1
Skrevet

Men altså, gjort er gjort. Du får ikke endret på noe. Du må dessverre bare «godta» at hun lyttet. Hun ville ikke lagt på like fort som deg. Jeg ville ikke tatt det opp med henne. Blir for dumt. Du får ikke endret på henne eller det som har skjedd. 

Livet går videre! ;) 

• Liker 1
Skrevet

Sikker på du ikkje du ringt telefonsvareren i 8 ‘min? Og så hørte ho berre starten og la på..

Anonymkode: b074a...df3

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men altså, gjort er gjort. Du får ikke endret på noe. Du må dessverre bare «godta» at hun lyttet. Hun ville ikke lagt på like fort som deg. Jeg ville ikke tatt det opp med henne. Blir for dumt. Du får ikke endret på henne eller det som har skjedd. 

Livet går videre! ;) 

Jeg vet det er lite å få gjort med det, men det irriterer at hun er så nysgjerrig og spekulativ at hun kunne gjøre det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...