Gjest Sibirstjerne Skrevet 10. desember 2018 #1 Del Skrevet 10. desember 2018 Hei dere, jeg søker råd hos dere her på kg og håper at dere kan utveksle noen erfaringer med meg 😊. Mannen min og jeg er i pp1, jeg var hos GU i april i år uten anmerkninger. Jeg er 29, mannen min er 30. Jeg har aldri vært gravid før. Jeg sluttet på p-piller for syv år siden, i den perioden har vi bare hoppet av i svingen. Jeg spurte GU i april om jeg kan ha utfordringer med å bli gravid ettersom at mannen min og jeg ikke har hatt noen «uhell» så langt. GU sa at jeg ikke kan ta høyde for det ettersom at vi ikke har prøvd å få barn. Syklusen min varierer noe, den kan være alt fra 28-32 dager. Jeg bruker appen Flo til å holde styr på syklusen min. Siste mens var i perioden 07.11-11.11, Flo regnet det frem til at jeg skulle ha EL 21.11. Vi var på ferie i to uker i denne perioden og hadde oss hver dag, og i ettertid hadde jeg en del Ukjente smerter/ubehag og menssmerter i nedre mageregion. I følge Flo skulle jeg hatt mensen fra den 06.12, (eller den 08.12 dersom syklusen falt tilbake til 32 dager). Jeg har tatt tre g-tester, den siste tok jeg for to dager siden. Alle var negative. Forrige uke hadde jeg mine vanlige menssmerter to dager på rad og regnet med at mensen var rett rundt hjørne, men ingenting skjedde. Så nå sitter jeg her og er egentlig veldig usikker på hva det her kan være. Er det noen som kjenner seg igjen i dette innlegget og har noen erfaringer å dele? Utover det så ønsker jeg dere alle en fin førjulstid 😊. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #2 Del Skrevet 10. desember 2018 Eggløsning har nok vert forsinket Anonymkode: 66886...e61 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #3 Del Skrevet 10. desember 2018 Mulig den er forsinket! Men jeg synes det er ganske godt gjort å unngå uhell ved å hoppe av i svingen i 7 år! Det er jo ikke akkurat den sikreste metoden. Men kommer jo også helt an på når i syklus dere har hatt sex selvfølgelig. Anonymkode: 3c40c...1c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sibirstjerne Skrevet 10. desember 2018 #4 Del Skrevet 10. desember 2018 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eggløsning har nok vert forsinket Anonymkode: 66886...e61 Hei og takk for svar! Ja holder en knapp på det, så får jeg bare krysse fingrene for at mensen straks er på plass igjen, slik at vi kan prøve igjen😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #5 Del Skrevet 10. desember 2018 Angående å hoppe av i svingen, så har dette tidligere vært ansett som en svært usikker metode. Nyere studier viser derimot at det vanligvis ikke er sæd i precum og at det er en myte at det er «vanlig» å bli gravid av dette. Det sa i alle fall gyno til meg da jeg nevnte for henne at vi var veldig sløve på prevensjon og litt overrasket over å ikke ha blitt gravide Vi ble gravide på PP2 etter å ha sluttet å hoppe av, så fertile var vi tydeligvis i alle fall. Anonymkode: 24e20...6b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sibirstjerne Skrevet 10. desember 2018 #6 Del Skrevet 10. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mulig den er forsinket! Men jeg synes det er ganske godt gjort å unngå uhell ved å hoppe av i svingen i 7 år! Det er jo ikke akkurat den sikreste metoden. Men kommer jo også helt an på når i syklus dere har hatt sex selvfølgelig. Anonymkode: 3c40c...1c7 Takk for svar! Jeg har gjort meg opp en tanke om at jeg har vært overrasket over at det «har gått så bra» hittil, så jeg er veldig spent på om vi får til det her i det hele tatt😊 jeg krysser fingrene for det ihvertfall 🤗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sibirstjerne Skrevet 10. desember 2018 #7 Del Skrevet 10. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Angående å hoppe av i svingen, så har dette tidligere vært ansett som en svært usikker metode. Nyere studier viser derimot at det vanligvis ikke er sæd i precum og at det er en myte at det er «vanlig» å bli gravid av dette. Det sa i alle fall gyno til meg da jeg nevnte for henne at vi var veldig sløve på prevensjon og litt overrasket over å ikke ha blitt gravide Vi ble gravide på PP2 etter å ha sluttet å hoppe av, så fertile var vi tydeligvis i alle fall. Anonymkode: 24e20...6b6 Hei og takk for at du deler deres erfaring🤗 jeg har ei venninne som også hoppet av i svingen med sin ektemann, de gjorde det i fem år og ble gravide i pp1, så jeg øyner et lite håp for oss også🤗 (nå er vi riktignok helt i startfasen). Jeg får bare smøre meg med tålmodighet og prøve igjen. Nå gjenstår det bare å se når mensen kommer tilbake igjen😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #8 Del Skrevet 10. desember 2018 Vil bare si at vi hoppet av i svingen i 3 år før førstemann og ble gravide 1. pp når vi ønsker det. Valgte så ha ha spiral, men tok den ut pga smerter og hoppet av i svingen i 1 år til før vi begynte å prøve igjen. Ble gravid 1. Pp da også Anonymkode: 66886...e61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sibirstjerne Skrevet 10. desember 2018 #9 Del Skrevet 10. desember 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil bare si at vi hoppet av i svingen i 3 år før førstemann og ble gravide 1. pp når vi ønsker det. Valgte så ha ha spiral, men tok den ut pga smerter og hoppet av i svingen i 1 år til før vi begynte å prøve igjen. Ble gravid 1. Pp da også Anonymkode: 66886...e61 Hei og takk for at du deler deres erfaring🤗 så hyggelig å høre! Det var veldig oppmuntrende! Kan jeg spørre om du har en regelmessig syklus? Lurer litt på om jeg kanskje ikke har så god oversikt over min egen allikevel, ettersom at jeg er noe uregelmessig 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #10 Del Skrevet 10. desember 2018 1 time siden, Sibirstjerne skrev: Hei og takk for at du deler deres erfaring🤗 så hyggelig å høre! Det var veldig oppmuntrende! Kan jeg spørre om du har en regelmessig syklus? Lurer litt på om jeg kanskje ikke har så god oversikt over min egen allikevel, ettersom at jeg er noe uregelmessig 😊 Ja, det har jeg bruk flo slavisk nå i starten og før inn tegn og symptomer slik at den får så god som mulig peiling på syklusen din gjerne prøv å husk noen måneder tilbake på datoer også, sånn ca i hvertfall og legg inn om du ikke kjenner det så godt på kroppen eller ikke kjenner det igjen kan det være lurt å bruke el tester i et par måneder og prøve å se sammenhengen på kropp og testene Anonymkode: 66886...e61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sibirstjerne Skrevet 11. desember 2018 #11 Del Skrevet 11. desember 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, det har jeg bruk flo slavisk nå i starten og før inn tegn og symptomer slik at den får så god som mulig peiling på syklusen din gjerne prøv å husk noen måneder tilbake på datoer også, sånn ca i hvertfall og legg inn om du ikke kjenner det så godt på kroppen eller ikke kjenner det igjen kan det være lurt å bruke el tester i et par måneder og prøve å se sammenhengen på kropp og testene Anonymkode: 66886...e61 Tusen takk for at du tar deg tid til å svare og beklager sent svar fra meg. 🤗 da skal jeg sørge for å få plottet inn flere opplysninger i Flo og gå til anskaffelse av EL tester😊. Ut ifra syklus på 30 dager er jeg i dag fem dager på «overtid», men dersom jeg skulle hatt en syklus på 32 dager er jeg altså tre dager på overtid. Ingen tegn til graviditet heller så testene lar jeg ligge. Så jeg får bare smøre meg med tålmodighet og vente på Tr. Er nok bare kroppen min som tuller, selv om jeg ikke har hatt så lang syklus som dette før😊. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #12 Del Skrevet 11. desember 2018 1 time siden, Sibirstjerne skrev: Tusen takk for at du tar deg tid til å svare og beklager sent svar fra meg. 🤗 da skal jeg sørge for å få plottet inn flere opplysninger i Flo og gå til anskaffelse av EL tester😊. Ut ifra syklus på 30 dager er jeg i dag fem dager på «overtid», men dersom jeg skulle hatt en syklus på 32 dager er jeg altså tre dager på overtid. Ingen tegn til graviditet heller så testene lar jeg ligge. Så jeg får bare smøre meg med tålmodighet og vente på Tr. Er nok bare kroppen min som tuller, selv om jeg ikke har hatt så lang syklus som dette før😊. Det er kjedelig å bære gå å vente.. ønsker deg lykke til! Anonymkode: 66886...e61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #13 Del Skrevet 6. oktober 2020 Hvordan gikk det? Ble det bebis? 😬 Anonymkode: 5790f...127 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå