AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #1 Skrevet 10. desember 2018 Jeg har laget glutenfrie lussekatter etter "bombesikker" oppskrift, men siden jeg aldri har laget glutenfritt bakverk før, lurer jeg på om bollene er mislykket eller ei. De hevet dårligere enn vanlig gjærbakst, både før og etter steking, og har en mer tung og porøs konsistens. De ser fine ut og smaker helt greit. Høres dette "riktig" ut, eller skal glutenfritt bakverk kjennes ut- og smake omtrent som vanlig bakst? Anonymkode: 9b87b...b18
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #2 Skrevet 10. desember 2018 Det høres helt normalt ut. Glutenfri gjærbakst er virkelig ikke lett å få til. Det hever dårlig, og blir mer tørr smak på det. Har prøvd mange ganger, og det er bare godt, da det er helt nystekt. Så er sjelden jeg baker gjærbakst. Men å bake kaker, der funker glutenfritt mel ofte bedre, da hever de bedre og blir luftige, og smaker veldig godt. Anonymkode: 31e08...6b2 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #3 Skrevet 10. desember 2018 Takk for svar, da satser jeg på at det er spiselig. MEN, de skal fryses og tines igjen på torsdag, kommer det til å bli virkelig ille? Anonymkode: 9b87b...b18
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #4 Skrevet 10. desember 2018 Glutenfri gjærbakst er vanskelig. De vil heve dårligere siden det ikke er gluten i. Anonymkode: 6ad07...69e 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #5 Skrevet 10. desember 2018 Det kan være vanskelig, men kan og bli tilnærmet normalt. Om det er noe du ville spist selv er det vell bra nok? Børr sikkert tines i Micro eller brødrister rett før spising om du er usikker på resultatet. Anonymkode: 6d765...493
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #6 Skrevet 11. desember 2018 Har du link til oppskriften? Har så lyst på lussekatter og tåler ikke gluten. Anonymkode: 8dc3f...05a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå