Gå til innhold

Vanskelig ex, i forbindelse med å kjøpe han ut av felles hus.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ble gjenkjent. Slettet innlegget. Takk til alle som tok seg tid til å svare🙂

Endret av forkjølajente
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lol. Kontakt advokat. Litt usikker på hvor du bor, men boligen har vel steget ganske mye i verdi på 3.5 år... 

• Liker 4
Skrevet

Detvanlige er at man har 2-3 verdivurderinger fra meglere, utført av ulike bedrifter. Så tar man utgangspunkt i gjennomsnittet av disse prisene. 

Anonymkode: 312c9...473

• Liker 2
Skrevet

Han er smart (og sleip). Du har stått for alle ugifter av boligen i 3,5 år mens han får ta del i verdistigningen. 

Anonymkode: 353ac...247

• Liker 8
Skrevet

Håper du ikke bor et sted der det har vært høy verdistigning på bolig. 

Skrevet

Ville solgt boligen og kjøpt meg noe annet😉. «En ny start!»

Anonymkode: e30d5...7b8

Skrevet

Betaler du ned på felles lån alene? I så fall lurer han deg trill rundt.

Anonymkode: b170f...fa4

• Liker 6
Skrevet

Du må ikke finne på å godta en takst for 2018/2019. Du skal selge med utgangspunkt i tidlig 2015. Tror ikke det finnes mange takstmenn som vil gi en takst på hva noe var verdt for 3,5 år siden. Så hvis han vil selge må han mest sannsynlig godta den gamle taksten.

PS. Hvis dere får en takst for 2019 så må du trekke fra verdien på prisstigningen huset har fått i de årene du har betalt alt. Dere må også ta utgangspunkt i hva lånet var den gangen, og trekke det fra summen du skal kjøpe han ut med.

Jeg håper også at du alene har ført opp huset i selvangivelsen, og ikke gitt han noe skattefradrag for renter du har betalt? 

Anonymkode: 38b25...d8c

• Liker 4
Skrevet
42 minutter siden, FrodeF skrev:

Lol. Kontakt advokat. Litt usikker på hvor du bor, men boligen har vel steget ganske mye i verdi på 3.5 år... 

Ikke flir! Lol. Flirer litt selv å, fordi jeg har vært så tafatt, og ikke tatt tak i dette tidligere.

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Detvanlige er at man har 2-3 verdivurderinger fra meglere, utført av ulike bedrifter. Så tar man utgangspunkt i gjennomsnittet av disse prisene. 

Anonymkode: 312c9...473

Ja, men når han ikke gjør som han lover så blir jo det verre. Ønsker ikke å risikere å bestille ny takst og så godtar han ikke den heller.

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er smart (og sleip). Du har stått for alle ugifter av boligen i 3,5 år mens han får ta del i verdistigningen. 

Anonymkode: 353ac...247

Han er nok ikke sleip (eller smart) med vilje. Ting tar bare "litt tid"...

10 minutter siden, floram skrev:

Håper du ikke bor et sted der det har vært høy verdistigning på bolig. 

Helt normal prisstigning, vil jeg tro.

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville solgt boligen og kjøpt meg noe annet😉. «En ny start!»

Ikke aktuelt, og langt ifra det jeg spør om hjelp til

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Betaler du ned på felles lån alene? I så fall lurer han deg trill rundt.

Anonymkode: b170f...fa4

Ja...

Skrevet (endret)
52 minutter siden, forkjølajente said:

Jeg fikk en takstmann til å ta en verdivurdering av huset noen mnd før han flyttet ut, men denne godtar ikke ex-en. Han sa at han ville bestille en ny takstmann for å få ny takst.

Du skulle jo fått i gang ny takst og kjøpt han ut med det samme, og presset veldig på å kjøpe han ut. At du har ventet 3.5 år på at han eventuelt skal få en ny vurdering og ikke fått denne prossessen i gang før er leit, men jeg tror ikke det er så mye å gjøre med det. 

riktignok, så er det jo sikkert advokater man kan rådføre seg med etc.

Endret av megda
  • Liker 2
Skrevet

Jeg vil også legge til at dette høres ut som advokatmat.. Jeg har selv hatt ekskjærester som har vært ekstremt seige og kranglete, hvor jeg måtte true med advokat, tvangssalg og tusen andre ting for at de skulle få ræva i gir og bli ferdig med saker. Det var også av økonomisk art. Sykt at de ønsker å ha slike ting hengende over seg i årevis.

Kanskje du må sette hardt mot hardt for å bli ferdig med saken? For å passe på at du ikke taper flere hundre tusen kroner her så ville jeg søkt hjelp fra noen som kan jussen. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må ikke finne på å godta en takst for 2018/2019. Du skal selge med utgangspunkt i tidlig 2015. Tror ikke det finnes mange takstmenn som vil gi en takst på hva noe var verdt for 3,5 år siden. Så hvis han vil selge må han mest sannsynlig godta den gamle taksten.

PS. Hvis dere får en takst for 2019 så må du trekke fra verdien på prisstigningen huset har fått i de årene du har betalt alt. Dere må også ta utgangspunkt i hva lånet var den gangen, og trekke det fra summen du skal kjøpe han ut med.

Jeg håper også at du alene har ført opp huset i selvangivelsen, og ikke gitt han noe skattefradrag for renter du har betalt? 

Har ikke gjordt noe med selvangivelsen, nei. Så der står huset på oss begge.

Skrevet
2 minutter siden, megda skrev:

Du skulle jo fått i gang ny takst og kjøpt han ut med det samme, og presset veldig på å kjøpe han ut. At du har ventet 3.5 år på at han eventuelt skal få en ny vurdering og ikke fått denne prossessen i gang før er leit, men jeg tror ikke det er så mye å gjøre med det. 

Ja, burde nok ha gjordt det. Men har håpet at vi kunne bevare vennskapet, og har vært dumsnill.  Skal ta tak i det nå da!

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg vil også legge til at dette høres ut som advokatmat.. Jeg har selv hatt ekskjærester som har vært ekstremt seige og kranglete, hvor jeg måtte true med advokat, tvangssalg og tusen andre ting for at de skulle få ræva i gir og bli ferdig med saker. Det var også av økonomisk art. Sykt at de ønsker å ha slike ting hengende over seg i årevis.

Kanskje du må sette hardt mot hardt for å bli ferdig med saken? For å passe på at du ikke taper flere hundre tusen kroner her så ville jeg søkt hjelp fra noen som kan jussen. 

Har undersøkt litt med fagforeningen, og gjennom de har jeg rett til 1 times gratis advokat. Jeg sender saken dit, og ser hva de mener.

• Liker 1
Skrevet

Dette var ekstremt sløvt TS. Men skaff deg advokat og gjør dette til en hovedprioritet. 

Skrevet
9 minutter siden, forkjølajente skrev:

Ikke flir! Lol. Flirer litt selv å, fordi jeg har vært så tafatt, og ikke tatt tak i dette tidligere.

Ja, men når han ikke gjør som han lover så blir jo det verre. Ønsker ikke å risikere å bestille ny takst og så godtar han ikke den heller.

Han er nok ikke sleip (eller smart) med vilje. Ting tar bare "litt tid"...

Helt normal prisstigning, vil jeg tro.

Ikke aktuelt, og langt ifra det jeg spør om hjelp til

Ja...

Du har egentlig deg selv å takke. Du har vært dumsnill som ikke har vært mer på han om angående dette.

lykke til!

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, floram skrev:

Dette var ekstremt sløvt TS. Men skaff deg advokat og gjør dette til en hovedprioritet. 

Skikkelig sløvt av meg,ja.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du har egentlig deg selv å takke. Du har vært dumsnill som ikke har vært mer på han om angående dette.

lykke til!

Ja, og jeg prøver ikke legge skylda på noen andre enn meg selv heller.

Skrevet

Han bruker deg som sparegris. Eller huset, rettere sagt. Nå har han sittet der og fått flere års verdistigning på huset før ny taktst. DET er sparegrisen sin, det! Mye mer penger enn han hadde klart å spare opp av lønnen sin og sette til side.

Jeg hadde gitt han et ultimatum. Enten velger du en takstmann og bestiller NÅ, eller så gjør jeg det og den må du godta. Ellers kontakter jeg advokat.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...