Gå til innhold

«Generasjon snøfnugg: Ikke kall oss for snøfnugg, vi blir syke av det!«

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.aftenposten.no/viten/i/WLqlxr/Generasjon-snofnugg-Ikke-kall-oss-for-snofnugg_-vi-blir-syke-av-det--Atle-Fretheim

Jeg har lest flere på forumet si at vi unge er en generasjon pakket i bobleplast og at vi er snowflakes. Jeg søkte opp dette begrepet, og kom over denne artikkelen. Jeg synes egentlig den var ganske komisk. 

Jeg tror ikke vi er mer snowflakes enn tidligere generasjoner. Vi er mer pliktoppfyllende, skoleflinke, har høyere krav til oss selv og tar godt vare på menneskene rundt oss. Jeg tror heller ikke vi blir fortere såret enn andre generasjoner. Vi er bare flinkere til å snakke om og uttrykke følelser. 

Anonymkode: 90d91...a51

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som har noen meninger?

Skrevet

Så slutt å la dere krenke av alt.

Anonymkode: 10da6...9a6

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så slutt å la dere krenke av alt.

Anonymkode: 10da6...9a6

Jeg vil ikke påstå at alle er slik. Jeg personlig synes den artikkelen var super komisk. Begynte å le. Ikke det minste krenket over at de kaller generasjonen vår for noe slik.

Skrevet

Alltid trudd at "snowflake" blir brukt som i at noen ikke er så unike og spesielle som de selv tror. Aner ikke hvor jeg har fått det ifra 

Anonymkode: a71d4...25a

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes det er ganske morsomt at noen mener at de blir syke av å bli kalt snøflak. 

Ts

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Alltid trudd at "snowflake" blir brukt som i at noen ikke er så unike og spesielle som de selv tror. Aner ikke hvor jeg har fått det ifra 

Anonymkode: a71d4...25a

Stemmer det. Kommer fra filmen Fight Club “You are not special. You're not a beautiful and unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else."

At generasjonen nå er krenkbare som fy stemmer vel også, men det er noe helt annet enn "snowflake"

Alle skal vistnok være så spesielle, men hele bunten ser jo og oppfører seg identiske.

Anonymkode: edb3c...5bf

• Liker 3
Skrevet

CCD0A0A2-419A-40F9-8F66-8036D1EB0474.jpeg

Anonymkode: e078b...606

• Liker 6
Skrevet

Det kommer nok an på fra person til person. I dag så leggee vel samfunnet og enkelte foreldre opp til at alt skal pakkes inn i bomull, og vi skal være så politisk korrekte. Men ser også voksne som er ekstremt nærtagne,men det virker som om at i dag skal omtrent det meste tilrettelegges og den minste motgang så er det gråting og klaging. Å være pliktoppfyllende er også noe som er fra person til person. Dere er ikke mer pliktoppfyllende i dag enn vi var før.  Men ikke alle unge i dag er ikke så lettkrenklige heller.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er født i snøfnugg generasjonen, men visste ikke noe om dette begrepet.

Jeg snakker ikke mye om følelser . jeg holder det for meg selv

men jeg er og en av de som har fucka opp livet
jeg gjør masse feil og lærer aldri

jeg er og en av de som er ufør

og lever isolert innenfor de fire vegger.

hvis jeg hadde dødd ville nok ikke folk visst det

jeg ville vært en av de som blir liggende død i leiligheten sin uten at noen melder meg savnet eller vet om det.

Anonymkode: 8cf69...9f5

Skrevet

Virker ikke som ere som svarer faktisk leste artikkelen? Det viste seg jo at spørsmålet var mye mer generelt stilt enn hva overskriftene gir uttrykk for.

«Do you think that the usage of terms such as the 'snowflake generation’ can have a negative effect on the mental health of the people to whom it refers?»

Dessuten svarte også 58% av den voksne populasjonen ja på dette spørsmålet. Artikkelen er altså ikke en artikkel om "snowflakes", men om hvordan pressen forholder seg til sensasjonalistiske "forskningsfunn".

Ikke ett kritisk spørsmål

- Har noen journalister tatt kontakt med dere for å få mer informasjon om undersøkelsen? spurte jeg.

- Nei, ingen.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...