AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #1 Skrevet 10. desember 2018 Hei. Leier ei leilighet der en mikrobølgeovn var inkludert i invetaret. Skulle poppe popcorn, og satt timeren på 2.30min (som vanlig for popcorn). Etter to minutter luktet det svidd, og jeg gikk til kjøkkenet for å sjekke. Der kom det masse røyk fra mikroen, og da hadde altså deler av popcornet blitt svartsvidd. Andre deler var helt upoppet. Skulle vaske ut av den fordi det luktet svidd, og trodde den svarte flekken i taket på mikroen, samt den som er på den ene siden av den var fastsvidd popcorn. Lyste inn i den for å prøve å finne ut hvordan jeg skulle vaske det vekk, og da så jeg at det ikke var noe fastsvidd, derimot manglet de to flekkene maling, og det var rust der. Noe maling har også skallet av fra veggen mot døra på mikroen (altså langs kanten som ligger inntil døra når den er lukket). Også der er det rust. Denne flekken vet jeg at var der da jeg la inn popcornet, men siden huseier hadde latt den stå her tenkte jeg ikke videre over det. Sjekket ikke inni mikroen før jeg brukte den, men går sterkt ut ifra at flekkene var der før jeg brukte den. Det jeg lurer på er om den i det hele tatt er brukbar? Denne episoden skjedde for en måned siden, har bare lagret den i boden siden da fordi jeg ikke tørr bruke den. Hvis den ikke er brukbar, hvordan bør jeg si ifra til utleier? Jeg vet at dette ikke er min feil, men er litt redd for at utleier skal tro det er det likevel. Anonymkode: 5b49c...a73
Vox_populi Skrevet 10. desember 2018 #2 Skrevet 10. desember 2018 På Eldorados pose står det at poppetida avhenger av ovnseffekten og kan variere fra 1 til 4 minutter. Så neste gang setter du på kortere tid og avbryter når poppinga begynner å avta. At lakken flasser av og det er rust, har ingen betydning.
stan Skrevet 10. desember 2018 #3 Skrevet 10. desember 2018 Så lenge det ikke er rustet hull går det bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå