Gå til innhold

Hvorfor er jeg "alltid" sulten??

Anbefalte innlegg

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så mye? Noe kjøttpålegg og en middag er vanligvis ikke mye, med mindre ts spiser en pakke skinke til hvert måltid og 3 kyllingfileter e.l. til middagen. Korn er ikke en god proteinkilde for mennesker. Animalsk protein gir dessuten bedre metthetsfølelse. 

Anonymkode: afbd3...366

Jo, proteinmangel er høyst usannsynlig. Greit at dere liker lavkarbo, men ro nå ned litt på skremminga.

Anonymkode: e4a39...0ea

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så mye? Noe kjøttpålegg og en middag er vanligvis ikke mye, med mindre ts spiser en pakke skinke til hvert måltid og 3 kyllingfileter e.l. til middagen. Korn er ikke en god proteinkilde for mennesker. Animalsk protein gir dessuten bedre metthetsfølelse. 

Anonymkode: afbd3...366

Ts får i seg over 67 g proteiner om dagen bare på brødmåltidene sine, dersom jeg regner annethvert måltid brød/knekkebrød og fordeler påleggstypene hennes jevnt utover med unntak av egg som hun nevner kun en gang. Jeg tar da utgangspunkt i en gjennomsnittlig mengde pålegg og ferdigskårne brødskiver og velger Wasa Husman (norges mest spiste knekkebrød) og et standard havrebrød fra Bakehuset. Velger jeg knekkebrød/brød med noe eller mye frø, linsemel, quinoa eller lignende stiger mengden proteiner betraktelig. 

Middagen kommer altså i tillegg siden vi vet lite om den og det er umulig å beregne næringsinnholdet.  

Dersom man skal utvikle proteinmangel på over 70 g varierte proteiner om dagen skal man jammen være både usedvanlig tung og trene mye. 

At ts spiser for mye brødmat og for lite grønnsaker, derimot, er jo helt klart, men proteinmangel har hun ikke med mindre hun har medisinske problemer som gjør at hun ikke kan spalte proteiner og det blir i såfall en ganske annen diskusjon. 

Anonymkode: a817b...877

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...