AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #1 Skrevet 10. desember 2018 Hvorfor/hvorfor ikke? Kjøper du akkurat det du vil ha uten å se på kiloprisen/literprisen, eller kan det gjøre at du legger varen tilbake i hylla? Anonymkode: 90d2c...e33
Jadzia Skrevet 10. desember 2018 #2 Skrevet 10. desember 2018 Japp, gidder da ikke sløse med penger unødvendig. 7
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #3 Skrevet 10. desember 2018 Å ja! Ser mye mer på kilo/literprisen enn prislappen. Jeg handler mat for en familie på 9 personer, da blir man ganske prisbevisst. Anonymkode: 56e8d...4ea 13
_popcorn_ Skrevet 10. desember 2018 #4 Skrevet 10. desember 2018 Det kommer an på produkt. Om kvalitet/smak er ganske likt, så er det kg/literspris jeg ser på. Men ser også litt på mengder. Hvitost for eksempel, mye billigere i større forpakning, men da blir også mye kastet. Jeg spiser mye spekeskinke, first price er billligere pr kg enn Stranda, så da kjøper jeg First Price sin. 1
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 10. desember 2018 #5 Skrevet 10. desember 2018 (endret) w Endret 16. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #6 Skrevet 10. desember 2018 Jeg ser alltid på kilo/literspris når jeg handler,men det er ikke alltid jeg velger det billigste alternativet. Feks: brunost. Det er mye billigere pr kg å kjøpe en "kloss" , men det er bare i perioder det spises her. Så da velger jeg skivet brunost som blir spist opp,selv om kg.prisen er høyere. Anonymkode: 44de8...0b6 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #7 Skrevet 10. desember 2018 Jeg er veldig bevisst på pris. Ser alltid på kilospris, samboer derimot tar det første han ser, så når han handler brukes det mer penger, derfor skriver jeg spesifikt hvilke matvarer vi skal ha om han handler (er som oftest meg). Anonymkode: 87650...d94
addict Skrevet 10. desember 2018 #8 Skrevet 10. desember 2018 Ja, jeg sjekker alltid kilo/literspris. Av og til ta jeg likevel valget om å kjøpe den varen med høyest kilopris, rett og slett fordi jeg ikke trenger mer og det fortsatt er billigere enn det større alternativet. Feks om jeg trenger brunost til en saus, så kjøper jeg heller en liten pakke oppskjært til 32kr enn en helt brunost til 80kr, selv om kilosprisen er høyere for den oppskjærte. 4
addict Skrevet 10. desember 2018 #9 Skrevet 10. desember 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser alltid på kilo/literspris når jeg handler,men det er ikke alltid jeg velger det billigste alternativet. Feks: brunost. Det er mye billigere pr kg å kjøpe en "kloss" , men det er bare i perioder det spises her. Så da velger jeg skivet brunost som blir spist opp,selv om kg.prisen er høyere. Anonymkode: 44de8...0b6 Hahaa vi brukte akkurat det samme eksempelet. Leste ikke hele tråden før etterpå 😊 1
Brunello Skrevet 10. desember 2018 #10 Skrevet 10. desember 2018 Velger produktet som har lavest kilopris dersom de er sammenlignbare i kvalitet. 1
FrodeF Skrevet 10. desember 2018 #11 Skrevet 10. desember 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser alltid på kilo/literspris når jeg handler,men det er ikke alltid jeg velger det billigste alternativet. Feks: brunost. Det er mye billigere pr kg å kjøpe en "kloss" , men det er bare i perioder det spises her. Så da velger jeg skivet brunost som blir spist opp,selv om kg.prisen er høyere. Anonymkode: 44de8...0b6 Du er klar over hvor mange måneder feks G35 holder?
absinthia Skrevet 10. desember 2018 #12 Skrevet 10. desember 2018 Ja, er rimelig bevisst på både pris og kvalitet og velger produktet jeg synes er verd mest i forhold til prisen og litt etter hva jeg skal bruke det til.
Cata Skrevet 10. desember 2018 #13 Skrevet 10. desember 2018 Nei, kjøper det jeg vil ha uten å se nevneverdig på kg pris eller literspris. Som aleneboer ligger utfordringen mer i å finne små nok pakninger av hva det nå enn skulle være så noen kroner fra eller til på "enhetsprisen" er ikke det som tar knekken på økonomien.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #14 Skrevet 10. desember 2018 2 minutter siden, FrodeF skrev: Du er klar over hvor mange måneder feks G35 holder? Spiser ikke G35. Bare Fløtemysost. Synes ikke den holder lenge før den blir harskna og muggen... Anonymkode: 44de8...0b6 1
Nuttery Skrevet 11. desember 2018 #15 Skrevet 11. desember 2018 Jeg ser som oftest på kilopris, men justerer jo etter hva jeg skal ha. Kjøper ikke stor forpakning med pålegg da det blir dårlig før det blir brukt opp, selv om kiloprisen er høyere.
Skriblerinna Skrevet 11. desember 2018 #16 Skrevet 11. desember 2018 Hahaha, jeg leste «bryr du deg om klitoris/kilopris?» 3
stan Skrevet 11. desember 2018 #17 Skrevet 11. desember 2018 Særlig kan det lønne seg å sjekke kilopris når varen selges i ulike størrelser. Den største er ofte ikke den med laveste kilopris. 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #19 Skrevet 11. desember 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor/hvorfor ikke? Kjøper du akkurat det du vil ha uten å se på kiloprisen/literprisen, eller kan det gjøre at du legger varen tilbake i hylla? Anonymkode: 90d2c...e33 Fyller ikke drivstofftanken full når prisen er på maxnivået. Kaster da ikke ekstra penger etter butikkene eller bensinstasjonene. Anonymkode: b237f...663
Whoops Skrevet 11. desember 2018 #20 Skrevet 11. desember 2018 Jeg kjøper pakninger som er i passe størrelse for meg. Ingen vits i å kjøpe en 2-kilos pose med tomater eller 6 liter melk om jeg bare klarer å spise/drikke en brøkdel og kaster resten. Det hender at jeg ser på kilo/liter-pris, men det er sjelden den er avgjørende. Om det kan fryses (f.eks kjøtt/kylling) eller brukes opp før det er uspiselig (f.eks hermetikk), så kan det godt hende at jeg går for den store pakka, men som regel betaler jeg gladelig mer for noe som er passe stort. Jeg kjøper heller ikke store pakninger av søtsaker eller andre usunne matvarer jeg ikke vil ha tilgengelig hjemme.. fordi jeg gladelig spiser iskrem til middag i en uke for å slippe å handle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå