Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 10. desember 2018 #1 Skrevet 10. desember 2018 Jeg tenker styrke kan være mye forskjellig. 1. En person som står opp for seg selv og ikke lar seg tråkke på 2. En person som tross mye lidelse fortsetter å kjempe. En med viljestyrke som aldri gir opp. 3. En som er ydmyk og kjærlig uansett sykdom, humør eller vanskelig livssituasjon. En som bryr seg om andre selv om det stormer rundt en selv. Hva tenker du? Og hva er en svak person?
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #2 Skrevet 10. desember 2018 I Norge skjer stort sett alt i flokk, du skal høre til en flokk. Så det er viktig å bryte ut av dette mønsteret, å kjøre sitt eget løp. Ikke la andre bestemme over deg, eller påvirke deg på noen som helst måte. Aldri brukt tid på mennesker som nedbrytende mot deg, gjerne sjalu og misunnelig. Veldig vanlig i Norge. https://www.success.com/13-things-mentally-strong-people-dont-do/ Anonymkode: 6a779...1e3
Gjest hind Skrevet 10. desember 2018 #3 Skrevet 10. desember 2018 Jeg er enig i de to første, men jeg kjenner flere sterke(og bra) personer som hverken er spesielt kjærlige eller ydmyke. Jeg tenker at en mentalt sterk person er en som greier å beholde ro, fokus og tro på seg selv også i motgang, og en som heller ikke tar av og mister bakkekontakten i medgang. Mentalt sterke mennesker har ikke behov for å rakke ned på andre for å fremheve seg selv, og det er sjelden de som driver med tåpelig selvskryt. De trenger ikke det for de gjør sin greie, kjenner sin verdi og bryr seg ofte ikke så mye om hva andre tenker om dem.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #4 Skrevet 10. desember 2018 2 timer siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Jeg tenker styrke kan være mye forskjellig. 1. En person som står opp for seg selv og ikke lar seg tråkke på 2. En person som tross mye lidelse fortsetter å kjempe. En med viljestyrke som aldri gir opp. 3. En som er ydmyk og kjærlig uansett sykdom, humør eller vanskelig livssituasjon. En som bryr seg om andre selv om det stormer rundt en selv. Hva tenker du? Og hva er en svak person? Ser at denne kjempingen går igjen i flere tråder, men ingen kan svare på hva det går ut på. Hvordan kjemper man i slike situasjoner...? Anonymkode: 5172d...e83
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 10. desember 2018 #5 Skrevet 10. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ser at denne kjempingen går igjen i flere tråder, men ingen kan svare på hva det går ut på. Hvordan kjemper man i slike situasjoner...? Anonymkode: 5172d...e83 Mot seg selv, med seg selv, i seg selv. Man kjemper for å tilpasse seg.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #6 Skrevet 10. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ser at denne kjempingen går igjen i flere tråder, men ingen kan svare på hva det går ut på. Hvordan kjemper man i slike situasjoner...? Anonymkode: 5172d...e83 Man lar seg ikke knekke, gir ikke opp, men fortsetter å jobbe mot ett mål etc. Anonymkode: a892e...7fb
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #7 Skrevet 10. desember 2018 1 minutt siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Mot seg selv, med seg selv, i seg selv. Man kjemper for å tilpasse seg. Så det er rett og slett bare tenking? Ingenting fysisk er involvert? Anonymkode: 5172d...e83
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #8 Skrevet 10. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Man lar seg ikke knekke, gir ikke opp, men fortsetter å jobbe mot ett mål etc. Anonymkode: a892e...7fb Slik som de aller, aller fleste gjør? Anonymkode: 5172d...e83
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 10. desember 2018 #9 Skrevet 10. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så det er rett og slett bare tenking? Ingenting fysisk er involvert? Anonymkode: 5172d...e83 Jeg tenker å stå i det med hele seg; fysisk og emosjonelt. Gjøre det beste ut av det livet man har. Delta på det man makter, men også ta hensyn til seg selv og sine behov.
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 10. desember 2018 #11 Skrevet 10. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Slik som de aller, aller fleste gjør? Anonymkode: 5172d...e83 Mennesket er sterkt.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #12 Skrevet 10. desember 2018 At man kan løfte en 40 kg vektstang ved å stirre hardt på den. Anonymkode: e2dce...630
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #13 Skrevet 10. desember 2018 Akkurat nå, Kjærlighetsbarn98 skrev: Jeg tenker å stå i det med hele seg; fysisk og emosjonelt. Gjøre det beste ut av det livet man har. Delta på det man makter, men også ta hensyn til seg selv og sine behov. Dette også gjelder vel de aller fleste? Jeg ser ikke den store kjempingen i dette... Som en kreftsyk som ligger på sykehuset. "H*n kjemper mot kreften". Egentlig gjør h*n jo ingenting annet enn å ligge der og får medisiner og cellegift...? Anonymkode: 5172d...e83 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #14 Skrevet 10. desember 2018 En person som er sterk, selvstendig og greier ting og påkjenninger på egenhånd. En svak er en dilter, uselvstendig og gir opp lett. Som må ha hjelp av andre for den minste ting. De sliter ut de som er sterkere enn seg psykisk. Som har null kontroll på psyken og lat det påvirke seg. Anonymkode: 06093...629
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #15 Skrevet 10. desember 2018 2 timer siden, hind skrev: Jeg er enig i de to første, men jeg kjenner flere sterke(og bra) personer som hverken er spesielt kjærlige eller ydmyke. Jeg tenker at en mentalt sterk person er en som greier å beholde ro, fokus og tro på seg selv også i motgang, og en som heller ikke tar av og mister bakkekontakten i medgang. Mentalt sterke mennesker har ikke behov for å rakke ned på andre for å fremheve seg selv, og det er sjelden de som driver med tåpelig selvskryt. De trenger ikke det for de gjør sin greie, kjenner sin verdi og bryr seg ofte ikke så mye om hva andre tenker om dem. Jeg er litt uenig i deler av det der. Fordi du på en måte innlemmer folk med begrenset følelsesliv i regnestykket om du skjønner hva jeg mener. En person med psykopatiske trekk er ikke mentalt sterk f.eks, selv om de som har lav empati selvsagt mener de er det. Anonymkode: 4a79d...cf9 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #16 Skrevet 10. desember 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slik som de aller, aller fleste gjør? Anonymkode: 5172d...e83 Ja men mange gir opp og velger minste motstands vei. Og så er jo spørsmålet om hvordan man definerer motgang. At det regner ute eller at man har hodepine er ikke motgang, at man blir seksuelt misbrukt, havner i rullestol osv er motgang. Anonymkode: a892e...7fb 2
Chantielle Skrevet 10. desember 2018 #17 Skrevet 10. desember 2018 (endret) . Endret 9. april 2019 av Nettvenn 2
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 10. desember 2018 #18 Skrevet 10. desember 2018 1 minutt siden, Nettvenn skrev: En sterk person er en som takler motgang,gjør det beste utav en vanskelig situasjon. Liker ikke uttrykket 'svak person',men forbinder det hovedsaklig med selvmedlidenhet og evig gnål. Hva vil det si å takle motgang? Man takler jo alt sånn rent fysisk. Selv om man gråter, er lei seg og blir sint.
Chantielle Skrevet 10. desember 2018 #19 Skrevet 10. desember 2018 (endret) . Endret 9. april 2019 av Nettvenn 2
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 10. desember 2018 #20 Skrevet 10. desember 2018 1 minutt siden, Nettvenn skrev: Å takle motgang vil si at man ikke gir opp i første omgang,man kjemper,man parkerer ikke i nærmeste lenestol og satser på at det går over.Man takler jo alt sånn rent fysisk...sier du det gitt? Har du vært på Sunnaas noen gang? Nei, jeg har ikke vært på Sunnaas. Jeg tenkte mer psykisk motgang. F.eks hvis man blir lei seg av en sårende kommentar. Man takler kommentarer uansett hvordan man reagerer, for man kommer seg gjennom den. Livet går videre selv om det gjør vondt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå