Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i år bakt boller, rundstykker og pizzahorn fra pizzadeig til nå. I tillegg blir det litt kokosmakroner, pepperkaker og julemann. Jeg satser på en jevn blanding av småkaker og bakverk i år. Hva bruker dere å ha?

Anonymkode: 23f6b...81e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Varierer litt fra år til år. Denne uka blir det lussekatter 🙂

Skrevet

Cookies, vannkringler, Sara bernard og pepperkaker 👍🏼😊

Skrevet

Jeg har bakt havreflarn, pepperkaker, sjakkruter og risboller så langt. Skal også bake lussekatter og kakemenn. 

Skrevet

Jeg steker krumkaker. ikke noe annet i år. 

Skrevet

Jeg har bakt kjempegode julebrød (med sukat, rosiner hører ikke hjemme i bakst) og skal bake lussekatter i morgen. Ellers skal jeg bake pepperkaker (og pepperkakehus), shortbread, marengs/pikekyss, kokosmakroner, kransekake og strull. Muligens lager jeg havreflarn også. 

• Liker 1
Skrevet

Risboller og vepsebol er at jeg trenger :) Hadde tenkt å lage krumkaker, men de koster jo bare 22 kr så mulig jeg kjøper de.  Marengs hørtes godt ut, det liker barna i hus også. Takk for inspirasjonen @Arkana :)

Anonymkode: fa801...a9f

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Risboller og vepsebol er at jeg trenger :) Hadde tenkt å lage krumkaker, men de koster jo bare 22 kr så mulig jeg kjøper de.  Marengs hørtes godt ut, det liker barna i hus også. Takk for inspirasjonen @Arkana :)

Hva er vepsebol? 

Anonymkode: 17efd...e69

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare hyggelig. :) Marengs er dessuten genialt hvis man som vi gjør lager en del julemat som bare trenger eggeplommer. Så sitter man der med en boks full av eggehviter og da er det supert å kunne lage noe godt av dem. Prøv å bytte hvitt sukker med brunt for en helt annen, og veldig god, smak. :) 

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er vepsebol? 

Anonymkode: 17efd...e69

Vepsebol

Hakk

300 g mandler

1 pl kokesjokolade

Pisk stivt:

300 g sukker 

4 eggehviter

Bland alt sammen, og stek i 200 grader i ca 7-8 min

Utrolig enkelt og godt.

• Liker 1
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Har bakt boller, horn og rundstykker. Pikekyssene ble raskt spist opp.Kommer til å lage  flere pikekyss og pepperkaker, samt kolakaker. Før laget jeg mye mer men måtte hive mye etterhvert, så det gidder jeg ikke. Bakverk blir alltid spist ,så det baker jeg mye av. Og pepperkakehus er selvsagt laget med godis på 😄

Skrevet

Vi MÅ ha oberstens kneppkaker, ingefærnøtter, delfiakake, pavlova og iskonfekt :nordvesta:

Skrevet

Kokosmakroner, pikekyss, sjakkruter og makroner med karamellkrem! 

Skrevet

Risboller. Og det er snart tomt i boksen. Merkelig det der...

Skrevet

Baker ikke. Kan til nød bake pepperkaker med barna hjemme. 

Men ... de baket i barnehagen med og uten foreldre. Og en gang hos min mamma.  

Så føler de får nok. De er små ennå.  Og i julen drar vi på ei øy utenfor Afrika, så...gidder ikke bake. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...