Gå til innhold

Tørre å søke ny jobb? Fra turnus til dagjobb. Andre i lik situasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jobbet i helsevesenet i snart 7år. I alle år har jeg jobbet helg, høytider og på andre ugunstige tidspunkt. Det fungerte da jeg var singel, men ikke nå når jeg har samboer og vi snart tenker på barn. Det er ikke bare mitt liv som skal planlegges, men alle andre må planlegge rundt meg for at ting skal gå opp. Besøk, høytider, ferie osv. Dette tærer på meg og jeg vet det også tærer på min samboer. 

Så nå har jeg tenkt litt på å begynne aktivt å søke nye stillinger som innebærer normale arbeidstider. Disse stillingen er jo populære, men det er ikke slik at jeg MÅ ha en ny jobb akkurat nå, men på sikt ønsker jeg det. 

Men så er jeg så redd for hva kollegaene mine og sjefen vil tenke. Jeg vet de ville blitt veldig overrasket. Og jeg ønsker heller ikke å blande de inn. Jeg ser jo for meg at sjefen ikke vil "satse" på meg lengre om hun får nys i at jeg søker andre stillinger. Tenker f.eks på kursing prioritert fri ol. 

Anonymkode: dc121...a3f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har 15,5år i samme jobb i helsevesenet som omsorgsarbeider = helsefagarbeider. 
Alternative jobber uten turnus er få det er vel helst dagsenter..
Jeg kunne også tenke meg å slippe turnus men det er veldig vanskelig å finne noe uten turnus med den tittelen.
Det er så tungt å jobbe dag, kveld, helg, helligdager og ikke ha lov å ta fri mer enn ei helg i året og aldri lov å ta ferie i høytider.. 
Ikke særlig praktisk sammen med mann og barn nei.

Anonymkode: 559c6...6a8

Skrevet

Søk! Du trenger ikke si noe til sjefen før det blir snakk om referanse. Sjefen blir neppe overrasket, det er ganske vanlig at sykepleiere ønsker en jobb uten turnus.

Anonymkode: 897f1...b65

• Liker 1
Skrevet

Søk i vei, det er jo helt vanlig i helsevesenet å ønske seg annen typep jobb eller mindre vaktbelastning, så det blir neppe en overraskelse for sjefen. Bare husk på at lønnen er lavere når det ikke kommer noen tillegg, muligheten for ekstravakter et sted som bare driver dagarbeid er liten (hvis du jobber 100% ingen mulighet), og det å ldri hr fri på dagejn gjør det også vanskeligere ifht å få time hos lege/tannlege etc. 

Anonymkode: 994bc...fc8

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Søk i vei, det er jo helt vanlig i helsevesenet å ønske seg annen typep jobb eller mindre vaktbelastning, så det blir neppe en overraskelse for sjefen. Bare husk på at lønnen er lavere når det ikke kommer noen tillegg, muligheten for ekstravakter et sted som bare driver dagarbeid er liten (hvis du jobber 100% ingen mulighet), og det å ldri hr fri på dagejn gjør det også vanskeligere ifht å få time hos lege/tannlege etc. 

Anonymkode: 994bc...fc8

Iallfall hos oss er det aldri overtidsmuligheter uansett om vi har døgnåpent så ville ikke merke forskjell til det. Jeg vet ikke hva TS er ansatt som om det er sykepleier eller helsefagarbeider (tidligere omsorgsarbeider eller hjelpepleier). Iallfall er det elendige alternative muligheter for oss innen helsefagarbeider kategorien.. Alternative jobber som sykepleiere tenker jeg det er mange om benet om ettersom turnusarbeid er ok EN STUND men ikke fra man er tyve til man blir sytti.. Værste perioden er vel i grunn den med barn fra 0-12år.

Anonymkode: 559c6...6a8

Skrevet

Alternativt kan du jo ta videreutdanning. Er du sykepleier kan du utdanne deg til helsesøster feks.

Anonymkode: 3dbd5...e53

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jobbet i helsevesenet i snart 7år. I alle år har jeg jobbet helg, høytider og på andre ugunstige tidspunkt. Det fungerte da jeg var singel, men ikke nå når jeg har samboer og vi snart tenker på barn. Det er ikke bare mitt liv som skal planlegges, men alle andre må planlegge rundt meg for at ting skal gå opp. Besøk, høytider, ferie osv. Dette tærer på meg og jeg vet det også tærer på min samboer. 

Så nå har jeg tenkt litt på å begynne aktivt å søke nye stillinger som innebærer normale arbeidstider. Disse stillingen er jo populære, men det er ikke slik at jeg MÅ ha en ny jobb akkurat nå, men på sikt ønsker jeg det. 

Men så er jeg så redd for hva kollegaene mine og sjefen vil tenke. Jeg vet de ville blitt veldig overrasket. Og jeg ønsker heller ikke å blande de inn. Jeg ser jo for meg at sjefen ikke vil "satse" på meg lengre om hun får nys i at jeg søker andre stillinger. Tenker f.eks på kursing prioritert fri ol. 

Anonymkode: dc121...a3f

Sjefen kan ikke la være å gi deg det samme som andre ansatte når det gjelder fri. 

Hvorfor trenger du å informere leder, forresten? Det er ingen som trenger å vite at du søker ny jobb.

Anonymkode: ede90...ff6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...