Gjest Anonymous Skrevet 31. mars 2005 #1 Del Skrevet 31. mars 2005 Er det noen her som jobber som miljøarbeidere/Miljøterapeuter og kunne fortelle litt om deres yrke? Jeg har ingen relevant utdanning å vise til, og har heller ikke jobbet innenfor omsorgssektoren selv, men har lenge hatt lyst til å gjøre dette. Under stillingsannonser for denne type arbeide står det jo ofte at det er ønskelig med helse og sosial faglig bakgrunn etc men at personlig egenhet vil bli vektlagt. Har jeg dermed noen mulighet til å kunne skaffe meg en slik jobb? Grunnen til at jeg ønsker meg en slik jobb er rett og slett fordi jeg har lyst til å få være med på å gjøre noe av betydning for andre mennesker. I dag ser jeg for eksempel at oslo krisesenter søker miljøarbeidere, og frelsesarmeen søker folk. Jeg har så lyst til å søke, men vet ikke nok om hva det innebærer og om jeg i det hele tatt villa ha noen mulighet når jeg ikke har noen bakgrunn fra dette feltet selv. Noen som har noen gode svar? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 31. mars 2005 #2 Del Skrevet 31. mars 2005 Du har sikkert sjans til å skaffe deg en slik jobb, selv om du iokke har utdannelse. Miljøarbeider er vanligvisstillinger for ufaglærte eller folk med fagprøve, mens miljøterapistillingene krever høyskoleutdannelse. Ofte lyses stillinger ut med skråstrek, slik at man tilsetter enten som det ene elelr det andre alt etter søkernes kvalifikasjoner. ikke vær redd for å søke, det eneste som kan skje er at du får et avslag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 31. mars 2005 #3 Del Skrevet 31. mars 2005 Søk i vei! Har selv blitt tilbudt stilling som miljøarbeider, og jeg har ikke fnugg av teoretisk bakgrunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sephora Skrevet 6. april 2005 #4 Del Skrevet 6. april 2005 Søk i vei! Har selv blitt tilbudt stilling som miljøarbeider' date=' og jeg har ikke fnugg av teoretisk bakgrunn.[/quote'] Hææ? Må man ikke være utdannet sosionom eller barnevernspedagog eller noe lignende da? Trodde ikke det var så lett å få jobb for tiden :-x at man valgte de uten utdannelse. :o Men heldig du da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. april 2005 #5 Del Skrevet 6. april 2005 For å få jobb som miljøterapeut må du være utdannet barnevernped,sosionom eller vernepleier ja,men miljøarbeider kan du bli som ufaglært. Der jeg jobber som miljøterapeut (barnevernsinstitusjon) har vi noen miljøarbeidere uten relevant utdanning,disse jobber som vikarer/ekstravakter. Så bare søk du! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå