AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #1 Skrevet 10. desember 2018 Jobb 1: Ledende og gigantisk internasjonal aktør innen mitt fagfelt. Begynner i en lavere stilling, men har hørt det er mulig å jobbe seg oppover relativt fort om man ønsker det. Kjenner et par som jobber der (høyere stillinger enn min eventuelle) og som stortrives. Masse muligheter og det er vanskelig å få en jobb i denne bedriften. I første omgang vil stillingen være rutinepreget uten mulighet til å ta selvstendige avgjørelser. Jobb 2: Mindre aktør, 60.000,- mer i årslønn. Får mulighet til å ta selvstendige avgjørelser og vil ha en bedre stillingstittel enn i jobb 1. Er ikke sikker på muligheter til å jobbe seg oppover og er litt redd det kan bli kjedelig etterhvert. Ikke internasjonal. Begge jobbene har goder som sommertid, treningstilbud, fleks. Er veldig usikker på hvilken jobb jeg skal si ja til. Veksler stadig mellom begge og er redd for å angre meg.. Virker som det er godt arbeidsmiljø begge steder. Anonymkode: 937ab...4fe
magikeren Skrevet 10. desember 2018 #2 Skrevet 10. desember 2018 Sannsynligvis den første. Kommer muligens litt an på hva ambisjonene og ønskene på sikt er. Hvor ønsker du å være om 7 år, og hvilken jobb kan få deg dit?
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #3 Skrevet 10. desember 2018 Ville valgt den som krevde minst av livet, som ga deg mest mulig frihet. Husk at livet er bare en gang, ikke kast det bort på jobb. Anonymkode: ff057...ed7 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #4 Skrevet 10. desember 2018 Som noen nevnte tidligere; Hva er viktig for deg? Vil du jobbe mye og ha karrieremuligheter, gå for 1. Vil du ha en grei jobb som du kan bli værende i fem-ti år, velg nr 2. Anonymkode: 2998b...577
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #5 Skrevet 10. desember 2018 Tenker det avhenger av målene dine. Jeg ville ha valgt det første. Midlertidig lavere lønn og stillingstittel er en liten pris å betale hvis det gagner seg karrieremessig på lang sikt. Anonymkode: 9ba06...06b
_popcorn_ Skrevet 10. desember 2018 #6 Skrevet 10. desember 2018 Jeg ville gått for nr 1 dersom du ønsker jobbe deg oppover. 60 000 mindre i startlønn, men muligheter for å jobbe seg raskt oppover vil nok gi deg høyere lønn på sikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå