AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #1 Skrevet 9. desember 2018 Svigerfaren min er kjent som "bygdas gærning". For noen år siden da jeg ble sammen med mannen min, mente svigers at jeg ikke var god for han fordi jeg var ikke type jente som klarte å drive gård (Det har aldri vært no tema eller planer at vi skulle bo på gård). Mannen er VELDIG gammeldags og udatert kvinnesyn. Han påsto at jeg var bare ut penger, sa at jeg aldri skulle få lov til å kjøpe meg inn i mannen min sitt hus og stengt eneste veien med traktor. Han har mishandlet kvinnfolka sine og har kommet inn i huset mitt (uten å banke på) og truet meg. Politiet har vært involvert og jeg har sagt til mannen min at jeg kan ikke ha han rundt meg. Han har heldigvis satt ned foten og vi har ikke hatt kontakt med han på 1 år og har heller ingen planer om det. Vi ba han ikke bryllupet, gir han ikke gaver til jul osv. Men jeg får ikke besøksforbud fordi han har ikke skadet meg enda.. problemet er at han kjører til oss (bor 10 min unna), parkere bilen nede i veien og går tur på jordet rundt oss! Jeg føler meg overvåket og bare venter på at det skal skje noe. Føler meg ikke trygg, men politiet vil ikke gjøre noe 😫 Anonymkode: 23622...65b
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #2 Skrevet 9. desember 2018 sett opp overvåkingskameraer og sensorer rundt huset. Jeg hadde og kjøpt et par av den type overvåkingskamera som ikke synes, de er ofte maskert som en lampe o.l, helt genialt. Det må føles ubehagelig, han virker jo helt sprø. Hva truet han deg med? Var det vitner til truslene? For om det var alvorlige trusler der du hadde vitner kan du ha krav på besøksforbud. Anonymkode: c6a0f...bec 4
Vicky__ Skrevet 9. desember 2018 #3 Skrevet 9. desember 2018 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: sett opp overvåkingskameraer og sensorer rundt huset. Jeg hadde og kjøpt et par av den type overvåkingskamera som ikke synes, de er ofte maskert som en lampe o.l, helt genialt. Det må føles ubehagelig, han virker jo helt sprø. Hva truet han deg med? Var det vitner til truslene? For om det var alvorlige trusler der du hadde vitner kan du ha krav på besøksforbud. Anonymkode: c6a0f...bec Dette.
Gjest BearMama Skrevet 10. desember 2018 #4 Skrevet 10. desember 2018 Og sånne lys som automatisk lyser opp hele eiendommen og alarm der det blir utrykning med en gang en ikke svarer på telefonen som Verisure. Hadde nok også fått meg en hagle...🙈
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #5 Skrevet 10. desember 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: sett opp overvåkingskameraer og sensorer rundt huset. Jeg hadde og kjøpt et par av den type overvåkingskamera som ikke synes, de er ofte maskert som en lampe o.l, helt genialt. Det må føles ubehagelig, han virker jo helt sprø. Hva truet han deg med? Var det vitner til truslene? For om det var alvorlige trusler der du hadde vitner kan du ha krav på besøksforbud. Anonymkode: c6a0f...bec Vi har kameraer gg sensorer, men det er for innbrudd. Har det bare på om natten og når vi ikke er hjemme. Orker ikke at alarmen skal gå så fort ungene river i dørhåndtaket. Men hvis han vil skade meg, så vil ikke sensor og kamera stoppe det heller. Truselen var bare "nå skal du passe deg, eller...." Så knytta han neven, sto bare å stirra og nekta å gå ut. Jeg ble kjempe redd. Mannen min er vitne, men hjalp ikke det. Anonymkode: 23622...65b
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #6 Skrevet 10. desember 2018 2 timer siden, BearMama skrev: Og sånne lys som automatisk lyser opp hele eiendommen og alarm der det blir utrykning med en gang en ikke svarer på telefonen som Verisure. Hadde nok også fått meg en hagle...🙈 En tar ikke loven i sine egne hender Anonymkode: f5a3f...ed9
Gjest BearMama Skrevet 10. desember 2018 #7 Skrevet 10. desember 2018 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: En tar ikke loven i sine egne hender Anonymkode: f5a3f...ed9 Om noen bryter seg inn hos meg og det handler om liv og død...jo; da har man rett til å beskytte seg. Endret 10. desember 2018 av BearMama
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #8 Skrevet 10. desember 2018 4 timer siden, BearMama skrev: Om noen bryter seg inn hos meg og det handler om liv og død...jo; da har man rett til å beskytte seg. Nei, det har en ikke. En har ikke lov til å drepe/skade et annet menneske. Ønsker du endring på dette, foreslår jeg deg at du heller engasjerer deg politisk enn å omgi deg med skytevåpen og true andre. Vi bor ikke i amerika Anonymkode: f5a3f...ed9 2
Gjest BearMama Skrevet 10. desember 2018 #9 Skrevet 10. desember 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det har en ikke. En har ikke lov til å drepe/skade et annet menneske. Ønsker du endring på dette, foreslår jeg deg at du heller engasjerer deg politisk enn å omgi deg med skytevåpen og true andre. Vi bor ikke i amerika Anonymkode: f5a3f...ed9 Klart det ikke e lov å drepe, men om man gjør det i selvforsvar så er det faktisk en annen sak. Du mener om at om noen prøvde å drepe deg i ditt eget hjem så hadde du satt deg ned og vurdert situasjonen om hvordan du kunne uskadeliggjort vedkommende uten å drepe dem mens de helt klart er ute etter å skade deg grovt/drepe deg? »Hei, bare drep meg du fordi jeg har ikke lov å drepe deg. Vi bor ikke i Amerika må du skjønne. Faktisk kan du drepe meg og knapt være innom fengsel. Sånn som Baneheia morderne. Et liv er ikke verdt noe her i Norge. Iallefall ikke ofrene. Drapsmenn og voldteksmenn kan kjøre på fritt og så blir de beskyttet og er ute igjen på et par år! Hurra! Gudene forby at et offer forsvarer seg! Så nå ruller jeg over på rygg mens du gjør som du vil med meg 😊»
Badesåpe Skrevet 10. desember 2018 #10 Skrevet 10. desember 2018 Hva sier din mann til dette? Har han pratet med faren, eller er det null kontakt? Hadde vurdert å flytte.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #11 Skrevet 10. desember 2018 1 time siden, Badesåpe skrev: Hva sier din mann til dette? Har han pratet med faren, eller er det null kontakt? Hadde vurdert å flytte. Ja mannen min har prøvd å prate, kjefte og de har nesten flydd på hverandre. Så nå er det null kontakt. Jeg vil gjerne flytte, men mannen min er vel ikke like redd som meg. Vi bygde hus for par år siden og har barn som går på skole, så det er litt vanskelig. Anonymkode: 23622...65b
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #12 Skrevet 10. desember 2018 Folk må aldri finne på å finne seg menn fra bygda! Det følger nemlig alltid problemer med familiene til dem.. Vil svigerfamilien ha deg vekk, får de hele flokken og bygda med seg. Alle er tross alt sauer og hater innflyttere som pesten. Innflytterne er nemlig ikke like mye verdt som dem. Anonymkode: 4264a...655 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #13 Skrevet 11. desember 2018 ta en prat med per og veronica? Anonymkode: a00de...e19
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #14 Skrevet 11. desember 2018 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har kameraer gg sensorer, men det er for innbrudd. Har det bare på om natten og når vi ikke er hjemme. Orker ikke at alarmen skal gå så fort ungene river i dørhåndtaket. Men hvis han vil skade meg, så vil ikke sensor og kamera stoppe det heller. Truselen var bare "nå skal du passe deg, eller...." Så knytta han neven, sto bare å stirra og nekta å gå ut. Jeg ble kjempe redd. Mannen min er vitne, men hjalp ikke det. Anonymkode: 23622...65b jeg tenker kameraene jeg foreslo kan vise hva han driver med når han går tur.. kikker han inn i vinduene f.eks, eller om han faktisk bare går en uskyldig tur like ved for å irritere dere. Jeg har aldri snakket om alarm. Kameraer for å sjekke hva han faktisk driver med på "turen". Anonymkode: c6a0f...bec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå