Gå til innhold

Cellulitter - turn off?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heller cellulitter, et hårete/ustelt skritt

Anonymkode: 68f3d...987

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

De aller fleste kvinner får faktisk celulitter. Og de aller fleste kvinner får seg også kjærester. Noen kan sikkert bry seg mer om det enn andre, men jeg ville ikke stresset med det.

Endret av heipådegsann
  • Liker 1
Skrevet

Jeg blir oppriktig SINT på hva som skjer på instagram og andre sosiale medier. Sårbare mennesker som bombarderes av perfekte bilder av perfekte mennesker med perfekte liv. Og så blir det en ond sirkel, der de igjen fremstiller seg selv på den måten for å føle seg bra nok. Så vil de påvirke andre unge og sårbare mennesker, og slik fortsetter det.. Og for all del, man trenger ikke å være ung som i tenåring for å føle på dette! Nå skal jeg være helt ærlig, selv om det ikke er så «kult». Selv er jeg i tyveårene og bekymrer meg for rynker(!!). Jeg gruer meg til jeg blir eldre og tviholder på ungdommen, for det er jo de som blir hyllet i sosiale medier. Jeg har ikke turt å vise meg naken for de jeg har vært i et forhold med, da må det i så fall være dempet og fin belysning. Hvis ikke tuller jeg rundt meg en håndduk eller lignende, for jeg er redd jeg har cellulitter. Og så er det de kyniske klinikkene som tjener penger på usikkerheten jeg og mange andre har. Selv om det ikke hjelper meg en døyt. Jeg bruker penger jeg egentlig ikke har på dyre hudpleie-produkter og frisør. Alt dette er det faktisk flaut å skrive, for det virker så utrolig overflatisk. MEN nå tar jeg tak i det. Jeg forstår at alt dette overflatiske faktisk bunner i noe annet. Noe mer grunnleggende. En redsel for å ikke være bra nok, en redsel for å ikke bli elsket. Vet du hva jeg trenger? Jeg trenger å ta en helomvendig i synet på meg selv! Jeg trenger å bli trygg i meg selv, slik at jeg ikke lar andre rokke ved min verdi som menneske. Ta ansvar, for det er kun jeg som kan gjøre noe med dette. Hva andre tenker og mener om meg spiller da ingen rolle, for jeg elsker meg selv ubetinget og er verdt alt! Akkurat som du er verdt alt! Jeg skal ikke lenger tillate meg selv å gi andre den makten, det at de skal få definere meg som menneske og avgjøre min verdi. Håper du som har lest dette, ser at dette faktisk ikke handler om noe overflatisk, men om noe som ligger grunnleggende i oss mennesker. La andre ting ved deg få fokus og betydning, ikke utseendet. Jeg er sterk og klarer alt, og jeg elsker meg selv ubetinget OG jeg er bra nok uansett - disse tankene skal jeg minne meg selv på helt til det blir en sannhet for meg. For den «sannheten» jeg har nå er falsk, og vil absolutt bli problematisk for meg i det lange løp. Om vi klarer å jobbe med oss selv, hva skjer da? Jo, vi stopper den onde sirkelen der vi føler oss sårbare og forsøker å ha en fasade på for eksempel sosiale medier. For så, gjennom vårt «perfekte liv», får andre til å føle seg utilstrekkelige. I stedet vil vi få dem til å føle seg bedre ved seg selv. Og det er nettopp dette som skaper endring. Jeg har en lang vei å gå, å endre et tankemønster er ikke gjort over natten. Men det er absolutt verdt det, for jeg orker ikke lenger å leve et liv der jeg tillegger andre så mye makt over hvordan jeg skal føle meg!! (Og ja, jeg er både sint og frustrert når jeg skriver dette innlegget 😅, men jeg skal bruke disse følelsene til å «kickstarte» denne prosessen). En stor klem til alle. Vi ER bra nok og perfekte, akkurat som vi er! ❤️

• Liker 6
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hilsen mann som ikke får fitte  eller se kvinnekropp i virkeligheten og har registrert seg her på forumet bare for å få damer til å føle seg like shitty som han gjør. 

Overse dette her ts. For en taper 

Anonymkode: cf323...8d6

Den som jobber hardest for å få folk til å føle seg shitty er vel du som kaller vilt fremmede folk på en svært nedsettende måte.

Jeg svarte ærlig og oppriktig på det jeg mener og tror. Hvis ærlige og oppriktige svar ikke var tillatt burde TS opplyst om dette 😁

Anonymkode: a3541...09e

Skrevet
3 timer siden, Dævendøtte skrev:

Heldigvis er ikke din mening representativ for de mannfolka jeg kjenner. 

Akkurat som om huden til menn er noe bedre enn kvinners, selv bor jeg sammen med en som har strekkmerker over magen, hofter og rumpe. For meg er de usynlige og spiller ingen rolle. Har andre verdier i livet enn utseendet på nakne kropper. 

Du kan nok ha helt rett i det med huden til mannfolka, men det er ikke slik at en ny feil retter opp den første.

Anonymkode: a3541...09e

Skrevet

Synes det er litt ekkelt. De fleste trente damer har ikke dette. Damer med cellulitter må gå ned i vekt og trene squats osv.

Anonymkode: e0b2d...b36

Skrevet

Ser det nevnes perfekte bilder litt lenger opp her. Som fotomann kan jeg si det er mye fotoshop ute å går, forferdelig mye. Man kan ikke tro på noe som legges ut lenger. 

Kommer man seg ned på landjorda de de fleste hører hjemme så er ikke verden slik den blir fremstillt på bilder. 

Kunne ikke brydd meg mindre hvilke "skavanker" dama har hvis jeg liker henne. Sånn er det bare.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har både cellulitter og strekkmerker, og det har jeg hatt i mange år. Ingen har nevnt det med et ord og nå har jeg sluttet å bry meg om det selv også.

Det er andre ting jeg føler meg mer ukomfortabel med å vise når jeg er naken enn noen merker på huden.

Anonymkode: 0ab3d...9f2

Skrevet
På 9.12.2018 den 22.50, AnonymBruker skrev:

Jeg har oppdaget at jeg i spesifikt lys/hvis lys treffer på en spesifikk måte, så har jeg cellulitter. Har egentlig ganske trent rumpe/lår og jeg kan ikke se de hele tiden. Dater nå en ny fyr og er redd han skal se det. Er det turn off med antydninger til cellullitter om rumpa/lårene er trent? 

Anonymkode: 32a2c...62e

MIN mening er at det er veldig sjenerende og særdeles avtennende. Spør du, så får du ærlig svar 🙂

Anonymkode: d4dc9...ce0

• Liker 1
Skrevet

Jeg er mann på snart 50 år og har vært gift i 20 år. Har i alle år sett folk som skriver om cellutitter i media og på nett, men jeg har aldri forstått hva det er for noe. Bryr meg ikke nok til å finne det ut heller. Har skjønt at cellulitter sjelden er dødelig, og da kan det være det samme. Det er mennesket inni kroppen som er viktig. Jeg har vært på naturistferie flere ganger og sett utrolig mange nakne kropper. Felles for dem alle er at de er flotte, og det fineste er at de er forskjellige. Om du sliter med forholdet til eget utseende, da anbefaler jeg at du prøver deg som naturist. Det gir en solid boost for selvbildet å se vanlige folk uten klær og oppdage at det er mange som har flere skavanker og skjønnhetsfeil enn deg selv. Som naturist vil du oppdage at virkelighetens kropper er noe helt annet enn de du ser på skjerm og papir. Du vil sannsynligvis oppdage at din egen kropp slett ikke er så verst, ja kanskje til og med skikkelig flott! Det er også et stort pluss med naturistmiljøer at du blir akseptert slik du er, og ikke dømt ut i fra utseende. Les om naturisme på nett. Det finnes mange som beskriver hvordan det oppleves å være naturist, hvordan det var første gang, og hvorfor de trives med dette. SPOILER: Naturisme handler IKKE om sex, men om trivsel og velvære. 🙂

Anonymkode: f4b1c...7c6

• Liker 1
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er litt ekkelt. De fleste trente damer har ikke dette. Damer med cellulitter må gå ned i vekt og trene squats osv.

Anonymkode: e0b2d...b36

Bullshitt. Jeg fikk cellulitter som undervektig 17 åring og toppidrettsutøver. 

• Liker 5
Skrevet
På 12.12.2018 den 7.52, AnonymBruker skrev:

Dersom typen din ikke liker cellulitter, så må han faktisk finne seg en MANN! 

Anonymkode: 42c17...bd7

Ikke sikkert det hjelper heller... 

Skrevet
19 minutter siden, Thyra skrev:

Ikke sikkert det hjelper heller... 

Nei det er ikke sikkert. Har sett noen i mannegarderoben også.

Anonymkode: a3da6...1d0

Skrevet
På 12.12.2018 den 9.40, AnonymBruker skrev:

Hilsen mann som ikke får fitte  eller se kvinnekropp i virkeligheten og har registrert seg her på forumet bare for å få damer til å føle seg like shitty som han gjør. 

Overse dette her ts. For en taper 

Snakk om å overreagere da gitt:laugh:

AB du siterte sa ingenting annet enn at han ikke synes cellulitter spesielt pent, og at han tror de fleste menn har ca. samme syn (han sa ikke engang at det var stygt)... Tror du han tar feil i den påstanden? Mener du å si at kvinner og menn synes "appelsin-hud" er kjempe-fint, og noe folk flest ønsker seg til jul? 

De aller fleste menn OG kvinner synes ikke ujevnheter i huden er optimalt. Sånn er det bare.

Om man bryr seg, eller synes det er "turn-off" eller ei, det er noe HELT annet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...