Gå til innhold

Forslag til løsning for kjøp av drømmebolig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har fått to millioner i finansieringsbevis av banken og har egenkapital slik at jeg er godt innenfor det bankene krever, men saken er at jeg mangler to hundre tusen til min drømmeleilighet.
Banken kunne ikke hjelpe meg, selv om jeg kan få leiligheten til 100 000,- under markedsverdi.
Finansieringsbeviset er på fem gange inntekt og baken har brukt opp kvoten sin i år for unntak av fem gange inntekt regelen.

Jeg har forsøkt å tenke ut mulig løsninger, men det står stille her.
Er det noen som har noen gode forslag på løsninger?
Foreldrene mine har ikke økonomi til å gi meg penger som forskudd på arv selv om de har bolig og fritidseiendom. Det er lite hjelp å få der.

Hilsen
Håpefull 

Anonymkode: c9813...cf0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dine foreldre som medlåntaker? Er noe annet enn å gi deg penger. Men kommer jo an på hvor mye gjeld de har fra før. 

Men om banken har brukt opp unntakene for i år, kan du vente til 2019? 

Er det mulig å prute den mer ned? Og/eller spare litt til? Selge ting du ikke bruker osv 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Jeg har fått to millioner i finansieringsbevis av banken og har egenkapital slik at jeg er godt innenfor det bankene krever, men saken er at jeg mangler to hundre tusen til min drømmeleilighet.
Banken kunne ikke hjelpe meg, selv om jeg kan få leiligheten til 100 000,- under markedsverdi.
Finansieringsbeviset er på fem gange inntekt og baken har brukt opp kvoten sin i år for unntak av fem gange inntekt regelen.

Jeg har forsøkt å tenke ut mulig løsninger, men det står stille her.
Er det noen som har noen gode forslag på løsninger?
Foreldrene mine har ikke økonomi til å gi meg penger som forskudd på arv selv om de har bolig og fritidseiendom. Det er lite hjelp å få der.

Hilsen
Håpefull 

Legge inn bud på 200 000 under takst

Forbrukslån på 200.000 hvis du har råd til det.

Snakke med en annen bank.

Anonymkode: 79bd9...5e1

Skrevet

Kan foreldrene dine ta opp lån på huset og at du betaler ned på det for de? 

Skrevet

TS her. 

Takk for alle svar. Ta opp forbrukslån lukter luksusfellen og er helt uaktuelt. Jeg må snakke med foreldrene mine igjen, men tror ikke de vil ta opp nytt lån. 

Lurer på om jeg kan få de til å stille som kausjonister slik st jeg får de ekstra pengene som trenges. Kan refinansiere bolig senere og kanskje stryke de som kausjonister, er litt usikker på hvordan dette fungerer. 

Hvis de stiller som medlånetagere, hvordan fungerer det? Er det for hele summen? Er ikke dette nesten det samme som kausjonister? 

Skrevet

Hør med foreldrene dine om eventuelt å være kausjonister for deler av lånet. Spør banken hvor stor del de må kausjonere for slik at du skal få nok lån.

Skrevet

Om de ikke kan gi deg forskudd på arv, kausjonere eller du kan selge noe(bil f.eks) må du se deg om etter noe annet. Eventuelt ha is i magen og håp at de ikke får solgt.. 

Skrevet

Hva med å søke lån i en annen bank? 

Anonymkode: 12345...77e

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Søk med flere andre banker.

Anonymkode: 3b9c0...e97

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan vel ikke få mer enn 5 ganger i en annen bank heller vil jeg tro?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan vel ikke få mer enn 5 ganger i en annen bank heller vil jeg tro?

Du skriver jo at banken din har brukt opp kvoten for å gjøre unntak? Søk fra 1 januar, kanskje du vil få mer. 

Anonymkode: 3b9c0...e97

Skrevet

hva med å mld deg opp som student? selv om det tar kanskje tar et år før du har fått de 112 000 du kan få i lån

Anonymkode: 8d689...117

Skrevet

Jeg ville vært forsiktig med å makse helt om jeg var deg. 

Anonymkode: 84662...df2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...