AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #1 Skrevet 9. desember 2018 Jeg har så lenge jeg kan huske hatt et anstrengt forhold til denne høytiden. Det har jeg løst på en helt grei måte ved å faktisk ikke feire jul. Julaften har jeg valgt å være alene, avslått pent invitasjoner fra familie og venner. Ble samboer for over et år siden, i fjor dro han til sin familie og feiret med eksen for ungenes skyld. I år vil han ha meg med da eksen skal være med sin familie. Jeg kjenner familien hans ganske godt etterhvert og er blitt glad i dem, likevel ønsker jeg ikke å feire jul med dem. Samboer har sagt at han ikke ønsker at jeg er alene og at han dermed dropper å være med familien sin om ikke jeg blir med. Jeg sa derfor at jeg blir med, han har sagt at det ikke er noe stress med familien og at alt er helt relaxed, men jeg gruer meg kvalm. Anonymkode: 720d0...46a
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #2 Skrevet 9. desember 2018 Det går nok helt fint det. Anonymkode: 080ef...8f0 2
Roci Skrevet 10. desember 2018 #3 Skrevet 10. desember 2018 Hvis du har et så traumatisk forhold til jul at det skaper problemer for deg å feire jul sammen med mennesker du ellers liker og kommer overens med, så burde du kanskje få hjelp til å bearbeide hva det nå enn er som ligger bak. Det høres veldig slitsomt ut å ha det slik, og det kan jo bli vanskelig å unngå julefeiring hvis du nå etterhvert stifter familie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå