Puffin Skrevet 9. desember 2018 #1 Del Skrevet 9. desember 2018 Vi har ofte rester av kokt potet, og jeg har ikke lyst til å kaste dem. Det blir som regel til at jeg skiver dem opp og steker i panne til et annet måltid.. Kanskje noen av dere har tips til litt mer spennende bruk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #2 Del Skrevet 9. desember 2018 Du har sikkert tenkt på dette, men kanskje du kan koke færre poteter? Anonymkode: d0678...5a4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elán Skrevet 9. desember 2018 #3 Del Skrevet 9. desember 2018 Potetmos/rotmos eller pytt i panne? Fløtegratinerte poteter? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lammelåret Skrevet 9. desember 2018 #4 Del Skrevet 9. desember 2018 Du kan lage potetlomper eller potetmos. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #5 Del Skrevet 9. desember 2018 Du kan blande dem i lapskaus eller purésuppe sammen med rotgrønnsaker. Eller kombinere med fisk i plukkfisk (genial restemat fra bestemors kjøkken), eller i engelske fiskekaker: https://www.bbcgoodfood.com/recipes/2239/ultimate-fish-cakes. Anonymkode: 3b868...046 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puffin Skrevet 9. desember 2018 Forfatter #6 Del Skrevet 9. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Du har sikkert tenkt på dette, men kanskje du kan koke færre poteter? Anonymkode: d0678...5a4 🙄😅 Vi er litt der at enten blir det for lite, eller for mye. De rundt bordet er håpløse å planlegge til så jeg må ha en plan B for rester som oftest. 😛 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duckie Skrevet 9. desember 2018 #7 Del Skrevet 9. desember 2018 Kjappe båtpoteter (pensle med olje og krydder, sette på med grillfunksjon en liten stund), bare varme i mikroen og spise som de er til andre måltider som har kokt potet eller lage potetsalat. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frekvens Skrevet 9. desember 2018 #8 Del Skrevet 9. desember 2018 Suppe ja.. litt hvitløk, purreløk, salt, pepper, kyllingkraft og litt melk eller fløte. Kokes opp med potetene og stavmikses. Krutonger eller toast til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #9 Del Skrevet 9. desember 2018 Ha det i omelett. Veldig godt. Anonymkode: 624b3...1e4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illumi Skrevet 9. desember 2018 #10 Del Skrevet 9. desember 2018 https://www.matprat.no/matnyttig/matprat-tv/tipsfilmer/tips-2-ovnsbakte-poteter/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #11 Del Skrevet 9. desember 2018 Lomper! Vi pleide å koke for mange med vilje når jeg var på ferie hos besteforeldrene mine som barn, så vi lagde lomper på slutten av uka. Og spiste med sirup på! Anonymkode: 39d3d...e1d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #12 Del Skrevet 9. desember 2018 Crushed potatoes, lompe- eller lefsebaking, i gratenger, i bondeomelett, terninger i tomat- eller spinatsuppe, potetsalat, tynne skiver på toppen av pizza, i brød, som, i potet- eller rotmos, blendet i suppe- eller grytebaser, som pailokk, surres med løk og brukes som base i linsesuppe eller indisk mat... Eller du kan rett og slett dampe dem igjen og bruke dem til hva enn du bruker kokte poteter til. Mulighetene er uendelige. Anonymkode: 3cc35...3bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #13 Del Skrevet 9. desember 2018 Bombay potatoes: https://www.houseandgarden.co.uk/recipe/best-ever-bombay-potatoes Anonymkode: 3b868...046 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puffin Skrevet 9. desember 2018 Forfatter #14 Del Skrevet 9. desember 2018 Tusen takk for utrolig mange gode forslag, dette blir kjekt å prøve! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadzia Skrevet 10. desember 2018 #15 Del Skrevet 10. desember 2018 Jeg lager ofte pytt i panne eller bondeomelett med restepoteter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #16 Del Skrevet 10. desember 2018 Moste kalde poteter med krydder er faktisk syk digg som pålegg Anonymkode: 4a51d...ef5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskath Skrevet 10. desember 2018 #17 Del Skrevet 10. desember 2018 Moste kokte poteter kan brukes i brøddeig, det gjorde min bestemor. Ellers vet jeg noen spiser dem skivet med krydder og gressløk på knekkebrød. Potetsalat er også godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #18 Del Skrevet 10. desember 2018 Er kanskje mer aktuelt i sommer- og grillsesongen, men hva med klassisk potetsalat? Eller fransk potetsalat? Anonymkode: d364e...b85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #19 Del Skrevet 10. desember 2018 Denne tråden er gull!! 😃 Anonymkode: 25dcd...b64 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 10. desember 2018 #20 Del Skrevet 10. desember 2018 Som flere har nevnt allerede. ..Pytt-i-panne og omelett. Godt. Jeg bruker det også som tilbehør til "cowboymat" :Krydrede stekt i skiver til egg, flesk og bønner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå