Gå til innhold

Uenighet om når man ønsker barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i starten av 20-årene, samboer i slutten av 20-årene. Foreldrene mine er noe eldre, og det er en av grunnene til at jeg ønsker meg barn om ikke alt for mange år (2-4 år). Partner virker ikke som har noe hastverk i det hele tatt, jeg er usikker på hva jeg skal tenke om dette da vi tydeligvis har forskjellige ønsker (vi er enige om at vi begge ønsker barn, men til ulike tidspunkt). Vi ønsker begge å være sammen med hverandre resten av livet, så det er ikke noen uenigheter rundt det. Jeg skjønner hans tankegang, men det er ikke så lett... Hva tenker dere? Skal vi inngå "kompromiss" eller er en av oss mer rett enn den andre? 

Anonymkode: f171d...16b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo helt an på hans grunner til å vente da..

Anonymkode: aab04...9fc

Skrevet

Vent litt, men ikke i evigheter 😊 du er ung og har mange år foran deg. Jeg fikk barn da jeg var 17 og 23, nå er jeg 26 og kommer meg aldri ut av døra 😅 

Anonymkode: ec396...d7b

• Liker 2
Skrevet

Har dere vært kjærester lenge? Har han sagt når han vil ha barn, annet enn at "det virker ikke som han har noe hastverk"? Eller er det noe du tror? Hvilke grunner har han til å vente? Hvilke grunner har du til å ikke vente? Annet enn at du har gamle foreldre? 

Ingen har mer rett enn den andre, men jeg tenker at den som ikke er klar for å få barn, skal få "viljen" sin. 

Anonymkode: acb6e...8a1

Skrevet

Vær sammen i noen år og ta praten på nytt da. 
Det er alt for tidlig både i alder og forholdet å snakke om barn. 
Lev heller nå og ha det gøy sammen, forpliktelser kan dere ta etter hvert. Kan hende han blir litt mer moden når han har bikket over 30 år, og synes det er greit med barn da.

• Liker 1
Skrevet

Dine foreldres alder bør ikke være et tungtveiende argument for å bli foreldre tidlig i 20-årene. Å få barn er litt for viktig, og en altfor stor, livsendrende beslutning, til det. 

Anonymkode: 65144...256

• Liker 3
Skrevet

Jeg har også eldre foreldre (40 da de fikk meg på 80 tallet)og var flau over det i barndommen, og sa til meg selv at det skulle jeg aldri gjøre med mine barn.

Når jeg nå selv er voksen ser jeg at drt er myyye vanligere å være eldre foreldre i dag. Jeg var 32 da jeg fikk barn og følte meg som en helt midt på tre mor, og kan godt se for meg å få siste når jeg er nærmere 40. Tidene endrer seg.

Anonymkode: f4647...c85

Skrevet

Ditt argument er helt klart det svakeste, og du kan ikke tvinge noen til å få barn basert på at de er i en alder der de "burde" være klare

Anonymkode: 7d459...800

• Liker 1
Skrevet

Dump han.

Anonymkode: cd218...f0c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...