Rannva Skrevet 31. mars 2005 #1 Skrevet 31. mars 2005 Hjelp! :o Fikk tlf fra sjefen min. Det skal opprettes en stilling på jobb, som er like over min. Jeg er i permisjon, og han ringte for å spør om jeg ville søke. Det vil jeg jo! Problemet er at jeg må skrive søknad, og alle andre jobber har bare blitt servert i fanget mitt. Jeg trenger søknadstips, må virkelig selge meg selv her!! Denne sjefen begynnte etter at jeg gikk ut i permisjon, så jeg kjenner ham ikke. Skal jeg oppgi referanser?? Sende cv?? HJELP!
Gjest Bhsiltsk Skrevet 31. mars 2005 #2 Skrevet 31. mars 2005 http://www.dagbladet.no/dinside/2001/05/30/260944.html Her finnes oppskrift på hvordan skrive en søknad.
Gjest Anonymous Skrevet 31. mars 2005 #3 Skrevet 31. mars 2005 Når du skriver en intern søknad, skal du ikke oppgi referanser. De kjenner deg jo! Du skriver kun en søknad hvor du forklarer hva du kan. Du tilpasser den til det som kreves av stillingen. Jeg regner med at arbeidsplassen din har kopier av vitnemål og attester, så du henviser bare til dette i søknaden.
Gjest Anonymous Skrevet 31. mars 2005 #4 Skrevet 31. mars 2005 Jeg har selv en jobb nå som jeg fikk etter intern søknad. Når man søker internt trenger man ikke å bruke tid i søknaden på å presentere seg selv. Men skriv litt om hvorfor du har lyst på nettopp denne jobben, hva som gjør deg kvalifisert til den og hvorfor du tror nettopp du kan utføre den. Har du f.eks erfaringer med de arbeidsoppgavene den nye jobben krever? Med mindre dette er et kjempekonsern der ikke alle kjenner alle, trenger du ikke å skrive noen avhandling. Lykke til med jobbsøking.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå