Gå til innhold

Yrke og inntekt påvirker interessen for mulig kjæreste

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er vel ikke noe galt i det. Like barn leker best. Jeg hadde aldri giddet noen med lavere inntekt eller utdannelse enn meg. 

Anonymkode: a31d2...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Status og slikt er ikke så viktig for meg, meg jeg hadde nok ikke datet en som tjente betraktelig mindre enn meg. Det handler om at jeg vil ha en viss økobomisk frihet.

Nå må det sies at jeg har en helt gjennomsnittlig pluss inntekt, så det er ikke veldig vanskelig å være på samme lønnsnivå som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest FemaleFuryFancies
På 9.12.2018 den 20.26, AnonymBruker skrev:

Er det galt av meg å legge en del vekt på hva en potensiell kjæreste har som yrke og inntekt? I det siste har jeg lagt merke til at jeg i starten kan miste litt interessen for en jente om hun ikke har utdanning eller en utdanning som ikke er så matnyttig (littteratur, kunst, filosofi) eller har en jobb hvor lønnstaket er ganske lavt (barne- og ungdomsarbeider, barnehagearbeider etc). Dette er noe jeg helst ikke vil skal bety noe, men jeg vil jo gjerne har en god økonomisk framtid med en potensiell kjæreste og samboer. Selv har jeg en utdanning og jobb som har gode lønnsutsikter.
Jeg liker ikke at jeg tenker sånn, men det er nå sånn det er. Er det flere som tenker som meg?

Anonymkode: 7fb49...f54

Hva mener du med at filosofi ikke er matnyttig? Du er klar over at det var den britiske filosofen John Locke som innførte begrepet om mennesket som rettssubjekt med naturgitte rettigheter? Kanskje du skulle lese deg litt opp før du uttaler deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.1.2019 den 21.00, FemaleFuryFancies skrev:

Hva mener du med at filosofi ikke er matnyttig? Du er klar over at det var den britiske filosofen John Locke som innførte begrepet om mennesket som rettssubjekt med naturgitte rettigheter? Kanskje du skulle lese deg litt opp før du uttaler deg?

Personen som skrev dette hadde ikke bestått grunnfag i filosofi. Vedkommende har sikkert ikke mer enn en halvferdig bachelor i sykepleie og tror han/hun har skjønt noe om hvor norsk verdiskapning forekommer. 

En kan fint se bort fra dumme menneskers meninger. Innlegg som det du har sitert er rett og slett ugyldige fordi det mangler så enorme mengder samfunnsinnsikt. Det vet alle vi - de voksne i rommet - som faktisk styrer dette landet. Og godt er det, ellers hadde det gått svært dårlig med oss. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.12.2018 den 20.26, AnonymBruker skrev:

Er det galt av meg å legge en del vekt på hva en potensiell kjæreste har som yrke og inntekt? I det siste har jeg lagt merke til at jeg i starten kan miste litt interessen for en jente om hun ikke har utdanning eller en utdanning som ikke er så matnyttig (littteratur, kunst, filosofi) eller har en jobb hvor lønnstaket er ganske lavt (barne- og ungdomsarbeider, barnehagearbeider etc). Dette er noe jeg helst ikke vil skal bety noe, men jeg vil jo gjerne har en god økonomisk framtid med en potensiell kjæreste og samboer. Selv har jeg en utdanning og jobb som har gode lønnsutsikter.
Jeg liker ikke at jeg tenker sånn, men det er nå sånn det er. Er det flere som tenker som meg?

Ville det vært et problem for deg å date meg (sykepleier) 

Anonymkode: 7f735...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Ville det vært et problem for deg å date meg (sykepleier) 

Sykepleiere er så pleiende og greie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Schmidt skrev:

Sykepleiere er så pleiende og greie. 

Tenker lønnsmessig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Tenker lønnsmessig 

Er vel grei lønn det? Har egentlig veldig lite å si for menn, jobb er jobb stort sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
On 12/9/2018 at 8:26 PM, AnonymBruker said:

Det jeg har lagt vekt på i min bedømmelse er at damen en plan for fremtiden. Det er ikke et must at hun har høyere utdanning selv om jeg foretrekker det. Jeg er også der at hvis personen tar en utdanning som ikke ender i en jobb, så er det litt turn off. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er vanskelig å releaterer til en sånn tankegang, siden det har lite med personlige egenskaper å gjøre. Man skal liksom fortinnsvis klare leve med et annet menneske tett inn på seg. Det blir liksom ikke lettere bare fordi vedkommende har en "matnytting" utdannelse og god inntekt. Jeg takler ikke parasitter, men så lenge jeg ikke må betale for andre er alt greit for meg. På en annen side tenker jeg at du sikkert vil finne en person som besitter de samme (overfladiske) egenskapene som deg når du siler på den måten. Så hvis det er det du vil han, så jeg ser egentlig ikke noe galt med det. 

Anonymkode: a11e4...baf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.12.2018 den 20.33, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker også sånn. Men det er fordi jeg vil leve livet på en spesiell måte og med en partner som ikke kan bidra nok økonomisk så går ikke det.

Anonymkode: 94ca8...dfd

Hva jobber du med?

Anonymkode: 47c51...6ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
På 10.12.2018 den 23.30, AnonymBruker skrev:

Helt enige med deg. Ville aldri blitt kjæreste eller samboer  med en kvinne som jeg må subsidiere. 

De fleste kvinne tenker samme: ville ikke blitt med en mann som hadde betydelige lavere inntekt. Kanskje om han har modellutseende og bukker og skraper. Men ellers ikke.

Anonymkode: 8cb10...fda

Jeg tenker ikke sånn, tjener dobbelt så mye, om ikke mer, som mannen min. Og deler med glede, siden han er drømmemannen. Han er så langt fra en modell man kan komme, men for meg er det viktigste at kjemien stemmer 100 %. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes utdannelse og lønn er like viktig som utstråling og personlighet. Et hovedkrav med andre ord. Hilsen mann

Anonymkode: fe406...4ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Jeg synes utdannelse og lønn er like viktig som utstråling og personlighet. Et hovedkrav med andre ord. Hilsen mann

Selv tjener jeg veldig godt og lever godt. Ønsker ikke å flytte på kravet til livsstil om partner tjener vesentlig dårligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...