Gå til innhold

mamma går inn på telefonen min hele tiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er 16 å er så utrolig lei av at mamma går inn på mobilen min hele tiden, hver gang jeg er ute. Hun går inn på alle meldingene mine på messenger, å snapchat. Dette er ikke greit. Jeg gråter hver dag pga dette. Hun tar også telefonen min i en hel dag. Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: 01608...a1f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha telefonen med deg alltid, eller lås den så hun uke vet koden? Si tydelig at når du er 16 år har du faktisk krav på privatliv. 

Anonymkode: 26b41...55c

Skrevet

Bytte passord? 

• Liker 2
Skrevet

Ta den med deg.

Anonymkode: f0f13...339

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Bytt passord og ha telefonen på deg hele tiden. 

Skrevet

Hva gjør du for at dette skjer? Regner med at hun ikke tar telefonen en hel dag uten grunn.

Anonymkode: 1ae75...432

• Liker 8
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei. Jeg er 16 å er så utrolig lei av at mamma går inn på mobilen min hele tiden, hver gang jeg er ute. Hun går inn på alle meldingene mine på messenger, å snapchat. Dette er ikke greit. Jeg gråter hver dag pga dette. Hun tar også telefonen min i en hel dag. Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: 01608...a1f

Ta med deg mobilen din der du er

Pass på at hun ikke kan kodene dine

Lag deg et opplåsings-mønster hun ikke ser, og hvis hun likevel finner ut hva det er så lager du bare et nytt

Velg fingeravtrykk-sensor om telefonen har det, da legger du inn ditt fingeravtrykk og hun får ikke låst opp tlf uten fingeravtrykket, skjermlås og pin

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør du for at dette skjer? Regner med at hun ikke tar telefonen en hel dag uten grunn.

Anonymkode: 1ae75...432

Du regner med det? Det er uansett ikke en hensiktsmessig måte fra mor å håndtere dette på. Om det er noe helt spesielt, kanskje be om å se/lese sammen og snakke om det. Ikke sniklese alt på daglig basis. 

Anonymkode: 26b41...55c

• Liker 2
Skrevet

Betal din egen mobil regning  så slipper du dette. 

Anonymkode: 25c62...1e8

Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet

Ville også byttet kode. Spør henne hvorfor hun gjør dette, si at du er 16 år og vil ha privatliv. 

Skrevet

Dette er snoking, men det er på én måte jeg forstår henne. Jeg leste en artikkel om selvmord, der de etterlatte fant mange ting på telefonen til datteren sin etter selvmordet. Hun hadde låst den opp til dem før hun tok livet av seg. Hun hadde blant annet hatt en hemmelig profil på instagram, det de bare var fokus på selvmord, depresjon og slikt. 

Om du har det bra, oppfører deg skikkelig og ikke lyver til foreldrene dine så har hun ingen grunn til å snoke. Snakk med helsesøster f.eks. 

Sender deg gode tanker 😘

Anonymkode: e85c5...278

• Liker 3
Skrevet

Som mor selv tenker jeg at her må det ha skjedd noe som gjør at din mor føler ekstra behov for å passe på deg. Har du brutt noen grenser, hatt kontakt med folk du helst ikke skal ha kontakt med, hetset andre på nett, blitt hetset på nett, eller lider du av en depresjon?
Ser at andre her at siden du er 16 år så har du rett på et privatliv og at dette er helt feil av moren din å gjøre... men kanskje er det ikke det, men vi vet for lite om deres forhistorie til å kunne gi deg et godt svar.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...