Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, ut av det blå har jeg plutselig fått skikkelig lyst til å jobbe som postbud. Noen som har erfaringer her? Lurer på hvordan hverdagen er, ca hva lønna ligger på og hvordan det er med fridager. Er en person som er skikkelig glad i å kjøre, er også glad i å jobbe på egenhånd. 

Anonymkode: f2fc5...d01

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, ut av det blå har jeg plutselig fått skikkelig lyst til å jobbe som postbud. Noen som har erfaringer her? Lurer på hvordan hverdagen er, ca hva lønna ligger på og hvordan det er med fridager. Er en person som er skikkelig glad i å kjøre, er også glad i å jobbe på egenhånd. 

Anonymkode: f2fc5...d01

Postbud er en utdøende rase. Posten går nå elektronisk, for det meste. 

Pakker blir det mindre av, dersom vi følger trenden i Sverige, når momsfritaket på kr. 350 oppheves fra 2020. 

Så jeg tror du må prøve å tenke på en yrkesvei der du ikke har gode utsikter til arbeidsledighet. 

Anonymkode: d4a20...306

Skrevet

Om du bor på landet er det gjerne mye kjøring og lite levering. Du får kanskje en 5-15 pakker som skal leveres på døren, og du vil da bli forklart hvor alle disse bor. Ellers er det ganske chill, kjører rundt og hører på musikk/ radio. Da jeg jobbet som postbud var lønnen blant de bedre av ufaglærte jobber. Tror jeg fikk ca 160 i timen som nyansatt. Regner med lønnen er noe høyere nå, men aner ikke hva den er. Det er ca 6 år siden jeg jobbet som postbud

15 hours ago, AnonymBruker said:

Postbud er en utdøende rase. Posten går nå elektronisk, for det meste. 

Pakker blir det mindre av, dersom vi følger trenden i Sverige, når momsfritaket på kr. 350 oppheves fra 2020. 

Så jeg tror du må prøve å tenke på en yrkesvei der du ikke har gode utsikter til arbeidsledighet. 

Anonymkode: d4a20...306

Om man jobber som ufaglært på landet tar man gjerne det som er ledig. Er ikke uvanlig å gå fra montør til postbud eller fra postbud til lagerarbeider. Man tar det som er, og det er ikke akkurat som man planlegger en lang karriere innenfor den jobben man får tak i. Om Ts ser det er ledig fulltidsstilling hos posten tenker jeg det er bare kjøre på og så finne annen jobb senere 

Anonymkode: 0e88d...d9f

Skrevet

Har kikket på dette selv i Oslo/Akershus, lønna ligger på litt over 200kr. Grei og selvstendig jobb, kunne tenkt meg å prøve selv. Deilig å slippe å forholde seg til kollegaer hele dagen, du bruker også kroppen. Er ofte ut av bilen.

Anonymkode: dc40e...188

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...