AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #1 Skrevet 9. desember 2018 Min mor har en meget lang historie med å rett og slett ødelegge julaften pga mental sykdom og rus. Til tross for mye beklagelser og lovnader endte også de to siste julene vi var samlet som familie dårlig pga henne. I år er det på'n igjen. Skal sies at jeg ikke har noe i mot henne ellers, er veldig glad i henne, men har så mye ubehagelige minner pga hennes tilstand akkurat på julaften. Eneste grunnen til at jeg i det hele tatt vurderer å feire med henne igjen er fordi et søsken ikke har andre alternativer, og jeg vil ikke at h*n skal måtte stå i en eventuell reprise alene. Et annet søsken vurderer også å feire der, muligens av samme årsak som meg. Jeg tror også at faren min ønsker at vi barna som kan skal komme. Jeg vil altså dra pga jeg uansett ikke har mange andre alternativer og for å hjelpe til med å forsøke å gjøre det så koselig som mulig for de andre. Noen som har vært i lignende situasjoner og har tips til hvordan å ta litt kontroll over situasjonen og gjøre det koselig? Problemet med mamma er klassikeren hvor hun stresser enormt for å "gjøre det perfekt", lar ingen andre hjelpe til, drikker og tar beroligende og får til slutt en form for utagerende atferd. Anonymkode: a2ce7...6f6
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #2 Skrevet 10. desember 2018 Du må si det som det er, nytter ikke å gå rundt grøten. Vi vil ikke feire jul her om du skal supe og knaske piller. Anonymkode: c0631...b93
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå