MiniMjau Skrevet 31. mars 2005 #1 Skrevet 31. mars 2005 Hadde avtalt med min kjære at vi skulle besøke et vennepar av oss(opprinnelig min venninne...som når er blitt et par). Vi avtalte dette i påsken. Nå ringte han og sa at han helst ville slippe å gå, fordi han hadde så mye han skulle gjøre ikveld(b.la vaske tøy) og at han hadde hatt en travel uke og tenkte er rolig kveld hjemme. Jeg skjønner han 100% på det med å ha en rolig kveld med hjemmesysler av og til , men vi hadde jo avtalt dette besøket for lenge siden. Jeg sa at det var viktig for meg at han ble med, og han sa at ga seg og sa han ble med likevel. Likevel sitter jeg med en vond følelse inni meg av at jeg selfølgelig burde ha sagt han kunne være hjemme og at jeg kunne gå på besøk alene. Jeg vet selv hvor godt det er med hjemmekvelder for å ta seg inn igjen etter noen travle dager/kvelder. På en annen side så hadde vi jo avtalt for lenge siden og han kunne jo tatt klesvasken i går eller kanskje i morgen...... Det er ikke no "big deal" som jeg mister nattesøvnen av, og jeg kommer til å ringe han etterpå for å si hva jeg føler, men jeg lurer på hva dere ANDRE tenker, hadde gjort etc. :-)
Gjest gjesta Skrevet 31. mars 2005 #2 Skrevet 31. mars 2005 Dere hadde avtalt dette og syns det er greitt du ba ham bli med. Hjemmesysler kan han vel ta en annen dag
Gjest Anonymous Skrevet 31. mars 2005 #3 Skrevet 31. mars 2005 Av og til er det lett å "overbooke" seg, og når man da får en travel tid på jobb skjønner jeg godt at det kan bli litt mye. Da er det godt å få ta en rolig hjemmekveld, pusle litt i huset gjøre litt lett husarbeid og se litt på tv. Man er jo ikke noe trivelig selskap uansett når man er sliten og helst vil være alene? Selv om det ble avtalt tidligere, så kunne han ikke da forutsi at han kom til å være sliten akkurat denne kvelden. Jeg ville latt ham få en rolig hjemmekveld.
maki Skrevet 31. mars 2005 #4 Skrevet 31. mars 2005 Syns en avtale er en avtale. Hadde han vært for sliten osv så hadde jeg skjønt det, men kles vask og slikt kan godt utsettes en dag.
Dagoberta Skrevet 31. mars 2005 #5 Skrevet 31. mars 2005 Hadde typen min (som jeg ikke har) ofte inngått avtaler for deretter å ombestemme seg, hadde jeg nok presset litt på for at han skulle holde avtalen med meg. Men hvis han er av typen som sjelden klager, og så kommer og sier at han vil slappe av en kveld, hadde jeg sikkert ringt venninna mi og funnet en annen kveld som passet
Gjest Anonymous Skrevet 31. mars 2005 #6 Skrevet 31. mars 2005 hadde nok blitt litt småsur. En avtale skal holdes. På den andre siden må jeg jo innrømme at jeg av og til har sneket meg unna avtaler (som mannen min har laget på vegne av begge to) fordi jeg er trøtt og sliten og bare vil være hjemme. Prøver å skille mellom viktige avtaler og andre avtaler hvor mitt oppmøte ikke er så viktig.......
Mimosa Skrevet 31. mars 2005 #7 Skrevet 31. mars 2005 Jeg ville ikke synes dette var noen big deal, i og med at dette var din venninne i utgangspunktet. Det er ikke alltid man er på topp og har lyst til å tilbringe kvelden med å være sosial med venner, og da bør man bli respektert for det, så kan man heller bli med en gang man føler seg bedre :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå