AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #1 Skrevet 9. desember 2018 Hvis en arbeidsgiver utnytter nav-tiltakene for å spare lønnsutgifter, er det vel egentlig ikke så nøye at nav betaler lønna? Disse personene er som regel vanskelig å ansette uansett, f.eks fordi de ikke jobber raskt nok. Anonymkode: 82d91...278 2
Wonders Skrevet 10. desember 2018 #2 Skrevet 10. desember 2018 Trodde jeg skulle få svare på noe mer generelt. Jeg har integriteten min i behold, og rett skal være rett. Ikke greit med folk som sluntrer unna lovverket! 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #3 Skrevet 10. desember 2018 Nei, det er ikke nøye hvor lønna kommer fra. Jeg så en gang på et intervju med en nav ansatt som sa at hvis en på 25 år ble uføretrygdet ville denne personen kostet staten 20 millioner kroner.😥 Dette stemmer ikke da den uføretrygdete og har regninger, mat og klær som skal betales. Når den uføretrygdete handler i butikken eller betale strøm eller tvlisens gir jo og den uføretrygdete inntekt til disse. Anonymkode: b2b11...f6b 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #4 Skrevet 10. desember 2018 Siden det er det den nav ansatte sa, så kan den uføre ta dette til seg og slutte å handle i butikk og heller flytte ut av landet når en blir møtt med den holdningen der om at en er bare en 20 millioners utgiftspost..... Nå er det no sånn at lønn må alle ha. Skap et samfunn hvor alt er gratis og vi slipper å ha noen som må være ufør. Anonymkode: b2b11...f6b
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #5 Skrevet 10. desember 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Siden det er det den nav ansatte sa, så kan den uføre ta dette til seg og slutte å handle i butikk og heller flytte ut av landet når en blir møtt med den holdningen der om at en er bare en 20 millioners utgiftspost..... Nå er det no sånn at lønn må alle ha. Skap et samfunn hvor alt er gratis og vi slipper å ha noen som må være ufør. Anonymkode: b2b11...f6b Ja la oss det. Burde ikke ta mer enn høyst en uke. Anonymkode: d7ae4...c19
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #6 Skrevet 10. desember 2018 4 hours ago, AnonymBruker said: Nei, det er ikke nøye hvor lønna kommer fra. Jeg så en gang på et intervju med en nav ansatt som sa at hvis en på 25 år ble uføretrygdet ville denne personen kostet staten 20 millioner kroner.😥 Dette stemmer ikke da den uføretrygdete og har regninger, mat og klær som skal betales. Når den uføretrygdete handler i butikken eller betale strøm eller tvlisens gir jo og den uføretrygdete inntekt til disse. Anonymkode: b2b11...f6b Vi som ikke er uføre vi kjøper også mat, betaler regninger, lisenser osv - vi bruker i snitt mer penger enn uføre. Så jeg vil si det er helt riktig at de koster staten 20 millioner. Dersom disse menneskene ikke hadd vært ufør, så hadde staten spart 20 mill i utgifter, og attpåtil ville disse menneskene da brukt mer penger og dermed bidratt mer til samfunnet. Så dersom vi skal ta dette med i beregningen, koster de mer enn 20 mill. Anonymkode: 85032...5cd 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2018 #7 Skrevet 11. desember 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi som ikke er uføre vi kjøper også mat, betaler regninger, lisenser osv - vi bruker i snitt mer penger enn uføre. Så jeg vil si det er helt riktig at de koster staten 20 millioner. Dersom disse menneskene ikke hadd vært ufør, så hadde staten spart 20 mill i utgifter, og attpåtil ville disse menneskene da brukt mer penger og dermed bidratt mer til samfunnet. Så dersom vi skal ta dette med i beregningen, koster de mer enn 20 mill. Anonymkode: 85032...5cd Det reelle tallet er mye høyere. Man må huske på at de uføre har vært igjennom en kvern av behandlinger, sykehusinnleggelser og legebesøk. Staten sponser også dette, så tallet må omfatte all behandling og offentlige utgifter før en faktisk får uføretrygden. Anonymkode: d7ae4...c19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå