AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #1 Skrevet 9. desember 2018 jada, dere kommer til å skrive at jeg er den eneste som legger merke til det, men til og med søsteren min på 9 nevner at hun er glad hun ikke har utovernavel. da jeg gikk på skolen hadde jeg problemer med å dusje pga jeg var den eneste i klassen med rar navel. jeg har hull, men det er liksom en krøll/kul rundt/over hullet og jeg føler andre synes den ser ekkel ut, så jeg sliter i bikini f.eks. var dum og tok piercing når jeg var 16. nettopp fordi jeg ville skjule kulen, men jeg hadde den bare et år pga den ble dyttet ut av kulen. Jeg føler også at bare rare folk har utover. Er det tegn på dårligere gener? for alle oppegående normale folk har innover av det jeg har sett, mens de som har slitt sosialt og skiller seg ut har ofte en veldig rar navel.. Anonymkode: b2492...28e
Turin Skrevet 9. desember 2018 #2 Skrevet 9. desember 2018 (endret) Utovernavle er ganske vanlig. Du trenger ikke å være flau over det, men jeg ser at dette er noe som opptar deg veldig. Det er riktig som du antar at hvordan navlen blir avhenger av gener: https://www.kk.no/helse/genene-dine-pavirker-utseende-pa-navlen-din-67743334 . Det er heldigvis ingen sammenheng mellom utseende på navlen og hvor vellykket man ender opp som person. At du drar den slutningen basert på egne observasjoner er nok kanskje det at du ser det "du ønsker å se" for å bekrefte det negative selvbildet ditt gjennom andre? Veien til å ha det bedre med seg selv er å akseptere at man er unik og like god som andre. Det er kanskje lettere sagt enn gjort, men om man slutter å sammenligne seg med andre så ofte, så vil også synspunkter som andre eventuelt måtte mene bety mindre for deg. Navlen har heller ingen funksjon etter at man er født. Jeg som mann har aldri tenkt over problemstillingen (måtte kikke for å se hvilken form jeg hadde. Jeg har også utover ser det ut til ). Endret 9. desember 2018 av Turin 4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #3 Skrevet 9. desember 2018 Åå du er heldig som har utovernavle!! Min er skikkelig dyp innovernavle,og da jeg var lita sleit jeg masse med eksem i navlen. Det har resultert i total navlefobi,klarer ikke ha bukser som strammer,eller bukseknapper eller noe... Det toppa seg da jeg fikk veldig stygg arrdannelse etter kikkhullsoperasjon av blindtarmen der ene hullet ble i navlen,og det ble en skikkelig støgg hudfold der,som lukter(!) Hvis jeg ikke tørker inni navlen , og det er ikke bare lett med navlefobi... Nå var ikke dette ment som en konkurranse altså,jeg vil bare du skal vite det ene er ikke nødvendigvis bedre enn det andre❤håper du lærer deg å ,om ikke bli glad i eller like,så hvertfall godta, at navlen din er som den er,og det er greit❤ Anonymkode: f196b...ee0 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #4 Skrevet 10. desember 2018 Hsr også utovernavle. Linni mister ha operert sin, skulle gjerne likt å se før og etterbilde av navlen hennes. Jeg vurderer kirurgi. Anonymkode: 67a1e...970
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #5 Skrevet 10. desember 2018 Når jeg var liten var jeg misunnelig på de med utovernavle😂 Trur det bunner i at alle vil ha det de andre har 😉 Anonymkode: 555d7...cb3
Blingblingtahei Skrevet 12. desember 2018 #6 Skrevet 12. desember 2018 Har også utovernavel og syntes det var skikkelig ille når jeg var yngre, fikk også høre det av venner at den var rar. Nå er jeg voksen og vet at det ikke betyr noen verdens ting, de aller fleste bryr seg ikke om den og jeg har aldri hørt noen klage i voksen alder. I tillegg slipper jeg navlelo og lukt, det synes jeg er minst like ille 😅
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #7 Skrevet 12. desember 2018 Jeg har innovernavle. Vasker hver dag men lukter skikkelig dritt fordi den er så dyp. Du har egentlig ikke så lyst på det! Anonymkode: afafc...472
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå