Gå til innhold

Betyr intimitet noe lenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, gjør det?

Selv er jeg glad for den seksuelle revolusjonen, men i disse dager hvor man får seksualitet opp i trynet hvor enn man går (for å sette det på spissen), intimitet er noe som ikke lenger er forbeholdt sin utkårede osv. - betyr egentlig sex og intimitet noe spesielt lenger, annet enn et øyeblikks nytelse? Hva betyr det for deg? 

Anonymkode: 67fc6...5ee

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har vel aldri vært mer intime noen sinne tror jeg, det kysses og klemmes, omfavnelser nær sagt som en helt vanlig hilsen, som om de møtes etter en jordomseiling. Problemet er at det er bare så utrolig fake alt sammen. Ekte intimitet krever gjensidig tillit og kontinuitet i forholdet. Samfunnet er nok blitt overfladisk, liksomintimiteten ruler.

Tror ekte intimitet betyr mer enn noensinne, fordi den er blitt så sjelden. Slik er det i hvert fall for meg.

Anonymkode: 81ad1...671

• Liker 2
Skrevet

Er individuelt og opp til hver enkelt.

Anonymkode: af6e5...ec4

• Liker 1
Skrevet

Intimitet og nærhet er to ord jeg har lite til overs for. Aldri hatt behov "for å være nær", hva nå enn det skal bety.

Anonymkode: 24d8e...ff2

Skrevet

Jeg tenker at det varierer utrolig mye fra person til person. Itillegg tenker jeg st intimitet kan være så mye forskjellig!

Selv er jeg ikke en person som er glad i intimitet, og hatet det. Nå elsker jeg å kose, kysse og klemme på kjæresten min, men han er den eneste som jeg har følt et slikt behov rundt. 

Skrevet

På en måte kan man jo si at intimitet ser ut til å bety mer, fordi det er noe fler faktisk har mer av i livene sine.. 

For meg betyr intimitet utrolig mye. Kropper, hud, nærhet, men også det å bygge én tett relasjon med ett annet menneske. Og jeg har levd et langt liv som frigjort, har hatt flere sexpartnere enn jeg kan telle, både menn og damer. Ser ingen motsetning!

Anonymkode: 20776...dc1

Skrevet

Selvfølgelig store variasjoner, men jeg tror nok en uansett ikke helt klarer å kvitte seg med de instinktive "sperrene" mot å dele kroppen med folk en ikke kjenner, som kvinner nok i større grad enn menn har. Dermed er det nok mange som går på akkord med egne følelser for å passe inn som "frigjort" og for å tilfredsstille innbilte og reelle krav og forventninger fra omgivelsene og potensielle partnere. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...